דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

"ניצחון לוועד המאוחד": בזק נסוגה מהתוכנית לפירוק בזק בינלאומי

״הוכחנו שכאשר אנחנו מלוכדים, נחושים ומאמינים בצדקת דרכנו״, אומרים בוועד עובדי קבוצת אלפא ״אין כוח שיעמוד מולנו״

יחיאל שמן יו"ר ועד עובדי אלפי בהפגנת עובדי אלפא  מול הבית של דוד פורר (צילום: הדס יום טוב)
יחיאל שמן יו"ר ועד עובדי אלפי בהפגנת עובדי אלפא מול הבית של דוד פורר (צילום: הדס יום טוב)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בזק הודיעה היום (חמישי) לבורסה שהיא נסוגה מהתוכנית לפירוק בזק בינלאומי. על פי הודעת החברה, תצומצם פעילות ה-ISP (ספק שירותי אינטרנט לשוק הפרטי) של בזק בינלאומי והיא תתמקד בשוק האינטגרציה במגזר העסקי (ICT).

במקביל תוקם פעילות ISP בחברת YES שצפויה להפוך לזרוע מכירות טריפל המשלבות סיבים וטלוויזיה. בוועד עובדי קבוצת אלפא ציינו כי מדובר בהישג על רקע מאבקם הממושך בהתנהלות החד צדדית של הנהלת חברות הבת.

ארנון בר-דוד. עובדי פלאפון ובזק בינלאומי התאחדו בליווי יו״ר ההסתדרות ויו״ר אגף הסלולר והייטק (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ארנון בר-דוד. עובדי פלאפון ובזק בינלאומי התאחדו בליווי יו״ר ההסתדרות ויו״ר אגף הסלולר והייטק (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

על פי הודעת החברה תכנית לביצוע המתווה החלופי תוצג לדירקטוריון בזק בתוך 60 יום. כמו כן ציינו בבזק כי החברה וחברות הבת עדיין אינן יכולות להעריך בשלב זה האם יתקיימו התנאים גם למימוש המתווה החדש המוצע.התוכנית החדשה מחליפה את התוכנית הקודמת במסגרתה אמורה הייתה חברת בזק בינלאומי להתפרק לגמרי, כשפעילות ה-ICT אמורה הייתה לעבור לחברה חדשה, ויתר חלקי החברה אמורים היו להתמזג לתוך חברת YES.

מהלך זה הוליד התנגדות חריפה של עובדי בזק בינלאומי, וכן של עובדי פלאפון שראו בכך מהלך המייצג ניסיון של הנהלת בזק להחליש את החברות הבנות בקבוצה באופן חד צדדי. העובדים הקימו את הוועד המאוחד של עובדי אלפא, בליווי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויקי חלוצי יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, שנאבק מזה כחצי שנה להסדרת תנאי העובדים בתהליכי השינויים הארגוניים.

הפגנה של עובדי אלפא מול ביתו של המנכ"ל, רן גוראון, ברעננה (צילום: גיא כהן)
הפגנה של עובדי אלפא מול ביתו של המנכ"ל, רן גוראון, ברעננה (צילום: גיא כהן)

בהודעה ששלחו יו"ר ועד עובדי אלפא (פלאפון ובזק בינלאומי) יחיאל שמן וסגניתו לימור ליברמן-לביא לעובדי החברות, כתב שמשמעות ההודעה לבורסה היא "ניצחון לוועד המאוחד", במסגרתו חברת בזק בינלאומי נשארת חברה עצמאית ושומרת על כל נכסיה ועל הרישיונות שברשותה.

"אמרנו והוכחנו – ביחד אנחנו חזקים הרבה יותר! הקמנו את ועד עובדי אלפא כנציגות מאוחדת ועוצמתית ובכוחנו לשמור ולהגן על העובדים מול כל שינוי או תכנית של ההנהלה גם בעתיד", כתבו. "הוכחנו שכאשר אנחנו מלוכדים, נחושים ומאמינים בצדקת דרכנו, אין כוח שיעמוד מולנו".

השניים ציינו שבימים אלו מתקיים מו"מ על תנאי העבודה לשנים הבאות עבור עובדי פלאפון ובזק בינלאומי, והביעו תקווה כי בקרוב, במיוחד לאור הדיווח הבורסאי האחרון, יוכלו לבשר לעובדים גם על חתימת הסכם קיבוצי חדש.

יו"ר ועד אלפא יחיאל שמן (מימין) ויו"ר איגוד הסלולר, האינטרנט וההייטק יקי חלוצי (צילום: ניצן צבי כהן)
יו"ר ועד אלפא יחיאל שמן (מימין) ויו"ר איגוד הסלולר, האינטרנט וההייטק יקי חלוצי (צילום: ניצן צבי כהן)

"עובדי החברות הם ההון האנושי והאיכותי אשר מצעיד את החברות קדימה. בכל שינוי מבני או ארגוני אנחנו נדאג שהזכויות והביטחון התעסוקתי של העובדים יונחו על שולחן המשא ומתן ויהיו בראש סדר העדיפויות", התחייבו שמן וליברמן-לביא. "שוק התקשורת רותח ובעת הקרובה אנחנו עוד נהיה עדים לשינויים תכופים ומהפכות, בייחוד בחברות קבוצת בזק" הוסיפו. "לפיכך, לא משנה איזו תוכנית חדשה תונח על שולחן הדירקטוריון, ועד עובדי אלפא יהיה כאן תמיד ויעמוד איתן להבטיח את האינטרס של עובדי פלאפון ובזק בינלאומי בכל שינוי".

את מכתבם סיימו בקריאה לעובד חברת YES, המאוגדים כיום בנפרד בהסתדרות הלאומית ואינם חלק מוועד עובדי אלפא: "היום יותר מבעבר: עתידכם לוט בערבל נוכח השינויים העצומים שצפויים בקבוצת בזק. עוד לא מאוחר להצטרף לעוצמה ולנציגות העובדים המשותפת, ויחד נשמור על כל העובדים, נעמוד איתן בסולידריות ואחדות לעתיד טוב יותר לכולם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!