דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

נגיף ללא גבולות: שני מקרי מוות מקורונה בסין, לראשונה מאז ינואר 2021

סין מתמודדת כיום עם גל התחלואה הקשה ביותר בשנתיים האחרונות, אבל הממשלה רמזה שייתכן שתיסוג ממדיניות ה'אפס הסובלנות' שלה | הפרלמנט הגרמני ביטל את רוב הגבלות הקורונה, למרות העלייה בהדבקה | מספר הנדבקים בהונג קונג עבר את המיליון

בדיקת קורונה במחוז האינאן בדרום סין (צילום ארכיון: AP Photo/Mark Schiefelbein)
בדיקת קורונה במחוז האינאן בדרום סין (צילום ארכיון: AP Photo/Mark Schiefelbein)

רשויות הבריאות בסין דיווחו היון (שבת) על שני מקרי מוות של חולי קורונה, לראשונה מאז ינואר 2021. סין מתמודדת כיום עם גל התחלואה הקשה ביותר בשנתיים האחרונות, שמונע בעיקר על ידי זן האומיקרון המדבק במיוחד.

שני מקרי המוות במחוז הצפון מזרחי ג'ילין הביאו מניין המתים מהנגיף במדינה ל-4,638.

ג'יאו יאהוי ממועצת הבריאות הלאומית אמרה שבשני המקרים מדובר בחולים מבוגרים שמותם היה תוצאה של מחלות רקע. במסיבת עיתונאים שערכה כיום, אמרה ג'יאו שאחד מהם היה לא מחוסן.

2,157 מקרי הדבקה בקהילה דווחו היום בסין, מרביתם ממחוז ג'ילין. המחוז הוטל איסור נסיעה, וכדי לצאת מגבולותיו יש צורך בקבלת אישור משטרתי.

מאז תחילת החודש דיווחה סין על 29 אלף נשאים מאומתים של הנגיף. מספר הנדבקים הנמוך יחסית במדינה הוא תוצאת המדיניות הממשלתית שפועלת לבודד ולעצור מוקדי התפרצות ברגע שהם מתגלים.

מדיניות זו זכתה לתמיכה רחבה בסין ומנעה מספר גבוה של מקרי מוות בניגוד למדינות אחרות, שרבות מהן החלו כבר לוותר על תקנות ריחוק חברתי.

בתגובה לגל התחלואה הקשה ביותר מאז סוף 2019, הממשלה הסינית הביעה כוונה להחמיר את אסטרטגיית 'אפס הסובלנות' כדי להשתלט על מוקדי ההתפרצות המרובים ברחבי המדינה. עם זאת, ביום חמישי האחרון הודה מנהיג סין שי ג'ינפינג לראשונה בעומס שמטילים ההגבלות על המדינה. שי אמר שעל סין לחפש דרך לשלוט בנגיף שתהיה לה "השפעה מקסימלית" אבל תגבה "מחיר מינימלי".

גרמניה ביטלה את רוב ההגבלות, למרות הזינוק בהדבקה

הפרלמנט הגרמני אישר אתמול את הסרת כמעט על הגבלת הקורונה במדינה, זאת למרות זינוק במספר הנדבקים היומי שעומד כעת על קרוב ל-300 אלף.

הבונדסטאג אישר את התיקון לתקנות המגפה ברוב של 364 תומכים מול 277 מתנגדים ו-2 נמנעים. הבית העליון של הפרלמנט, שמורכב נציגי 16 המדינות בגרמניה, אישר את התיקון מאוחר יותר אתמול.

אישה בשמלה שמורכבת ממאות מסכות ביציאה מהפגנה נגד הגבלות הקורונה בברלין (צילום ארכיון: AP Photo/Michael Probst)
אישה בשמלה שמורכבת ממאות מסכות ביציאה מהפגנה נגד הגבלות הקורונה בברלין (צילום ארכיון: AP Photo/Michael Probst)

במסגרת השינוי בתקנות חובת עטיית מסכה ברוב המקומות הציבוריים תוכל להתבטל כבר מיום ראשון, למרות שרוב מדינות גרמניה הודיעו שישאירו את החובה בתוקף בשבועיים הקרובים. חובת עטיית מסכה תמשיך לחול בתחבורה ציבורית גם אחרי תקופה זו.

מבקרים בבתי אבות יצטרכו עדיין להציג תוצאת בדיקת קורונה שלילית, אבל חובה תבוטל בכל שאר התחומים.

המדינות השונות רשאיות להטיל הגבלות משלהן בניסיון לעצור את התפרצויות "במוקדי תחלואה",  אבל מושלי המדינות התלוננו שהחלטה לא ניתנת לביצוע בגלל העלייה הלאומית במספר הנדבקים.

הסוכנות הגרמנית לבקרה על מחלות דיווחה אתמול על 297,845 נדבקים, ו-226 מקרי מוות שקשורים למחלה.

למרות המספרים העגומים, הגן שר הבריאות הגרמני קרל לאוטרבאך על ההחלטה להסיר את ההגבלות. "אנחנו לא יכולים לשים את כל המדינה מאחרוי מגן כדי לשמור על קבוצה קטנה של אנשים שמסרבת להתחסן", אמר. "אנחנו משנים את נקודת האיזון".

מספר הנדבקים בהונג קונג חצה את המיליון, 97% מהם בגל הנוכחי

המספר המצטבר של נדבקים בנגיף הקורונה בהונג קונג עבר אתמול את המיליון, בזמן שהעיר האוטונומית מתמודדת עם התפרצות תחלואה רחבת היקף שהביאה למספר מקרי מוות גבוה יותר מכלל מקרי המוות המדווחים בסין עצמה.

רשויות הבריאות דיווחו אתמול על 20,079 נשאים מאומתים של הנגיף, כך שמאז התפרצות המגפה נדבקו 1,016,944 תושבי הונג קונג. קרוב ל-97% ממקרי ההדבקה התרחשו בגל התחלואה הנוכחי, שהחל כבר בדצמבר. מאז ה-9 בפברואר קרוב ל-5,200 בני אדם מתו מהמחלה.

חולת קורונה מבוגרת מובלת לבית חולים בהונג קונג (צילום ארכיון: AP Photo/Kin Cheung)
חולת קורונה מבוגרת מובלת לבית חולים בהונג קונג (צילום ארכיון: AP Photo/Kin Cheung)

מניין המתים הכולל בהונג קונג עומד על 5,401, גבוה יותר מהמניין הסיני הרשמי, שעומד על 4,636. הרשויות בסין דיווחו על כה על 126,234 נשאים מאומתים, אבל בניגוד למדינות אחרות סין לא כוללת במניין הנשאים כאלה שלא מראים תסמינים.

העיר האוטונומית, בת 7.4 מיליון התושבים, נמצאת כיום בעיצומו של גל אומיקרון שיצר עומס כבד על מערכת הבריאות שלה, בתי החולים בעיר נמצאים כבר בתפוסה מלאה. מלאי ארונות הקבורה הולך ואוזל ובתי ההלוויות מלאים כל כך שהם נאלצים לאחסן את הגופות במכולות מקוררות.

במהלך רוב תקופת הקורונה הצליחה הונג קונג לעצור גלי תחלואה עם הגבלות 'אפס הדבקה' חמורות, שסגרו זמנית בתי עסק, הגבילו התקהלויות והטילו הגבלו על כניסה לעיר, כולל בידוד ארוך לנכנסים ואיסור הגעה ממדיניות שהוגדרו בסיכון גבוה.

המצב השתנה אחרי הופעתו של זן האומיקרון המדבק. הרשויות ניסו לקבל סיוע מסין, ששלחה מומחים ומשאבים רפואיים שיעזרו להונג קונג להילחם במגפה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!