דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

2 הסכמים קיבוציים חדשים: בקרן ׳עמיתים׳ ובמפעל ׳טלדור׳ בבית שאן

שכרם של 300 עובדי ׳עמיתים׳ יעלה, ותוקם עמותה נוספת לקידום מקצועי של העובדים | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ההסכם מעניק תנאים משופרים ויציבות תעסוקתית לטווח ארוך"

Chairman of the Histadrut, Arnon Bar-David. (Photo: Histadrut Spokesperson)
Chairman of the Histadrut, Arnon Bar-David. (Photo: Histadrut Spokesperson)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות חתמה היום (ב') על שני הסכמים קיבוציים: הסכם מיוחד בקרן "עמיתים" (ניהול קרנות פנסיה ותיקות) והסכם במפעל "טלדור" בבית שאן, שמייצר כבלים למערכות תקשורת.

ההסכם בקרן "עמיתים", שחל על כ-300 עובדים, יהיה בתוקף עד סוף שנת 2025, וכולל תוספות שכר משמעותיות לעובדים, הוספת עמותה נוספת לקידום מקצועי לעובדים הפחות ותיקים, תנאי פרישה מיטיבים ותשלום ימי מחלה מהיום הראשון. כן הושגו הבנות על הטמעת טכנולוגיות חדשות, כניסה לפעילויות חדשות ושינויים במבנה הארגוני.

קרן "עמיתים" היא הגוף המוסדי הגדול ביותר שמנהל קרנות פנסיה בישראל, ומגופי ההשקעה הגדולים במשק, בו מבוטחים כ-900 אלף איש, והוא משלם גמלה בסך של 1.3 מיליארד ש"ח בכל חודש למבוטחיו.

במשא ומתן לחתימת ההסכם היו מעורבים מטעם ההסתדרות יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל וראש חטיבת מוסדות ציבור והסתדרות בהסתדרות המעו"ף עידן אור.

״עמיתים, שהוקמה במסגרת הסדר קרנות הפנסיה שפתר את המשבר בקרנות הגירעוניות, משרתת מאות אלפי מבוטחים בישראל״, אומר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ״פנסיה היא חיסכון חשוב מאין כמוהו שמאפשר לפנסיונרים להתקיים בכבוד גם בגיל מבוגר, ואני שמח שההסכם מעניק ל-300 עובדי הקרן תנאים משופרים לצד יציבות תעסוקתית לטווח ארוך. ההסתדרות בראשותי תמשיך ותפעל למען כלל העובדים במשק״.

מנכ"ל עמיתים אפי סנדרוב: ״ההסכם מסמן את תחילתו של עידן חדש בעמיתים. קרנות הפנסיה שבניהול עמיתים היוו את אבן היסוד של החיסכון הפנסיוני בישראל. ההסכם החדש, ביחד עם הידע המקצועי הרחב שנצבר בארגון במשך שנים ארוכות, יאפשרו כניסה לפעילויות חדשות בתחום החיסכון ארוך הטווח, הטמעת טכנולוגיות מתקדמות, שיפורים תפעוליים ושינוי מבנה ארגוני שיצעידו אותנו קדימה. זה צעד חשוב ומבורך עבור הגוף הפנסיוני הגדול בישראל, שיוכל להרחיב את פעילותו לטובת עמיתיו ועובדיו ולקחת חלק דומיננטי יותר בענף בו אנו פועלים״.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "ברכות לעובדי עמיתים על הסכם קיבוצי חדש, שהושג לאחר מו"מ ארוך ורק לאחר חילופי מנכ"לים. אני מברך את העובדים ומודה לחברי הוועד, ליו"ר הוועד יוסי בונקובסקי ולראש החטיבה עידן אור על הרוח החדשה, המקצועיות והדבקות במשימה".

יו"ר ועד עובדי קרן עמיתים, יוסי בונקובסקי: "לאחר משא ומתן ארוך חברי הוועדים בעמיתים מברכים על שהגענו ליום הזה, בו אנו חותמים על הסכמים המביאים בשורה של ממש לכלל העובדים".

תוספת שכר ל-130 עובדים בבית שאן

במסגרת ההסכם שנחתם במפעל טלדור שבבית שאן, יזכו העובדים להעלאת שכר ולמענק התמדה. עובדי מפעל חרושת כבלים ממסילות ייהנו מהעלאת שכר בשתי פעימות ומתוספת מעסיק על נופש

ההסתדרות חתמה על הסכם קיבוצי לעובדי מפעל "טלדור כבלי טלקום", הנמצא בבית שאן ומייצר כבלים לתקשורת נתונים ומכשור בקרה ואלקטרוניקה, ובו מועסקים כ-130 עובדים.

ההסכם משפר את תנאי ההעסקה של העובדים לרבות תוספת שכר, מענק התמדה, שי לחג, תוספות תרבות ונופש ועוד.

יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות זאב ליברמן: "אני רוצה להודות לחברי הוועד ולמזכירת האיגוד המקצועי עו"ד לירז גדז', על הבאת המו"מ לקו הסיום, וכן לסגנית יו"ר המרחב כנרת נחמן-שלו על הגיבוי והסיוע".

יו"ר ועד העובדים אשכול לוי: "אני מודה להסתדרות במרחב העמקים על הליווי, הייעוץ המקצועי והתמיכה במהלך המו"מ. שיתוף הפעולה הזה מוכיח כי בכוחות משולבים הצלחנו להשיג את הטוב ביותר עבור עובדי טלדור".

הסכם קיבוצי נחתם לאחרונה גם במפעל חרושת כבלים מסילות. ההסכם יהיה בתוקף ל-30 חודשים ויחול על כ-60 עובדי המפעל המתמחה בייצור אמצעי הרמה. הוא כולל, בין היתר, תוספות שכר מדורגות לפי ותק בשתי פעימות, קרן השתלמות לעובדים בעלי ותק של יותר משלוש שנים והשתתפות של המעסיק בהוצאת נופש בסך אלף שקל לעובד לשנה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!