דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כרם נוי מנבחרת ישראל בכדורמים: "אנחנו מתקרבות לרמה של הנבחרות הטובות בעולם"

שחקנית הנבחרת שהעפילה בפעם השלישית ברציפות לאליפות אירופה, מספרת בראיון ל'דבר' על הפריחה של הענף בארץ והמעבר לסגנית אלופת צרפת ניס: "בשביל השחקניות הישראליות, השמיים הם הגבול"

כרם נוי, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: סיון פרג')
כרם נוי, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: סיון פרג')
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים העפילה בתחילת החודש לאליפות אירופה בפעם השלישית בתולדותיה. הנבחרת ניצחה 10:13 את צרפת וסיימה טורניר מוקדמות מוצלח עם ניצחונות על פורטוגל ומלטה.

"הוכחנו שאנחנו מתקרבות למקום של נבחרות בסדר גודל של צרפת, זאת קפיצה גדולה", אומרת כרם נוי, שחקנית נבחרת ישראל בראיון ל'דבר'. "ידענו שאנחנו הרבה יותר טובות ממלטה ופורטוגל, ההישג האמיתי היה הניצחון על צרפת שהגיעה כפייבוריטית לטורניר".

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים (צילום: איגוד הכדורמים בישראל)
נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים (צילום: איגוד הכדורמים בישראל)

צרפת סיימה במקום ה-7 באירופה בארבע אליפויות אירופה האחרונות, יותר מכך צרפת לא הפסידה באותם השנים לאף קבוצה שאינה מששת הגדולות, רצף שישראל קטעה בהצהרת כוונות להמשיך ולהתקרב לנבחרות הטובות באירופה ובעולם.

"התחלתי להאמין בעצמי"

נוי (22), היא הליגיונרית הבכירה של ישראל, בעונה השנייה שלה באירופה היא משחקת בסגנית אלופת צרפת ניס. את צעדיה הראשונים בענף החלה בגיל תשע, בזכות אביה שהיה מנהל קבוצת הפועל פתח תקווה. ההתקדמות הייתה מהירה וכבר בגיל 13 זכתה להזמנה ראשונה לנבחרת ישראל, "משם התחלתי יותר להאמין בעצמי", היא מספרת.

הפריצה שלה הייתה באליפות אירופה ב-2018. "היה לי טורניר ממש טוב וזה מה שנתן לי סימן שאולי אני צריכה לעשות עם זה משהו מעבר", מספרת נוי. "החלום שלי היה לשחק בחו"ל, אבל לא כל כך האמנתי בעצמי אז. אבל כשאת משחקת מול נבחרת ממש טובה ואת מתחילה להשוות את עצמך אליהן, את רואה שיש פה הזדמנות".

נבחרת הנשים בכדורמים (צילום: באדיבות איגוד הכדורמים)
נבחרת הנשים בכדורמים (צילום: באדיבות איגוד הכדורמים)

למרות אליפות אירופה מוצלחת, נוי שהייתה אז בת 18 נאלצה לדחות בשנתיים את החלום כדי לשרת בצה"ל. לקראת סיום השירות היא החליטה שהגיע הזמן שלה לצאת לחו"ל. "אזרתי אומץ ופניתי לכל מיני קבוצות והצעתי את עצמי. הצעה של סנטש מהליגה ההונגרית הייתה מטורפת, כי הונגריה נחשבת לאחת משלושת הליגות החזקות באירופה", אומרת נוי. "הרגשה מדהימה להיות הראשונה שפורצת את הדלת הזאת".

נוי סיימה את העונה בהונגריה והחליטה לעבור לסגנית האלופה בצרפת. בכך הפכה לישראלית הראשונה שמשחקת במדי קבוצת יורוליג. "זאת חוויה מטורפת לראות את כל הכוכבות שאני עוקבת אחריהן, הייתי בעננים", אומרת נוי על החוויה לשחק בליגה הטובה באירופה.

"רוצה שכמה שיותר שחקניות ישראליות ישחקו בחו"ל"

ההשתלבות שלה בניס הייתה מהירה, הרבה בזכות הקהילה היהודית בעיר. "המאמן שלי יהודי, השחקניות מדברות אנגלית, אני מרגישה טוב בקבוצה. הקהילה היהודית בעיר חיבקה אותי", מספרת נוי. "אני נמצאת בקבוצה מאוד טובה, יש פה שחקניות נבחרת מוכשרות. יש עוד שלוש שחקניות זרות הונגריות. זאת רמה מאוד גבוהה".

בעקבות ההצלחה של נוי באירופה והיציאה של מרים בוגצ'נקו ונופר הוכברג בשנתיים האחרונות לליגה היוונית, שחקניות צעירות נוספות חולמות להגיע לאותן הרמות. "אני רואה את זה קורה. במוקדמות יצא לי לדבר איתן והן אמרו לי שהחלום שלהן הוא גם לשחק בחו"ל באירופה", אומרת נוי. "אני רוצה שכמה שיותר שחקניות ישחקו בחו"ל, זה ייתן תקווה לשחקניות הצעירות. השמיים הם הגבול".

כרם נוי בקבוצת ניס הצרפתית. "זאת קבוצה ברמה מאוד גבוהה" (צילום: Olympic Nice Natation)
כרם נוי בקבוצת ניס הצרפתית. "זאת קבוצה ברמה מאוד גבוהה" (צילום: Olympic Nice Natation)

כמובן שהיציאה מהליגה הישראלית היא לא פשוטה ודורשת המון עבודה קשה פיזית ומנטלית. "זה לא כזה פשוט, כי ישראל לא נחשבת למעצמה. בסופו של דבר הכל קובע לפי האמונה העצמית שלך, האומץ שלך. לא מחפשים ישראליות, על זה אנחנו עובדות ואת זה אנחנו רוצות לשנות".

"מצפים משחקניות להתאמן 5 פעמים בשבוע בלי שכר"

נבחרת הנשים הישראלית עשתה בשנים האחרונות התקדמות ההדרגתית שלה באירופה ובעולם, אך כדי לעשות את הקפיצה המשמעותית קדימה ולהצליח לעקוף את הנבחרות הגדולות באירופה במטרה להגיע למשחקים האולימפיים, ענף הכדורמים בישראל יהיה חייב להפוך למקצועני.

לדעתה של נוי נדרשת עוד דרך ארוכה כדי להפוך את השחקניות למקצועניות. "בכל שנה הבוגרות עוזבות והצעירות ממשיכות עד סוף הצבא. זאת אחת הבעיות בארץ, מצפים משחקנית אחרי צבא להישאר בענף ולתת שני אימונים ביום, חמש פעמים בשבוע, להיות בוינגייט, בלי משכורת. בגלל זה שחקניות אחרי צבא מחליטות לפרוש או לעבור לשחק בחו"ל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!