דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פיגוע

ארבעת הנרצחים בפיגוע בבאר שבע מובאים למנוחות

החלו הלוויותיהם של דוריס יחבס, משה קרביצקי, לורה יצחק ומנחם יחזקאל | שני אחיו של המחבל אחמד אבו אלקיעאן, ישראלי מהיישוב חורה, הובאו להארכת מעצר | שתי פצועות עדיין מאושפזות במצב בינוני בבית החולים סורוקה

ארבעת הנרצחים בפיגוע בבאר שבע: דוריס יחבס (מימין למעלה) לורה יצחק, הרב משה קרביצקי ומנחם יחזקאל (צילום: אלבום פרטי, באדיבות המשפחות)
ארבעת הנרצחים בפיגוע בבאר שבע: דוריס יחבס (מימין למעלה) לורה יצחק, הרב משה קרביצקי ומנחם יחזקאל (צילום: אלבום פרטי, באדיבות המשפחות)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הנרצחים בפיגוע בבאר שבע, דוריס יחבס (49), הרב משה קרביצקי, מנחם יחזקאל (67) ולורה יצחק (43) מובאים היום (רביעי) למנוחות.

כ-100 אנשים הגיעו להלוויתו של מנחם יחזקאל בבית העלמין בב״ש. רובם המוחלט לא הכירו אותו והגיעו לחלוק לו כבוד אחרון, בהם גם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון.

שרת החינוך ספדה ליחזקאל: ״מנחם יצא לטייל וחייו נקטעו על ידי רוצחים שפלים. 4 בני אדם נרצחו ע״י רוצח שפל רק בגלל שהיו יהודים. משתתפת באבל המשפחות ושולחת תנחומים. האזרחים שניטרלו את המחבל הם גיבורים״.

גם ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ׳, נשא דברים לזכרו של יחזקאל: ״לפני מספר דקות נודע לי שאני נולדתי באותו רחוב ליד מנחם, איש תם וישר דרך, אוהב עם ישראל ותורת ישראל. תמיד פעלתי כדי להפוך את תושבי העיר למאושרים, בחלומות ובדימיון הכי גרועים שלי לא ציפיתי שאספיד תושבים תמימים שלא עשו שום דבר, ונרצחו רק בגלל שהם יהודים״.

יחבס ממושב גילת הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים. היא תובא למנוחות בשעה 17:00 בבית העלמין במושב הסמוך לעיר אופקים.

הרב מנחם קרביצקי ניהל בית תמחוי בבאר שבע, הוא הותיר אחריו 4 ילדים. הלווייתו תתקיים בערב בשעה 19:00 בבית העלמין החדש בעיר. יצחק, תושבת באר שבע הותירה אחריה 3 בנות. הנרצח הרביעי הוא מנחם יחזקאל, תושב באר שבע.

שתי פצועות מאושפזות במחלקה לכירורגית לב-חזה במצב בינוני ויציב, כך הודיע הבוקר בית החולים סורוקה. בנוסף, אתמול במהלך הערב טופלו מספר נפגעי חרדה שנכחו באזור הפיגוע.

המחבל, מחמד ע'אלב אחמד אבו אלקיעאן, ישראלי מהיישוב הבדואי חורה, נורה ונהרג במקום. לפי המשטרה, אבו אלקיעאן הגיע לתחנת הדלק בדרך חברון בשעה 16:10 וכשבידו סכין שם דקר אישה, שמותה נקבע במקום על ידי צוות של מד"א. בהמשך הגיע למרכז מסחרי שם דרס ברכבו רוכב אופניים, המשיך למרכז נוסף סמוך מעבר לכביש, ירד מרכבו ורץ לעבר גבר ואישה ודקר אותם. אזרחים שהיו במקום ירו בו ונטרלו אותו.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

ראש הממשלה נפתלי בנט מקיים התייעצויות בעקבות הפיגוע

המחבל: חמד ע'אלב אחמד אבו אלקיעאן, שהודה בעבר בתמיכה בדאע"ש

אבו אלקיעאן, בן 34 תושב חורה, לשעבר מורה בבית הספר התיכון ביישוב, הודה ב-2015 בתמיכה בדאע"ש והשתתפות במפגשים של תומכי דאע"ש בחורה. עוד הודה שתכנן לצאת ביולי של אותה שנה כדי להצטרף לארגון.

ביוני 2015 הוגש נגדו כתב אישום שייחס לו השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לפשע, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת וניסיון ליציאה שלא כדין.

לפיד: "מדינת ישראל תמצה את הדין עם כל מי שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע"

"שולח תנחומים למשפחות שיקיריהן נרצחו בפיגוע המזעזע בבאר שבע. מאחל רפואה שלמה לפצועים", אמר שר החוץ. "כל מי שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע צריך לדעת שמדינת ישראל תשים עליו את ידה ותמצה עימו את הדין".

ח"כ מראענה: "הלב נשבר. תנחומיי למשפחות ההרוגים"

ח"כ אבתיסאם מראענה (העבודה): "פיגוע מזעזע הערב בבאר שבע. רוצח שפל יצא למסע רצח ולקח את חייהם של ארבעה בני אדם חפים מפשע. הלב נשבר. תנחומיי למשפחות ההרוגים".

הג'יהאד האיסלאמי: "התגובה הממשית והטבעית לפשעים יומיומיים שמבצעים כוחות הכיבוש הישראליים"

תנועת הג'יהאד האיסלאמי בירכה על הפיגוע בבאר שבע, שלדבריה "בא בהקשר של התגובה הממשית והטבעית לפשעים יומיומיים שמבצעים כוחות הכיבוש הישראליים נגד האזרחים, בעיקר פעולות העקירה, אותם היא מנסה ליישם נגד תושבי הנגב והפנים בכלל כדי להחליפם ביהודים אוקראינים".

הנשיא הרצוג: "הלב נקרע כשנפשות תמימות משלמות את מחיר הדמים של האיבה והשנאה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "הלב נקרע וכואב כשנפשות תמימות משלמות את מחיר הדמים של האיבה והשנאה. הטרור לא יכריע אותנו ולא יערער את זכותנו להתקיים בארצנו. יחד עם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחות האבלות. אני סמוך ובטוח כי גורמי הביטחון יפעלו באופן נחוש וכי האחראים יתנו את הדין".

בנט: נפעל ביד קשה נגד מבצעי טרור. נרדוף ונשיג גם את סייעניהם"

ראש הממשלה נפתלי בנט: "אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחות הנרצחים בפיגוע הקשה בבאר שבע, ומתפלל לשלום הפצועים. קיימתי כעת הערכת מצב והתייעצות עם השר לביטחון פנים ועם מפכ"ל המשטרה בעקבות הפיגוע. האזרחים שירו במחבל הפגינו תושייה ואומץ לב ומנעו קורבנות נוספים. כוחות הביטחון נמצאים בדריכות מירבית. נפעל ביד קשה נגד מבצעי טרור. נרדוף ונשיג גם את סייעניהם".

גנץ: "נדאג שמי שמעודד את הפיגועים האחרונים או תומך בהם ישלם את המחיר"

שר הביטחון בני גנץ: "אני מבקש להשתתף בצער משפחות הנרצחים בפיגוע. צה"ל וכוחות הביטחון יפעלו ויפעילו את כלל האמצעים בכדי למנוע אירועי טרור ככל שרק ניתן. אנחנו נמצאים בדריכות גבוהה מול כלל האיומים בכלל הגזרות. נדאג שמי שמעודד את הפיגועים האחרונים או תומך בהם  ישלם את המחיר".

מועצת חורה: "פגיעה באזרחים תמימים היא מעשה טרור נפשע ונבזי"

המועצה המקומית בחורה גינתה את הפיגוע, שביצע תושב היישוב חמד ע'אלב אחמד אבו אלקיעאן: "פגיעה באזרחים תמימים היא מעשה טרור נפשע ונבזי. אנו שולחים את תנחומינו למשפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. המועצה קוראת לתושבי הנגב , ערבים ויהודים כאחד, לשמור על יחסי שכנות ששררו בין שני הצדדים עד כה.
ראש המועצה".

השר לביטחון הפנים: "מוטב היה שהמחבל לא היה משתחרר מהכלא ב-2019"

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "פיגוע דקירה אכזרי וקשה על ידי מחבל ארור שמוטב היה לו לא היה משתחרר מהכלא ב-2019. ‏לא ננוח עד שנמגר את הטרור הלאומני, נרדוף ונסיג את המחבלים באשר הם. אני שולח בשמי ובשם המשרד לביטחון הפנים תנחומים למשפחות הנרצחים בפיגוע".

מפכ"ל המשטרה: "למיטב ידיעתנו המחבל פעל לבד"

מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי, אמר הערב בזירת הפיגוע: "למיטב ידיעתנו המחבל פעל לבד". לדברי שבתאי, המשטרה הגבירה כוננות ברחבי הארץ "מחשש לאירועי חיקוי".

הותר לפרסום: אחת הנרצחים בפיגוע היא דוריס יחבס, בת 49 ממושב גילת

יחבס השאירה אחריה הורים, אחים ואחיות, בעל ושלושה ילדים. הלווייתה תתקיים מחר בבית הקברות במושב.

הותר לפרסום: ‏אחד ההרוגים בפיגוע הוא הרב משה קרביצק

קרביצקי, שליח חב"ד בשכונת נחל בקע (לשעבר) בבאר שבע, ניהל במשך 10 שנים את בית התמחוי בשכונה מטעם עמותת 'כולל חב"ד'.

הותר לפרסום: אחת הנרצחים בפיגוע היא לורה יצחק

יצחק (43), השאירה אחריה בעל ושלוש בנות בגילי 6, 12 ו-14.

שני אחיו של המחבל נעצרו

‏מנחם יחזקאל, בן 67, הוא הנרצח הרביעי בפיגוע

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!