דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

באפריקה מחסנים 9 מיליון ילדים נגד פוליו: ״הנגיף מתפשט מהר ויכול להרוג או לגרום לשיתוק לצמיתות״

״זה המקרה הראשון של נגיף פוליו פרא שהתגלה באפריקה זה יותר מחמש שנים״, אומר מוחמד פול, המנהל האזורי של יוניצף במזרח ומערב אפריקה | המטרה לחסן מעל ל-20 מיליון ילדים באפריקה תוך חודשים

ילד מקבל חיסון נגד פוליו בלילונגווה בירת מלאווי (צילום: AP Photo/Thoko Chikondi)
ילד מקבל חיסון נגד פוליו בלילונגווה בירת מלאווי (צילום: AP Photo/Thoko Chikondi)

מבצע חיסון נגד פוליו של תשעה מיליון ילדים, החל השבוע בארבע מדינות בדרום ומזרח אפריקה. המבצע מגיע על רק התפרצות המחלה בעיר מלאווי. בחודשים הקרובים יתבצעו שלושה סבבים נוספים של חיסון, במטרה להגיע ליותר מ-20 מיליון ילדים מחוסנים.

מבצע החירום החל במלאווי, בה מקבלים ילדים את טיפות החיסון בכל רחבי המדינה, כולל בבירה לילונגווה ובעיר הגדולה במדינה בלנטייר. ביום חמישי הקרוב יתרחב המבצע למדינות השכנות מוזמביק, טנזניה וזמביה, כך לפי לפי קרן החירום הבינלאומית של האו"ם לילדים (יוניצף), שעובדת עם הממשלות המקומיות.

"זה המקרה הראשון של נגיף פוליו פרא שהתגלה באפריקה מזה יותר מחמש שנים", אמר מוחמד פול, המנהל האזורי של יוניצף במזרח ומערב אפריקה. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם ממשלות ושותפים אחרים כדי לעשות כל דבר אפשרי לעצור את ההתפשטות. "נגיף הפוליו מתפשט מהר ויכול להרוג או לגרום לשיתוק לצמיתות".

יוניצף, ארגון הבריאות העולמי ושותפים נוספים מ'המיזם העולמי למיגור הפוליו' מסייעים למדינות במבצע החיסונים, אחרי שבפברואר השנה לקתה ילדה בת שלוש מבירת מלאווי  לילונגווה בשיתוק, אחרי שנדבקה בנגיף פוליו פרא.

מרבית מקרי ההדבקה נגרמים משתיית מים שזוהמו על ידי צואה של נשא של הנגיף. ילדים בני פחות מחמש ואלו שחיים באזורים עם מערכת תברואה ירודה נמצאים בסיכון גבוה יותר להדבקות.

"אין תרופה לפוליו, אבל החיסון מגן על הילדים לכל החיים", הוסיף. "אנחנו עובדים עם ארגון הבריאות העולמי ושותפים אחרים כדי להבטיח שהורים, וגם מנהיגים דתיים ומנהיגים קהילתיים, ידעו כמה זה חשוב שכל ילד יקבל את החיסון". יוניצף רכשה יותר מ-36 מיליון מנות חיסון לפוליו עבור שני הסבבים הראשונים במלאווי, מוזמביק, טנזניה וזמביה.

במאלווי מציבה הקרן 270 מקררים חדשים לשמירה על החיסון, מתקנת מקררים קיימים, מספקת 800 מתקנים ניידים לבקרת טמפרטורה וצידניות להעברת מנות החיסון. יחד עם ארגון הבריאות העולמי, הוכשרו 13,500 עובדי רפואה ומתנדבים, 34 אחראי קידום רפואה אזוריים ו-50 אנשי דת.

במוזמביק רכשה הקרן 2,500 מנשאים לחיסונים, סיפקה 100 צידניות ופועלת להעברה מהירה של מנות החיסון למרכזים במחוזות השונים. יוניצף מסייעת גם בהכשרתם של 33 אלף פקחים ואנשי רפואה לניהול המבצע. הקרן שותפה גם להכשרת עיתונאים, הפצת חומרים לתקשורת והעלאת מודעות למבצע החיסונים דרך פרסומות ברדיו ובטלוויזיה.

בטנזניה הכשירה יוניצף יותר מ-2,000 עובדי רפואה, יותר מ-5,000 פעילים שיסייעו בשכנוע האוכלוסייה להתחסן ו-538 כרוזים. הקרן סייעה גם ברכישת 3,000 חיסונים ו-360 צידניות, שאמורים להגיע בחודש אפריל לקראת הסבבים הבאים של המבצע.

בזמביה 200 מאמנים מכשירים צוותי רפואה ברמת המחוזית והאזורית, בתמיכת יוניצף ושותפים אחרים. הרשויות המחוזיות הוכשרו לבצע מעקב אחרי הנגיף בשותפות עם ארגון הבריאות העולמי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!