דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

נאט״ו: בין 7,000 ל-15 אלף חיילי צבא רוסיה נהרגו באוקראינה

יועצו של פוטין לא שולל את אפשרות השימוש בנשק גרעיני | זלנסקי: הצבא הרוסי השתלט על שיירה הומניטרית וחטף אזרחים | בכיר במשרד ההגנה האמריקאי: צבא רוסיה עדיין תקוע מחוץ לקייב

בניין הרוס בקייב לאחר הפגזה של צבא רוסיה (צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky)
בניין הרוס בקייב לאחר הפגזה של צבא רוסיה (צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

הנשיא האוקראיני, וולודימיר זלנסקי, האשים הלילה (בין שלישי לרביעי) את הכוחות הרוסיים בהשתלטות על שיירה הומניטרית ליד העיירה מנגוש. "עובדים של שירותי ההצלה ונהגי אוטובוסים נלקחו בשבי", אמר בסרטון שפרסם בטלגרם.

הפנטגון גינה את סירובו של דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, לשלול שימוש בנשק גרעיני במלחמה באוקראינה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין איים להשתמש בנשק גרעיני בראיון שהעניק ל-CNN, ופסקוב לא הכחיש זאת ואמר כי ייתכן שרוסיה תשתמש בנשק גרעיני אם תעמוד בפני "איום קיומי".

בכיר במשרד ההגנה האמריקאי אמר שלהערכת ארה"ב הכוחות הקרקעיים של רוסיה עדיין תקועים מחוץ לקייב, והם ממוקמים כ-30 ק"מ צפון מזרחית וכ-15 ק"מ צפון מערבית לבירה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

בזמן שסיקרה את המלחמה: עיתונאית רוסיה נהרגה מפגיעת רקטה בקייב

אוקסנה באולינה, עיתונאית רוסיה של אתר התחקירים The Insider, נהרגה מפגיעת רקטה בקייב בירת אוקראינה. כך לפי הודעת האתר. באולינה, שדיווחה על שחיתות ממשלתית ברוסיה בשגרה, נהרגה בזמן שצילמה את ההרס שנגרם מהפגזות הרוסים.

נאט״ו: בין 7,000 ל-15 אלף חיילי צבא רוסיה נהרגו באוקראינה

ארגון נאט"ו מעריך כי בין 7,000 ל-15 אלף חיילים רוסים נהרגו מאז תחילת המלחמה באוקראינה לפני ארבעה שבועות. בכיר בנאט"ו אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי ההערכה מתבססת על מידע שהגיע מידי פקידים באוקראינה, נתונים שפרסמה מוסקבה, ומידע מודיעיני שנאסף ממקורות פתוחים. לשם השוואה, רוסיה איבדה כ-15,000 חיילים במלחמת אפגניסטן, בפרק זמן של יותר מעשר שנים.

ארה״ב: ״רוסיה ביצעה פשעי מלחמה באוקראינה, נפעל להביא את האחראים לדין״

מזכיר הממשל של ארה"ב, אנתוני בלינקן, אישר רשמית כי מדינתו מעריכה שרוסיה ביצעה פשעי מלחמה מאז שפלשה לאוקראינה. לדבריו, "ההערכה שלנו מבוססת על סקירה מדוקדקת של מידע אמין ממקורות ציבוריים ומודיעיניים. ארצות הברית תשתף את המידע הזה עם בעלות ברית, שותפים ומוסדות בינלאומיים המופקדים על חקירת האשמות על פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות".

דיווח: ישראל מנעה מאוקראינה לרכוש את תוכנת הריגול ״פגסוס״

ב"ניו יורק טיימס" האמריקני וב"גרדיאן" הבריטי דווח כי ממשלת ישראל דחתה בשנים האחרונות בקשות מאוקראינה ואסטוניה לרכוש ולהשתמש בתוכנת הרוגלה "פגאסוס" של חברת NSO הישראלית. לפי הדיווח, ישראל חששה שמכירת נשק הסייבר למדינות יריבות לרוסיה תפגע ביחסיה עם הקרמלין. באוקראינה ובאסטוניה תכננו להשתמש בתוכנה בכדי לקבל גישה לטלפונים רוסיים.

זלנסקי לאחר שיחתו עם ג׳ונסון: ״קיבלנו הבטחה מבריטניה שנאט״ו תשלח סיוע נוסף״

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר שהוא שוחח עם ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון ו"קיבל הבטחות לתמיכתו" לקראת פסגת החירום של נאט"ו שתתקיים מחר בבריסל. זלנסקי צייץ בטוויטר כי השניים "דנו במהלך הלחימה והסיוע ההגנה לאוקראינה". וועידת נאט"ו שתיפתח מחר בבריסל צפויה לאשר נוסף לקייב, כולל ציוד שיעזור לאוקראינה להגן מפני איומים כימיים, ביולוגיים וגרעיניים.

מזכ״ל נאט״ו: ״לשימוש בנשק כימי באוקראינה יהיו השלכות מרחיקות לכת״

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג הזהיר את רוסיה מפני שימוש בנשק כימי או גרעיני: "כל שימוש בנשק כימי ישנה לחלוטין את אופי הסכסוך, זו תהיה הפרה בוטה של החוק הבין-לאומי ויהיו לה השלכות מרחיקות לכת. לא ניתן לנצח במלחמה גרעינית". סטולטנברג גם הבהיר שנאט"ו אינה חלק פעיל בסכסוך ולא תשלח את כוחותיה לאוקראינה, אלא רק תספק לה תמיכה.

פוטין שוחח עם בנט בנושא המלחמה באוקראינה, וגינה את הפיגוע בבאר שבע

רה"מ בנט שוחח פעם נוספת עם נשיא רוסיה פוטין, כך אישר הקרמלין. בהודעה ממוסקבה נכתב כי "נפתלי בנט שיתף את הערכותיו לגבי המצב באוקראינה, תוך התחשבות במגעיו עם מנהיגי מספר מדינות זרות, והביע כמה רעיונות לגבי תהליך המשא ומתן המתמשך בין נציגי רוסיה ואוקראינה. ולדימיר פוטין נתן את הערכתו לגבי המשא ומתן והביע תנחומים על מתקפת הטרור בישראל".

פינלנד החרימה 21 יאכטות החשודות כשייכות לאוליגרכים רוסים

סירות היוקרה נמצאות באחסון חורף ולא ניתן יהיה להוציא אותן עד שהמכס הפיני יסיים את הבדיקה.

אחרי הביקורת: גם חברת נסטלה תשהה את פעילותה ברוסיה

בעקבות הביקורת הנוקבת ומתקפת האקרים של אנונימוס, חברת נסטלה הודיעה באיחור ניכר כי היא משהה את מרבית הפעילות שלה ברוסיה, למעט מוצרי מזון חיוניים כדוגמת תזונה לתינוקות ולבתי חולים. "אנחנו לא מצפים לעשות רווח ברוסיה או לשלם מסים כלשהם שקשורים לכך בעתיד הקרוב לעין, וכל רווח שכן יהיה ייתרם לארגוני סיוע הומינטרי", נמסר, "אנחנו ניצבים לצד העם האוקראיני ולצד עובדינו במדינה".

ראש ממשלת איטליה: פוטין לא מעוניין בהפסקת אש

בנאום שנשא ראש הממשלה האיטלקי, מריו דראגי, בפרלמנט האשים את פוטין שאיננו מתעניין במו"מ להפסקת אש. דראגי הזהיר את סין שלא תתמוך ברוסיה וקרא לה לסייע להביא שלום לאוקראינה.

המודיעין הבריטי: הרוסים מנסים לכתר את הכוחות האוקראינים במזרח

משרד ההגנה הבריטי פרסם את הערכת המצב היומית שלו באשר למצב הלחימה באוקראינה. לפי הדו"ח, שדה הקרב בצפון אוקראינה נשאר במצב "סטטי", כאשר "סביר להניח שהכוחות הרוסיים נכנסו לתקופה של ארגון מחדש" לפני שישובו לבצע מתקפות בהיקף גדול יותר.

הושג הסכם לפתיחת תשעה מסדרונות הומניטריים, מלבד במריופול

סגנית ראש ממשלת אוקראינה, אירינה ורשצ'וק, אמרה שהושג הסכם לפתיחת תשעה מסדרונות הומניטריים היום עבור פינוי אזרחים הלכודים בערים בהן מתבצעת לחימה. ורשצ'וק הדגישה כי לא הושג הסכם לגבי פתיחת מסדרון בטוח עבור אנשים שרוצים לעזוב את מריופול, וציינה כי מי שבכל זאת רוצים לעשות זאת צריכים להגיע לעיר ברדיאנסק – משם הם יועברו לאזורים בטוחים יותר.

מושל המחוז סרהי גאידי אמר כי הושגה הפסקת אש מקומית במטרה לפנות אוכלוסיה אזרחית מאזורי הלחימה.

אוקראינה: 121 ילדים נהרגו עד כה במלחמה

משרד התובע הכללי האוקראיני הודיע שעד כה נהרגו במלחמה 121 ילדים. בהודעת טלגרם שפרסם נכתב עוד כי מספר הילדים הפצועים עומד על 167. לפי דו"ח של האו"ם שפורסם לפני יומיים ועוסק באזרחים שנפגעו מאז החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה, עד כה נהרגו 953 אזרחים אוקראינים ונפצעו 1,557.

הצבא האוקראיני: לחיילים הרוסים נותרה אספקה לשלושה ימים בלבד

מפקדים בצבא אוקראינה מעריכים שלצבא רוסיה נותרו דלק, מזון ותחמושת שיספיקו לעוד שלושה ימי לחימה בלבד, לאחר ששרשראות האספקה שלו נותקו. גורמים רשמיים במערב אמרו שקיימת אפשרות "סבירה" שהדברים נכונים, אך הבהירו שהם אינם יכולים לאשר אותם.

גורם בפנטגון: היקף הכוחות הרוסיים הצטמצם ב-10% מאז החלה הפלישה

בפנטגון מעריכים שהיקף הכוחות הלוחמים של רוסיה באוקראינה, שכלל כ-150 אלף חיילים, הצטמצם ב-10% מאז החלה. לפי גורם בפנטגון, הדבר מעיד על היקף האבידות שספג הצבא הרוסי במהלך הלחימה. לדבריו, יש לכך גם השפעה על המוטיבציה של החיילים בשטח.

סגן ראש ממשלת אוקראינה: לפחות מאה אלף אזרחים מבקשים לעזוב את מריופול

זלנסקי על המו"מ עם רוסיה: "אנחנו מתקדמים צעד אחר צעד"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שהמו"מ עם רוסיה על סיום המלחמה הוא קשה, אך "אנו מתקדמים צעד אחר צעד". בנאום בווידאו הוסיף זלנסקי כי 100 אלף בני אדם חיים בעיר הנצורה מריופול בתנאים לא אנושיים, ללא מזון, מים או תרופות.

זלנסקי: הכוחות הרוסיים השתלטו על שיירה הומניטרית ליד מריופול וחטפו אזרחים

הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי האשים את הכוחות הרוסיים בהשתלטות על שיירה הומניטרית ליד העיירה מנגוש. "עובדים של שירותי ההצלה ונהגי אוטובוסים נלקחו בשבי", אמר בסרטון שפרסם בטלגרם, "אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לשחרר לחופשי את האנשים שלנו ולאפשר לציוד ההומניטרי לעבור".

הפנטגון גינה את סירובה של רוסיה לשלול שימוש בנשק גרעיני

הפנטגון גינה את סירובו של דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, לשלול שימוש בנשק גרעיני במלחמה באוקראינה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין איים להשתמש בנשק גרעיני בראיון שהעניק ל-CNN, ופסקוב לא הכחיש זאת ואמר כי ייתכן שרוסיה תשתמש בנשק גרעיני אם תעמוד בפני "איום קיומי".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!