דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

במחאה על תקיפת עובדים: ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בחברות בוחני הנהיגה

סכסוך העבודה בחברות וואן, טלדור ומילגם הוכרז בעקבות מעשי אלימות כלפי עובדות ועובדי מערך הבחינות המעשיות | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "איננו יכולים להשלים עם מצב שבו עובדים לא יודעים אם יחזרו בערב לביתם בשלום"

שיעורי נהיגה (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות הכריז היום (חמישי) על סכסוך עבודה בחברות בוחני הנהיגה וואן, טלדור ומילגם. זאת בשל איומים ואלימות המופנים כלפי העובדים מצד נבחנים ובני משפחותיהם.

"לצערי, האלימות בחברה הישראלית בכלל, וכלפי נותני השירות בפרט, כבר הפכה מזמן למכת מדינה", אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. "איננו יכולים להשלים עם מצב שבו עובדים לא יודעים אם יחזרו בערב לביתם בשלום, ולכן נאלצנו להכריז על סכסוך העבודה".

בר-דוד קרא למשרד התחבורה להחמיר את הענישה כלפי אלו שנוקטים באלימות ולקדם את תיקוני החקיקה הנדרשים שיעזרו למגר את התופעה החמורה הזו לדבריו.

יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. "האלימות כלפי נותני השירות כבר הפכה מזמן למכת מדינה" (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. "האלימות כלפי נותני השירות כבר הפכה מזמן למכת מדינה" (צילום: דוברות ההסתדרות)

שתי החברות מפעילות את מערך הבחינות המעשיות מאז הופרט ב-2018. מילגם מפעילה את השירות מאזור פתח תקווה צפונה, ו-טלדור מאזור בני ברק ודרומה. ההסתדרות ניסתה ליישב את הסכסוך באמצעות משא ומתן, אך ללא תוצאות.

בחודשים האחרונים שלח יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי מספר מכתבים למנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מיכל פרנק, בהם נכתב "במהלך תקופה לא ארוכה היו למעלה מעשרה מעשי אלימות כלפי עובדות ועובדי מערך הבחינות המעשיות. התרענו כי משרד התחבורה אינו מממש את סמכותו לפעול נגד מי שנקט אלימות על-ידי דחיית מבחן הנהיגה המעשי של אותו אדם בשישה חודשים.

"תופעה רחבה של תקיפת נותני שירות"

אדרי דרש ממשרד התחבורה לקדם בדחיפות את תיקון החקיקה הנדרש ואת שינוי המדיניות הנדרש אל מול משטרת ישראל והפרקליטות, על מנת שתקיפת תיחשב כ'תקיפת עובד ציבור'. לדבריו מדובר בתופעה רחבה של תקיפת נותני שירות וביניהם נהגי אוטובוס, רופאים, אחיות, בוחני נהיגה ועוד רבים וטובים אחרים.

"החלטנו להיאבק בתופעה המסוכנת והמכוערת הזו בכלים שנתן לנו החוק", הוסיף אדרי. "סכסוך העבודה שהכרזנו ישמש בין היתר לצורך מאבק באלימות ודרבון מקבלי ההחלטות להיאבק בתופעה באמצעות ענישה מרתיעה לכל מי שתוקף נותני שירות באשר הם. לא ניתן לאלימות לנצח!".

הכרזת סכסוך העבודה מאפשרת לפתוח בשביתה החל מ-7 באפריל והיא צפויה לכלול 130 עובדים בחברת וואן טלדור ו-100 עובדים בחברת מילגם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!