בדיקת "דבר" למחירי סל של 21 מוצרים בסיסיים לפסח, בסניפי שתי רשתות השיווק הגדולות – רמי לוי ושופרסל – בחולון, מגלה התייקרות של 30% בממוצע, בהשוואה למחיריהם, כפי שפורסמו במרץ בשנה שעברה.
הסל שנבדק השבוע עלה בשנה שעברה ברמי לוי 285.4 שקלים, ועולה השנה 374.6 שקלים (התייקרות של 31%); בשופרסל עלה סל המוצרים הזה, בשנה שעברה, 312.2 שקלים, והשנה הוא עולה 398.4 שקלים (התייקרות של 28%).
סל המוצרים שנבדק כולל מוצרים לפסח, כמו מצות וקמח מצה, ומוצרים נלווים כמו שוקולד למריחה, משקאות קלים ויין. ההתייקרות המשמעותית ניכרת במחירי השתייה הקלה והיין, לאור תקנות המיסוי החדשות על משקאות מתוקים. אך גם העוף והדגים התייקרו משמעותית, בהשוואה לשנה שעברה, וכך גם המוצרים הכשרים לפסח.
חבילת מצות שעלתה בשנה שעברה 11.90 שקלים בשתי הרשתות, עולה כיום 12.90 שקלים בשופרסל ו-13.90 שקלים ברמי לוי; תערובת להכנת קניידלך של חברת קנור, שעלתה בשנה שעברה כ-7 שקלים בשתי הרשתות, עולה כיום 8.90 שקלים ברמי לוי, ו-9.90 שקלים בשופרסל; חבילת פירורי מצה לציפוי שניצל, שעלתה בשנה שעברה 7.5 שקלים ברמי לוי ו-8 שקלים בשופרסל, עולה כיום 10.90 שקלים ו-11.90 שקלים בהתאמה.
ההבטחות שלא להעלות מחירים לפני החג, לא בהכרח התגשמו. המחיר של שקדי מרק כשרים לפסח מתוצרת אסם, לדוגמה, עלה מ- 6.5 שקלים בשופרסל ו-5.9 שקלים ברמי לוי בשנה שעברה, ל- 10.90 שקלים ו-9.90 שקלים בהתאמה השנה. גם מחיר הבמבה זינק. חבילה של עשר אריזות במבה קטנות, שעלתה בשנה שעברה 11 שקלים בשופרסל ו-8.9 שקלים ברמי לוי, עולה השנה 14.90 שקלים ו-13.90 שקלים בהתאמה.