דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

״תן ביס״ הודיעה שתייקר עמלות, המסעדנים מאיימים לעזוב את השירות במחאה

החברה הודיעה למסעדנים כי החל בחודשים הקרובים העמלה על ישיבה במקום תעלה מ-6% ל-7.5%, והעמלה על משלוחים מ-10% ל-12.5% | המסעדנים זעמו: ״במקום לסייע בתקופה המאתגרת, תן ביס מקשה עלינו״

שליח של תן ביס (צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90)
שליח של תן ביס (צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חברת תן ביס הודיעה השבוע על כוונתה להעלות את העמלות הנגבות מהעסקים העובדים עמה  החל מעוד חודשיים.

במכתב ששלחה למסעדות העובדות עימה, ציינה כי החל מחודש מאי 2022 ישתנו חלק מהתנאים העסקיים שלה, זאת ״לאחר שנים רבות בהן לא ביצעו שינויים במודל העסקי, ועל רקע גל עליית המחירים וההתייקרויות הכלליות במשק, הנובעות בעיקר מהשפעת הקורונה״.

החברה הבהירה כי אין בכוונתה לייקר את העמלות על סך 27% (פלוס מע"מ) אותן היא גובה עבור משלוחים היוצאים ללקוחות באמצעות שליחי החברה, אלא דווקא את העמלה בגין הזמנת משלוחים באמצעות אתר תן ביס, היוצאים עם שליחי המסעדות עצמן. העמלה עמדה עד היום על 10% פלוס מע"מ ותגדל ל-12.5% פלוס מע"מ. גם העמלה עבור הזמנת טייקאווי באמצעות 'כרטיס תן ביס' שעמדה על 7% פלוס מע"מ, תגדל ל-8.5% פלוס מע"מ.

בארגון ״מסעדנים חזקים ביחד״ זעמו על ההודעה: "אנו מצפים שחברת תן ביס אשר שייכת לתאגיד הבינלאומי Just Eat השווה מילארדים ועם מניה בשווי אדיר, תדע בימים אלו לעזור לתעשיית המסעדונת שממנה היא מרוויחה כל כך הרבה ולא להעמיס עלויות שיקשו על המסעדנים בתקופה מאתגרת זו".

המסעדנים ציינו כי קיבלו מהשטח פניות של בעלי עסקים שהבהירו כי הם מסרבים לתנאים החדשים. כך למשל השיבה לתן ביס בעלת מסעדה מאיזור המרכז כי היא אינה מאשרת את השינוי בתנאי ההתקשרות: "למה אני צריכה לשלם יותר עמלה כאשר המסעדה היא זו שסופגת את התייקרות חומרי הגלם, ולא אתם, וכאשר אנחנו עובדים עם שליחים שלנו ולא של תן ביס?".

מסעדן נוסף ציין כי גל ההתייקרויות במשק בא לידי ביטוי בין היתר במסעדות רבות שנאלצו להעלות מחירים עם התייקרות חומרי הגלם – וכתוצאה מכך בין כה וכה עלתה גם העמלה הנגבית על ידי תן ביס. "לכן, איננו רואה כל הצדקה להגדרת אחוזי העמלה" הבהיר, והוסיף כי במידה והחברה לא תיסוג מכוונתה זו – יסיים את ההתקשרות עימה.

חברת תן ביס אמרה בתגובה כי "אנחנו נמצאים בקשר ישיר ושוטף עם כלל המסעדנים ויחד נמשיך לתת את התמורה הטובה ביותר עבור לקוחותינו. עדכון התנאים המסחריים נובע מעלייה במחירי התפעול והפיתוח וגיוס כוח אדם לטובת הרחבת צוותי השירות בחברה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!