דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
18.3°תל אביב
  • 11.6°ירושלים
  • 18.3°תל אביב
  • 14.7°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 20.2°אילת
  • 17.8°טבריה
  • 11.1°צפת
  • 17.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

חברת הענק DP World פיטרה 800 ימאים בהודעת זום, ומעוררת מחאה

הנהלת החברה אמרה שההחלטה היתה ״קשה״ אבל בלעדיה החברה לא תהיה רווחית, למרות שהבעלים של ההחברה רשם שיא הכנסות במגיפת הקורונה | נשיא פדרציית התחבורה של אירופה: "האליטות הפוליטיות אפשרו לעשירים להתעשר על חשבון מעמד הפועלים"

איגודי עובדים בלונדון בהפגנת תמיכה בעובדי DP WORLD (צילום: Photo by Thomas Krych / SOPA Images/Sipa USA)
איגודי עובדים בלונדון בהפגנת תמיכה בעובדי DP WORLD (צילום: Photo by Thomas Krych / SOPA Images/Sipa USA)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

חברת הענק האנגלית DP World פיטרה השבוע בהודעת זום מוקלטת 800 ימאים, בהתראה של חצי שעה. החברה אמרה בשיחה המוקלטת שההחלטה היתה ״קשה״ אבל בלעדיה החברה לא תהיה רווחית.

הטענה על אי רווחיות מפתיעה מאוד בהתחשב בכך הבעלים של P&O Ferries DP World, רשם שיא הכנסות ורווחים לאורך המגיפה, והסתכם בהכנסות של 10.8 מיליארד דולר ורווח של 1.2 מיליארד דולר בשנה שעברה, עלייה של 33% ברווח בהשוואה לשנה הקודמת. בנוסף החברה שילמה 376.1 מיליון דולר הטבות לבעלי המניות בשנתיים האחרונות בלבד.

על פי ה"טיימס" ומקורות נוספים, דווח שהיקף התמיכה הממשלתית שקיבלה DP World במהלך המגיפה, היתה למעלה מ-30 מיליון ליש"ט במימון חירום, כולל באמצעות תכנית הצלה במימון משלמי המסים, שנחתה בקופתה של DP World.

נוסף, החברה קיבלה את ההחלטה ללא כל התייעצות עם כוח האדם שלה או איגודי העובדים שלהם. הפדרציה הבינלאומית של עובדי התחבורה (ITF) ופדרציה של עובדי התחבורה האירופית (ETF) קראו ל-DP World לקיים דיאלוג משמעותי עם השותפים הרלוונטיים.

נשיא פדרציית התחבורה של אירופה, פראנק מוראלס, אמר שהתוכנית המקורית שהם הייתה להחליף את הימאים ברוסים ואוקראינים, ומה שקורה עכשיו זה ניסיון כאוטי להחתים עובדים לחוזים של שבועיים תחת חברות קש. על פי מוראלס, כל ניסיון להחליף עובדים מאוגדים בלא מאוגדים מהווה הפרה בסיסית של זכויות עובדים והזכות להתאגדות.

״אם החברה הייתה בבעיה ממשית, וזה לא, היא הייתה צריכה לפנות לאיגודים. זה היה מאפשר זמן לדיונים הוגנים והגיוניים כדי להבטיח שזכויות העובדים הללו היו מוגנות", אמר מורלס. "גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה מוסרית המצב הזה לא עובר איתנו והוא בהחלט לא עובר את 800 יורדי הים שאיבדו את מקום עבודתם.  כיצד יכולה חברה שמצהירה על רווחי שיא, שקיבלה מעל 30 מיליון פאונד בכספי משלם המסים, להצדיק זאת? או לברוח מזה?"

על פי מוראלס, האיגוד קיבל הדלפה ששרים קיבלו מידע מקדים ערב לפני הפיטורים ולא עשו דבר כדי לעצור את זה. "יותר מדי זמן האליטות הפוליטיות אפשרו לעשירים להתעשר, ועל חשבון מעמד הפועלים. הממשלה חייבת לפעול", אמר מוראלס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!