דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי מדיני

סער: ״למרצ יש שנאה חולנית להתיישבות יהודית״; זנדברג: ״לא אקבל ממך הטפות בציונות״

דיון סוער התפתח בין השרים סער וזנדברג בישיבת הממשלה, ברקע אישור הקמתם של חמישה ישובים חדשים בנגב, שקידמו בנט, שקד ואלקין | הישובים יוגדרו כפרים קהילתיים, ויוקמו בדרום מזרח מבואות ערד

רה"מ נפתלי בנט, עם מזכיר הממשלה שלום שלמה (מימין) ורה"מ החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד (צילום: חיים צח/ לע"מ)
רה"מ נפתלי בנט, עם מזכיר הממשלה שלום שלמה (מימין) ורה"מ החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד (צילום: חיים צח/ לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

דיון סוער התפתח היום (ראשון) בישיבת הממשלה, ברקע אישור ההחלטה על הקמת חמישה יישובים חדשים בנגב, שקידמו השרים שקד ואלקין יחד עם ראש הממשלה נפתלי בנט.

במהלך הוויכוח  בין שר המשפטים גדעון סער לשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, הטיח סער בזנדברג: "יש לכם שנאה להתיישבות היהודית, זה חולני", וזנדברג השיבה: "לא אקבל ממך ציונים בציונות, איזה מן סגנון זה? גועל נפש, תתבייש".

לאחר העימות בין השרים, הגיבה זנדברג בטוויטר וכתבה: "ההתנפלות של שר המשפטים בנושא לא ראויה ולא עניינית. היה בה הד לשיח ליבוי שנאה והסתה שחשבנו שנפטרנו ממנה בממשלה הזו. הנגב הוא של כל אזרחיו וצריך לקיים חיים ראויים לכולם. התחרות על ציונות לא ממן העניין. הציונות האחראית והמעודכנת היא לא תפיסת שטח מקסימלית אלא חיים טובים ליושבי הארץ".

הרקע לויכוח הסוער הוא אישור ההחלטה להקים 5 ישובים בנגב, כפי שקידמו שרת הפנים איילת שקד ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין. במסגרת ההחלטה, חמשת הישובים יוגדרו כפריים קהילתיים, ויוקמו בחלקו הדרום מזרחי של חבל מבואות ערד. בנוסף, ובהתאם להמלצת המועצה הארצית לתכנון ובניה – אחד מישובי מבואות ערד יוקם עבור האוכלוסיה הבדואית.

רה"מ בנט אמר עם אישור ההחלטה: "זוהי בשורה חשובה לכל יושבי האזור וחלק מתהליך ההסדרה של חבל הארץ הזה, שהוזנח משך כל-כך הרבה שנים. המטרה שלנו היא להחזיר את המדינה לנגב – ציונות 2022. לא אקס טריטוריה ולא מערב פרוע, אלא מקום שמדינת ישראל נוכחת בו – גם במשילות וגם במשאבים. החובה העליונה שלנו היא לספק ביטחון אישי לתושבי הדרום, התחלנו במסע הזה, ולא נעצור. במקביל – אנחנו ממשיכים ליישב את הנגב ולפתח אותו. אני מודה לשרת הפנים, איילת שקד, ולשר השיכון, זאב אלקין, על העבודה הטובה".

שרת הפנים, איילת שקד הוסיפה: "העברנו היום בממשלה את חלקה השני של אחת מההחלטות הכי מרגשות והיסטוריות שהעברנו בכל שנותיי כשרה בממשלות ישראל. בן גוריון אמר 'שבנגב ייבחן העם בישראל' – ובכן, אנחנו בהחלט מיישמים את חזונו. ליישוב הנגב ותפיסת הקרקע יש חשיבות ציונית גדולה אך יותר מזה, יש להחלטה הזו חשיבות אסטרטגית אדירה לחיזוק המשילות בנגב. ליישובים החדשים תהיה תרומה גדולה למפעל הציוני ולעידוד התיישבות חדשה וצעירה. ברכות לנגב ולמדינת ישראל".

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, אמר: "קידום הקמת יישובים חדשים בנגב הינו חזון ההתיישבות הציונית. הקמת יישובים חדשים תניע תושבים ממרכז הארץ דרומה, תחזק את כלכלת הנגב ותגביר את בטחון התושבים באזור כולו. הנחיתי את אנשי משרד הבינוי והשיכון לפועל למען פיתוח הפריפריה הן במטרה לפתח יישובים חדשים, עליהם אנו עומלים ממש בימים אלה, והן לחזק את היישובים הקיימים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!