דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אונסק"ו

החלטה מקוממת / ארגון אונסק"ו מטיל ספק בזיקה בין יהודים לאתרים קדושים בירושלים

ההחלטה שאישר ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם מגנה את ישראל ונמנעת ממושגים המציינים קשר בין ישראל למקומות הקדושים. נתניהו בתגובה: "הארגון איבד את מעט הלגטימיות שנשארה לו".

הכותל המערבי (צילום ארכיון: שלומי כהן  פלאש 90)
הכותל המערבי (צילום ארכיון: שלומי כהן פלאש 90)

אונסק"ו, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, אישר אתמול (חמישי) הצעת החלטה המתעלמת מהקשר ההיסטורי של העם היהודי להר הבית ולכותל המערבי ומגנה את התנהלות ישראל בסוגיות הקשורות למקומות הקדושים. בהחלטה תמכו 24 מהחברות בארגון, בהן רוסיה, סין ומדינות ערב. 6 מדינות בלבד התנגדו להחלטה, בהן ארה"ב, בריטניה וגרמניה, ו-26 המדינות האחרות החברות בארגון נמנעו מלהצביע.

בהחלטה גינתה אונסק"ו את "סירובה של ישראל ליישם" החלטות קודמות של הארגון הנוגעות לירושלים ודרשה מישראל, המכונה במסמך "המעצמה הכובשת", להפסיק את "החפירות המתמשכות במזרח ירושלים", במיוחד באיזור העיר העתיקה. לאורך המסמך לא מכירה אונסק"ו בקשר שבין ישראל לבין הר הבית והכותל המערבי, ומשתמשת רק בשמות המוסלמיים של הר הבית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטה השנויה במחלוקת ואמר כי "תאטרון האבסורד באונסק"ו נמשך". הוא הוסיף כי "לומר שלישראל אין קשר להר הבית ולכותל, זה כמו לומר שלסין אין קשר לחומה הסינית, ולומר שלמצרים אין קשר לפירמידות. בהחלטה האבסורדית הזאת אונסקו איבד את מעט הלגיטימיות שנשארה לו."

הכניסה למטה אונס"קו בפריז (תמונה מתוך ויקימדיה קומונס)
הכניסה למטה אונס"קו בפריז (תמונה מתוך ויקימדיה קומונס)

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת: "ההחלטה של אונסק"ו שאין קשר בין היהדות לכותל מופרכת כמו לנתק את הקשר בין הנצרות לוותיקן או בין מכה לאיסלאם. אונסק"ו טוענים שאין קשר בין הכותל ליהדות. אני טוען שאין קשר בין אונסק"ו למציאות".

ראש האופוזיציה ח"כ הרצוג הגיב על החלטת אונסק"ו ואמר: "אונסק"ו מועלים בתפקידם ומוציאים שם רע לדיפלומטיה, לאחריות ולמוסדות הבינ"ל. מי שרוצה לספר את ההיסטוריה מחדש, לסלף ולהמציא נרטיב הזוי כאילו לכותל המערבי ולהר הבית אין קשר לעם היהודי משקר במצח נחושה שקר נורא שרק יגביר את השנאה. בעניין הזה אין שום מחלוקת בעם ישראל ואני קורא לאונסק"ו לחזור בהם מההחלטה הביזארית ולעסוק בשמירה על ההיסטוריה האנושית במקום בסילופה".

החלטה זו ממשיכה החלטה קודמת שקיבל הארגון ב-16 באפריל 2016, בה שלל אונסק"ו את הקשר הדתי וההיסטורי של היהודים להר הבית והחליט שמעתה ייקרא אל-אקצא בספרי הלימוד של הארגון. ההחלטה, שהתקבלה לבקשת הרשות הפלסטינית, ספגה גינוי חריף מישראל. באוקטובר 2011 החליט הארגון לצרף את הרשות הפלסטינית כחברה בארגון. ההחלטה בוטלה לאחר שארה"ב הפסיקה בתגובה להעביר כספים לארגון.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!