דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

בריטניה: בעלי המניות ברשת המזון השנייה בגודלה דורשים ממנה להעלות שכר לעובדים

המשקיעים שמחזיקים חלק גדול מרשת סיינסבורי'ס העלו את הדרישה בעקבות עליית המחירים במדינה | המהלך הוא הצלחה של קמפיין "שכר המחייה הריאלי"

עובד בסופר סיינסבורי'ס בלונדון (צילום: REUTERS/Suzanne Plunkett/File Photo)
עובד בסופר סיינסבורי'ס בלונדון (צילום: REUTERS/Suzanne Plunkett/File Photo)
טל כספין

קבוצת משקיעים גדולים פתחו בקמפיין בו הם קוראים לרשת סיינסבורי'ס, רשת הסופרמרקטים הגדולה בבריטניה, לעלות את שכר העובדים ברשת לרמה שנקבעה כ"שכר מחייה ריאלי", כ-9.9 פאונד בשעה (כ-42 שקלים).

קריאה חריגה זו מצד משקיעים ברשת מגיעה בעקבות עליית המחירים בבריטניה,  ודיווחים לפיהם עובדי רשתות המזון נאלצים לפנות לתרומות על מנת לעמוד בעלויות המחייה.

בין השותפים בקמפיין נמצאים מספר גופים מוסדיים גדולים, נסט ( קרן הפנסיה הגדולה בבריטניה), ומשקיעים נוספים. מחר (שני) הם צפויים להגיש החלטת בעלי מניות שתעלה להצבעה בכינוס בעלי המניות בחברה ביולי. במקביל הם קוראים לשאר רשתות המזון לעלות את המשכורת של עובדיהם לרמה דומה.

אם תעבור ההחלטה, רשת הסופרים תהפוך באופן מוצהר ל"משלמת שכר מחייה", מה שיחייב אותה ציבורית לעמוד בשכר המחייה הריאלי המשתנה. יש לציין כי הרשת דווקא העלתה את שכר העובדים לרמות דומה לאחרונה, בעקבות עליית המחירים. עם זאת, העלאת השכר נמוכה מידי בחלק מהמקומות ביחס ליוקר המחייה באזור, ולא כולל עובדי קבלן. הרשת גם משלמת יותר מחלק מהמתחרים שלה.

קריאה זו מצד המשקיעים היא הצלחה של קרן "שכר המחייה הריאלי" שפעילה בבריטניה. הקרן ערכה חישוב על סכום הכסף המינימלי על מנת להתקיים בכבוד, בהתחשב בעליית המחירים שהגיע לשיא של 6.2% בחודש האחרון. על פי החישוב, הסכום עומד על 9.9 פאונד לשעה (42 שקלים), לעומת שכר המינימום שעומד על 8.9 פאונד לשעה (37 שקלים). בלונדון היקרה שכר המחייה גבוה יותר ועומד על 11.05 פאונד לשעה (46 שקלים).

לפי מחקר שפרסמה הקרן לאחרונה כ-42% מהעובדים ברשתות המזון מרווחים מתחת לשכר המחייה, עם ייצוג יותר לנשים ומיעוטים. 1 מתוך 3 עובדים ברשתות המזון מוטרד באופן קבוע מהיכולת לקנות מזון, ויש דיווחים גוברים מצד של פנייה לגופי פילנתרופים בבקשה לסיוע.

סיינסבריס היא רשת הסופרמרקטים השנייה בגודלה בבריטניה. היא מפעילה כ-1,400 חנויות, ומעסיקה כ-180 אלף עובדים. בשנה שעברה היא זכתה לביקורת לאחר שהתברר שהמנכ"ל שלה קיבלה חבילת שכר בגובה 1.3 מיליון פאונד.

דובר החברה אמרה בתגובה לגרדיאן: "אנחנו משלמים יותר מרוב המתחרים שלנו, והמשוב של העובדים היה חיובי. תעריפי השכר התחרותיים שלנו מתווספים לתכנית הנחות לעובדים, תכנית פנסיה ולמדיניות החופשה המשפחתית שלנו. אנחנו קשובים לבעלי המניות שלנו, במיוחד לאור אתגרי יוקר המחייה בבריטניה. חיוני שלא רק נשלם לעובדים בצורה הוגנת, אלא שנוכל להשקיע משמעותית כדי להציע ללקוחת ערך רב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!