דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ארנון בר-דוד בכנס יום העובד: ״אין כיום שום דבר נגד ההסתדרות בכנסת, וזו היתה עבודה לא קלה״

״כשנכנסתי לתפקיד לפני 3 שנים״, אמר יו״ר ההסתדרות בכנס אליו הוזמנו 1,100 עובדי ארגון העובדים הגדול בישראל, ״הונחה על שולחני ערימה של הצעות חקיקה נגד העובדים. יצאתי למסע להוריד את הערימה הזו״ | בכנס הושקה רשת FRIENDS שמטרתה להנגיש תרבות לפריפריה

יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

״האנשים שיושבים כאן, 1,100 עובדי ההסתדרות, הם אנשים שקמים בבוקר לדאוג ולעשות טוב לעובדים במדינת ישראל״, ארנון בר-דוד פתח את כנס ׳יום העובד׳ של ההסתדרות, ״זו המשימה העיקרית שלנו״. הכנס נערך באולם סמולרש בתל אביב.

כנס יום העובד של ההסתדרות. ארנון בר-דוד: ״העברנו את חברי ההסתדרות בים סוער מלא כרישים לחוף מבטחים. זה לא היה פשוט״ (צילום: ניצן צבי כהן)
כנס יום העובד של ההסתדרות. ארנון בר-דוד: ״העברנו את חברי ההסתדרות בים סוער מלא כרישים לחוף מבטחים. זה לא היה פשוט״ (צילום: ניצן צבי כהן)

בפתח דבריו הביע יו״ר ההסתדרות השתתפות בצערן של משפחות ההרוגים בפיגוע אמש בחדרה, ורפואה שלמה לפצועים. בר-דוד אמר שממלא מקום ראש עירית חדרה, ניר בן חיים, היה בעבר יו״ר מרחב שומרון בהסתדרות, וכי הוא סומך עליו את ידיו בשעה הקשה של העיר.

״כשנכנסתי לתפקיד לפני 3 שנים״, אמר יו״ר ההסתדרות, ״הונחה על שולחני ערימה של הצעות חקיקה נגד העובדים בישראל, שהוגשו לא על ידי חברי כנסת קיקיוניים, אלא על ידי מפלגות השלטון שרצו לפגוע בהסתדרות. יצאתי למסע להוריד את הערימה הזו וכיום היא לא קיימת. אין היום שום דבר נגד ההסתדרות בכנסת וזו היתה עבודה לא קלה.

״לפני שנתיים נפלה עלינו הקורונה, תקופה שאני לא זוכר כמוה בחיי. טעות אחת הייתה מספיקה כדי לפרק את המרקם העדין הזה, את הבית של העובדים בישראל. יש לנו נטייה לשכוח, אבל אנשים חיפשו אז אשמים. כל המדינה הייתה ברחובות, חיפשו להאשים את ההסתדרות, את המגזר הציבורי, ואנחנו בחוכמה לא נתנו להם את האפשרות לעשות זאת. בקורונה התגלה כל המיטב של ההסתדרות וכל עוצמתה. העברנו את כל חברי ההסתדרות בים סוער מלא כרישים לחוף מבטחים. זה לא היה פשוט״.

בר-דוד הדגיש שעובדי המגזר הציבורי, מערכת הבריאות והרשויות המקומיות היו בחזית ההתמודדות והמאבק במגיפה והשמירה על החברה הישראלית, והזכיר את איומיו של שר האוצר היוצא, ישראל כץ, לבצע קיצוץ עמוק במגזר הציבורי ובשכר עובדיו. ״בתקופה הכי מורכבת של מדינת ישראל לא ירד שקל אחד לעובד חבר ההסתדרות״.

״אנחנו במסע ארוך שטרם הסתיים ללכד את השורות ולצופף את האנשים״ אמר בר-דוד, ״יש לנו בריתות מדהימות עם כל הציבורים בחברה הישראלית. כל האיגודים, המרחבים, הדתות והציבורים. עם חרדים ועם ערבים. ההסתדרות היא הבית של כל העובדים במדינת ישראל ואני לא אתן לאף אחד לפגוע בבית הזה״.

עוד הדגיש כי הוא גאה גם בשותפות עם שר האוצר אביגדור ליברמן וארגוני המעסיקים לצורך קידום המשק בהסכמות בין הצדדים השונים ליחסי העבודה. ״אנחנו נוביל את מדינת ישראל קדימה ואת ההסתדרות קדימה. אנחנו יודעים גם לעצור את גלגלי המשק, אבל מה טוב בזה? לעצור אותם אחרי שרק חזרו לנוע, לסגור את שדה התעופה שרק נפתח? מה טוב בלצעוק כל היום עם צמיגים בוערים ומגפון? אם נצטרך אנחנו יודעים לעשות זאת. אם יפגעו בעובדים, אם יבואו עלינו לכלותינו אנחנו יודעים לסגור את מדינת ישראל – שאף אחד לא יתבלבל. אבל אני לא רוצה לחזור לשם״.

מנכ"ל ההסתדרות, אופיר אלקלעי, אמר שאנשים וגופים מתגלים דווקא בעת צרה. ״אני חושב שההסתדרות הוכיחה שהיא נמצאת שם, שהיא רלוונטית מתמיד״, אמר אלקלעי, ״זה הזמן להגיד תודה לכל אחד ואחת מכם – עובדי המרחבים, האיגודים והאגפים שנשאו בנטל״.

אלקלעי הדגיש שבתקופה הזו הרחיבה ההסתדרות את שירותיה לחבריה – בין היתר באמצעות הקמת מועדון עובדים בריא, הרחבת מועדון הלקוחות ביחד בשבילך, מערך הלימודים האקדמיים וההכשרה המקצועית המסובסד שמציעה ההסתדרות 'לומדים ומתקדמים' ועוד. ההסתדרות פועלת לשיקום אולמות מופ״ת שהוקמו בעבר על ידי ההסתדרות בהשקעה כלכלית משמעותית – וזאת על מנת להנגיש לחברי ההסתדרות אירועי תרבות ומופעים – בדגש על הפריפריה. הרשת המתחדשת נקראת FRIENDS.

״זו ההזדמנות שלנו להודות לכם על היותכם עובדים מסורים״, אמר יו״ר ועד העובדים בהסתדרות, יעקב כהן, ״אתם נאמנים למערכת, עובדים מקצועיים שעושים את עבודתם על הצד הטוב ביותר. אני בטוח שיש לכם חלק עיקרי וחשוב בשינוי תדמית ההסתדרות.

״בזכות פועלכם המבורך, ההסתדרות היום בקו הראשון של מקבלי ההחלטות במשק הישראלי. אנחנו ערב חג הפסח, חג החירות – וחירות אמתית היא שהאדם מקבל שכרו כנדרש ובזמן. שכל אחת ואחד יכול להביע דעתו ללא חשש. חירות אמתית היא ההיפך מעבדות. וברוך השם אנחנו כאן, והעובדים בישראל זוכים לחירות הזו בזכות הבית הזה שלנו, ההסתדרות החדשה של העובדים בארץ ישראל״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!