דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
22.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 22.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 22.9°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 14.4°צפת
  • 21.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

ביידן הציג תקציב: מיסוי עשירים וגרעון נמוך יותר

התקציב החדש מרחיב את ההשקעה במשטרה, ביטחון ותכניות חברתיות, ואמור להוות מצע לחידוש השיחות עם סנאטור ג'ו מנצ'ין על תכנית חברתית וסביבתית

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן (צילום ארכיון: AP Photo/Andrew Harnik)
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן (צילום: AP Photo/Andrew Harnik)

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הציג אתמול (שני) את טיוטת התקציב שלו שבמרכזה מיסים גדולים יותר על העשירים, גרעון נמוך יותר, יותר כסף למשטרה, חינוך, בריאות הציבור ודיור.

בהצגת התקציב אמר ביידן שהצעת התקציב מעבירה מסר ברור לציבור לגבי "הדברים שחשובים לנו". הוא הדגיש את המיקוד באחריות פיסקלית, בטיחות, ביטחון והשקעה ב"לבנות את אמריקה טוב יותר".

הדגשים בהצגת התקציב יכולים להקל על השיחות עם סנאטור מערב וירג'יניה ג'ו מנצ'ין, שהביא להפלת תכנית הדגל של ביידן "לבנות מחדש טוב יותר". במפלגה הדמוקרטית מקווים שהתקציב יהווה מצע לחידוש השיחות אתו על תכנית חברתית וסביבתית חדשה.

המסמך מנסה להציג לבוחרים את הגיוון במפלגה הדמוקרטיה, לקראת בחירות אמצע הקדנציה בסוף השנה בה הדמוקרטים עלולים לאבד את השליטה בקונגרס.

בשורה התחתונה ביידן מציע הוצאה ציבורית של 5.8 טריליון דולר בשנה הפיסקלית 2023 שמתחילה באוקטובר, קצת פחות משהיה צפוי בשנה האחרונה. הגרעון יעמוד על 1.15 טריליון דולר.

בתוך התקציב 795 מיליארד דולר יושקעו בהגנה, 915 מיליארד דולר בתכניות פנים, ושאר התקציב ילך לתכניות המחויבות על פי חוק כמו ביטוח לאומי, ביטוח בריאות ותשלום החוב על הריבית.

המיסים הגבוהים יותר אמורים להכניס לקופת המדינה 361 מיליארד דולר ב-10 השנים הקרובות מתוך 0.01% האמריקנים העשירים ביותר. לפי ההצעה 1.4 טריליון דולר נוספים יכנסו לקופה בעשור הקרובות מהעלאות מסים נוספות, תוך כדי עמידה בהבטחה של ביידן שלא ימסה אנשים שמרוויחים פחות מ-400 אלף דולר בשנה.

ההצעה כוללת מס מינימלי של 20% על משקי בית שמרוויחים יותר מ-100 מיליון דולר, דומה להצעה שעלתה לפני שנה בקונגרס בהקשר לתכנית 'לבנות מחדש טוב יותר'. ההצעה כולל לראשונה מיסוי על רווחים לא ממומשים, כלומר רווחים שערכם עולה גם אם לא נמכרו.

עוד כסף יושקע במערכת אכיפת החוק, לאחר שמאמצים דו מפלגתיים לרפורמה במשטרה נכשלה. התקציב מבוסס על הנחה שהאינפלציה שהגיעה לשיא של 40 שנה תחזור לטווח הנורמלי השנה.

התקציב אמור לקרוץ לסנטור ג'ו מנצ'ין שמעכב את התכנית החברתית-סביבתית של המפלגה הדמוקרטית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!