דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

שני גופים בממשק אחד: מקבלי קצבת נכות יוכלו להגיש בקשה להקלות מס באופן מקוון

רשות המסים והביטוח הלאומי יאפשרו ללקוחות המבקשים מוועדה רפואית לקבוע את שיעור הנכות לצורך הקלות במס בגין מוגבלות רפואית, לנהל ולעקוב אחרי הגשת הבקשה ללא צורך בהגעה פיזית למשרדים | מנכ"ל הביטוח הלאומי: ״הליך יעיל ומקוצר של סיוע סוציאלי ממוחשב״

מטה הביטוח הלאומי (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
מטה הביטוח הלאומי (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הביטוח הלאומי ורשות המיסים הכריזו היום (שלישי) על שירות משותף מקוון חדש, המאפשר ללקוחות המבקשים שוועדה רפואית תקבע את שיעור הנכות לצורך הקלות במס בגין מוגבלות רפואית, לנהל את תהליך הגשת הבקשה ללא צורך בהגעה פיזית למשרדים, תוך התנהלות מול שני הגופים במערכת מקוונת אחת.

המערכת החדשה, שנקראת "מערכת מקוונת לוועדה רפואית לפטור ממס", מאפשרת הגשת בקשה לוועדה רפואית לפטור ממס הכנסה באופן מקוון, והעברתה בממשק ישיר למס הכנסה ולביטוח הלאומי יחד עם כל המסמכים הנלווים.

בהמשך ההליך יתאפשר גם דו שיח מקוון עם מס הכנסה והביטוח הלאומי בנוגע לטיפול בבקשה, חיווי מלא ללקוח על סטטוס הבקשה, קליטה מקוונת של החלטת הוועדה והטמעת החלטת הוועדה במערכות ומתן אישורים באזור האישי ללקוח, בשני הארגונים.

השימוש במערכת, נועד לייעל ולזרז את הטיפול בבקשות, והוא חלק משיתוף פעולה בין הגופים שנועד לצמצם ביורוקרטיה ולהפחית את השימוש בניירת ולהנגיש פעולות ושירותים מקוונים לציבור.

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, אמר בתגובה למהלך: "צמצום הבירוקרטיה ושיפור השירות לאזרח הוא תהליך מחוייב המציאות של כל ארגון החפץ חיים, ובוודאי ברגעים שבהם אדם זקוק לסיוע. הקלה ואוטומציה של תהליכים שדרשו בעבר המצאת טופסולוגיה וטרטור בין מספר ארגונים, מתנקזים היום לתהליך יעיל ומקוצר עבור האזרח וזהו בדיוק הכיוון שאנו ממשיכים לשאוף אליו כדי להעניק סיוע סוציאלי באופן ממחושב ואפקטיבי".

מנהל רשות המסים, ערן יעקב: "המערכת המקוונת לוועדה רפואית לפטור ממס תקל על אנשים עם מוגבלויות לממש את זכאותם להטבות מס. השקת המערכת משקפת את מחויבותה העמוקה של רשות המסים למטרה חברתית זו כמו גם את מחויבותנו לשיפור השירות עבור כלל הציבור, דרך העברה של מגוון פעולות לאמצעים דיגיטליים וערוצים מקוונים".

מהלך זה בא בהמשך למהלכים מקוונים נוספים שחלו לאחרונה ברשות המסים, בהם גם תיאום מס באופן מקוון, דוח מקוון מלא, שומה אוטומטית במיסוי מקרקעין ועוד, וכן בביטוח הלאומי כגון: ועדות רפואיות בווידאו צ'אט, הקלטתן והנגשה לאוכלוסייה הערבית והחרדית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!