דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
28.5°תל אביב
  • 28.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 24.1°חיפה
  • 27.5°אשדוד
  • 33.2°באר שבע
  • 36.0°אילת
  • 33.4°טבריה
  • 26.1°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הקבלנים נגד סגירת אתרי בנייה: "העסקת פלסטינים מפחיתה טרור, לא מגבירה אותו"

יו"ר ההתאחדות הגיב לקריאה שהגיעה משורה של עיריות להגביל את עבודתם של פלסטינים במוסדות חינוך: "בענף הבנייה והתשתיות הישראלי מועסקים עובדים ישראלים, זרים ופלסטינים, זה לצד זה" | קו לעובד: "פגיעה בעובדים וניסיון לצבוע אוכלוסייה שלמה בצבעי סכנה הם לא הפתרון"

אתר בנייה. "כל ניסיון להתמודד עם פיגועים באמצעות אלימות תעסוקתית נגד ציבור שלם היא פסולה" (צילום אילוסטרציה: יאיר ויטמן)
אתר בנייה. "כל ניסיון להתמודד עם פיגועים באמצעות אלימות תעסוקתית נגד ציבור שלם היא פסולה" (צילום אילוסטרציה: יאיר ויטמן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"העבר מלמד שתעסוקת פלסטינים מפחיתה את הטרור ולא מגבירה אותו", אמר היום (רביעי) ראול סרוגו, יו"ר התאחדות הקבלנים בוני הארץ, בתגובה לקריאתן של עיריות להגביל את עבודתם של פלסטינים במוסדות חינוך. "עם זאת, על הקבלנים לפעול על פי הוראות משטרת ישראל וכוחות הבטחון".

בימים האחרונים הודיעו כמה עיריות ברחבי הארץ, בהן רמת גן, ראשון לציון ועוד, על כוונתן להגביל את עבודות הבנייה והשיפוצים במוסדות החינוך כדי לצמצם את המגע של ילדים ונוער עם עובדי בנייה פלסטינים.

"בניגוד לשוהים בלתי חוקיים, שאסור בשום אופן להעסיק בישראל, העובדים הפלסטינים הרשאים לעבוד בענף הבנייה והתשתיות נבחנים במסרקות על ידי מערכת הבטחון לפני קבלת אישור העבודה", הסביר סרוגו את עמדתו.

"אלה עובדים מיומנים בבנייה שמגיעים בכל יום לעבודה בישראל כדי להתפרנס. בענף הבנייה והתשתיות הישראלי מועסקים עובדים ישראלים, זרים ופלסטינים, זה לצד זה". סרוגו הוסיף שבתקופת הקורונה בחרו אלפי עובדים פלסטינים להישאר בישראל ולא לשוב לביתם לאורך שבועות ארוכים כדי להתפרנס.

ברמת גן הושבתו אתרי הבנייה; בבית שמש העבודה נמשכה

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן פנה לקבלנים שעובדים בעיר בעקבות הפיגוע בבני ברק, וביקש בדף הפייסבוק שלו "להשבית מחר את אתרי הבנייה בעיר הנשענים על פועלים ערבים".

ראשת העיר בית שמש, עליזה בלוך, התייחסה אף היא לדרישות העולות מצד תושבים שונים להגבלת הכניסה של עובדים ערבים לעיר ואמרה: "תושבים שמדמיינים שאפשר לסגור את העיר חיים בפנטזיה. אלה עובדי הבריאות, הבנאים, עובדי הניקיון. לא ניתן לסגור את העיר בפניהם".

ארגון קו לעובד פרסם הודעה שבה הביע צער עמוק על מותם ופציעתם של קורבנות הטרור האחרונים. "אין לתת יד להסתה והתססה כנגד אוכלוסייה שלמה של עובדים פלסטינים וערבים אזרח ישראל", נכתב בהודעה. "הצעדים שנקטו לאחרונה כמה מעסיקים וראשי ערים, בהם השעיה, סגירת אתרי בנייה וקריאה לעובדים ערבים לא להגיע לעבודה, היא ענישה קולקטיבית לא חוקית.

"פגיעה בעובדים וניסיון לצבוע אוכלוסייה שלמה בצבעי סכנה מסוכנים כשלעצמם, והם אף פעם לא הפתרון. כל ניסיון להתמודד עם פיגועים באמצעות אלימות תעסוקתית נגד ציבור שלם היא פסולה מכל וכל, ומאותתת לתושבים שסילוק עובדים פלסטינים וערבים אזרחי ישראל מאזורי מחיה ועבודה הוא פתרון לגיטימי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!