דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עליית מחירים

עלות ממוצעת של סל חומרי ניקוי: 329 ש"ח, הפרש של 62% בין הרשת הזולה ליקרה

המועצה הישראלית לצרכנות פרסמה השוואת מחירים של מוצרי ניקיון לקראת הפסח, ובהמשך תעקוב אחרי מחירי מוצרים נפוצים בתחום המזון והטואלטיקה

מדף חומרי ניקוי בסופרמרקט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מדף חומרי ניקוי בסופרמרקט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

המועצה הישראלית לצרכנות הודיעה היום (חמישי) כי היא משיקה סל מוצרים חדש המונה כאלף מוצרים וכולל את מוצרי המזון, הניקיון והטואלטיקה הנמכרים ביותר בכל קטגוריה, ככלי נוסף לסיוע הצרכנים להתמודד עם יוקר המחייה.

הסל הראשון שפורסם לפסח הוא השוואה של מוצרי ניקיון, שמחיריהם יתעדכנו מדיי שבוע. הסל הגדול כולל 110 מוצרים מ-58 רשתות, ואילו הסל הקטן כולל 23 מוצרי ניקיון שנמצאו ב-32 רשתות בהן נערכה השוואת המחיר.

ממוצע סל מוצרי הניקיון לחג עומד על 329 ש״ח, כשהפער בין הרשת היקרה ביותר ״מיני סופר אלונית״ לרשת הזולה ביותר רמי לוי, עמד על 62%. הזול – 287 ש״ח, והיקר 465 ש״ח. כל החברות בין רמי לוי לבין יינות ביתן נמצאות בטווח של עד 10% התייקרות מהסל הזול ביותר. פער של עד כ- 24 ש"ח.

  • קפסולות ג'ל לכביסה של אריאל (55 יחידות) – הזול ביותר 35 ש״ח ברמי לוי, לעומת 78 ש״ח בקינג סטור- הפרש של 43 ש״ח.
  • מגב סיליקון עם תופסן בסופר ברקת יימכר ב-25 ש״ח, ואילו בחצי חינם ב-65 ש״ח בחצי חינם, הפרש של 40 ש״ח.
  • כפפות לטקס של סנו סושי- במיני סופר אלונית נמכרות ב-22 ש״ח ואותן כפפות ימכרו בקינג סטור ב-45 ש״ח.
מותגי הבית של הרשתות זולים בעשרות אחוזים מהמותגים הגדולים
מותגי הבית של הרשתות זולים בעשרות אחוזים מהמותגים הגדולים

בדיקה נוספת מדגמית שנעשתה היא של מוצרים מובילים של המותגים הגדולים אל מול מותג הבית של הרשת הנבדקת. על פי הבדיקה, בחירה צרכנית של קניית מוצר על פי המחיר ולא על פי המותג, יכולה להוזיל את המחיר למוצר עד 58%.

כך למשל, אקונומיקה מבושמת של ״יש״ 4 ליטר זולה ב-58% מאקונומיקה בריח לימון של סנו ז׳אוול, 4 ליטר. דוגמא נוספת היא נוזל לניקוי רצפות מהמותג הפרטי של יוחננוף, הזול ב-52% מריצפז פלוס של סנו.

במועצה השיקו את סל המוצרים בעקבות כניסתו לתוקף של פרק השקיפות בחוק המזון במאי 2015. הפרק, שהושק כחלק מהמאבק ביוקר המחייה, מחייב את רשתות השיווק לדווח על מחירי המוצרים שהן מוכרות למאגר ממשלתי, ככלי להשוואת מחירים.

הסל יכלול מוצרים קבועים ומשתנים, במטרה לבחון מחירי מוצרים שונים בקריטריונים משתנים, ועלות הסל תהווה אינדיקציה ליוקר המחיה ולעליות מחירים כלליות.

רשימת המחירים המלאה של כל המוצרים תפורסם בכל שבוע באתר המועצה ותהיה נגישה לציבור הרחב בחינם. הציבור אף יוזמן להביע דעה ולהציע סלי בדיקה ייחודיים נוספים.

ממוצע סלי מוצרי הניקיון לפסח נערכו על בסיס נתונים המתקבלים מהאתרים: פרייסז וסטורנקסט. הליווי הסטטיסטי נעשה ע"י ד"ר אור כץ מהמכללה האקדמית אשקלון.

לטבלת הסל המלאה הקישו כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!