דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / פוטין: אספקת הגז תופסק למדינות "לא ידידותיות" אם לא ישלמו לנו ברובל

שיחות השלום בין אוקראינה לרוסיה יתחדשו מחר (ו') | נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי: "לא נוותר על כלום. נילחם על כל מטר בארצנו, על כל אדם שלנו"

ולדימיר פוטין (צילום: Yuri Kochetkov/Pool Photo via AP)
ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה (צילום: Yuri Kochetkov/Pool Photo via AP)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

שיחות השלום בין רוסיה לאוקראינה צפויות להתחדש מחר (שישי) באמצעות וידאו, כך לפי ראש משלחת המשא ומתן האוקראינית דייוויד אראחמיה. הצדדים נפגשו פנים אל פנים ביום שלישי האחרון באיסטנבול, אחרי שבועיים של שיחות וידאו, ולפי ההצהרות אחרי השיחות נרשמה התקדמות מסוימת.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר הלילה בנאום מצולם שאזרחי אוקראינה "לא מאמינים לאף אחד", ולדבריו הוא לא סומך על "מילים יפות". זלנסקי הבהיר בסרטון כי "יש סיטואציה אמיתית בשדה הקרב. זה הדבר הכי חשוב. לא נוותר על כלום. נילחם על כל מטר בארצנו, על כל אדם שלנו".

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

אוקראינה: 148 ילדים נהרגו בהפצצות ותקיפות אוויריות מאז תחילת המלחמה

ביידן: פוטין מבודד את עצמו ויש אינדיקציה שהוא פיטר כמה מיועציו

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר שנראה כי ולדימיר פוטין "מבודד את עצמו" ויש אינדיקציה לכך שהוא פיטר כמה מהיועצים שלו או שם אותם במעצר בית. לאחר מכן הוא קצת סייג את דבריו.

אוקראינה: רוסיה הסכימה להחזיר לידינו את השליטה באזור צ'רנוביל

הסוכנות האוקראינית לאנרגיה אטומית, הודיעה שרוסיה הסכימה להחזיר לידי קייב את האחריות על אזור צ'רנוביל. בהודעה מטעם הסוכנות נכתב שמספר זעום של חיילים רוסים נותרו באזור, וכי סיבת העזיבה היא החשש מתסמיני הקרינה הרדיואקטיבית, שהחלו להופיע בקרב הכוחות הרוסיים לאחר שחפרו שוחות באזור.

בניסיון לשלוט במחירי האנרגיה: ביידן הורה לשחרר מיליון חביות נפט ביום ממאגרי הנפט של ארה"ב

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הורה על שחרור של מיליון חביות נפט מדי יום ממאגרי הנפט האסטרטגיים למשך שישה חודשים – כך הודיע הבית הלבן. הצעד נעשה בניסיון לשלוט במחירי האנרגיה שעלו לאחר שארה"ב ובעלות בריתה הטילו סנקציות חריפות על רוסיה בגין פלישתה לאוקראינה.

בוריס ג'ונסון: "בריטניה לא תשלם על גז רוסי ברובל"

מזכ"ל נאט"ו: היחידות הרוסיות לא נסוגות אלא מתמקמות מחדש

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג: "לפי המודיעין שלנו, היחידות הרוסיות לא נסוגות אלא מתמקמות מחדש. רוסיה מנסה להתארגן מחדש, לחדש את האספקה ולחזק את המתקפה שלה באזור דונבאס. רוסיה ממשיכה להפעיל לחץ על קייב וערים אחרות. אז אנחנו מצפים לפעולות התקפיות נוספות ולסבל נוסף. לא ראינו שום שינוי במטרה הרוסית. הם ממשיכים לחתור לתוצאה צבאית".

פוטין: מדינות "בלתי ידידותיות" יצטרכו לפתוח חשבונות בבנקים רוסיים כדי לשלם על משלוחי גז מרוסיה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם היום על צו הקובע שהחל ממחר, מדינות "בלתי ידידותיות" יצטרכו לפתוח חשבונות בבנקים רוסיים כדי לשלם על משלוחי הגז ברובלים.

"אם לא יבוצעו תשלומים כאלה, נתייחס לכך בתור הפרת חוזה מצד הרוכשים, עם כל ההשלכות של זה", הצהיר. "אף אחד לא מוכר כלום בחינם, ואנחנו גם לא נעשה עבודת צדקה. חוזים קיימים יבוטלו אם לא יהיה תשלום".

הצו פורסם אחרי שראש ממשלת איטליה, מריו דראגי, סיפר שפוטין הבטיח לו בשיחתם היום כי "החוזים הקיימים יישארו בתוקף, חברות אירופיות ימשיכו לשלם באירו או בדולרים".

יועץ לנשיא אוקראינה: רוסיה השמידה את מרבית התעשייה הביטחונית שלנו

אולכסי ארסטוביץ', המייעץ לנשיא אוקראינה, אמר שרוסיה השמידה כמעט את כל התעשייה הביטחונית של המדינה. כך פרסם בסוכנות הידיעות רויטרס.

ממשלת אוקראינה והצלב האדום שלחו 45 אוטובוסים לפינוי תושבים ממריופול הנצורה

ארדואן: פוטין מינה את רומן אברמוביץ' לתווך בשיחות עם אוקראינה

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר שהאוליגרך רומן אברמוביץ' השתתף בשיחות המשא ומתן באיסטנבול, מטעם המשלחת הרוסית.

לברוב: לא נקבל נוכחות צבאית של ארה״ב או נאט״ו בגבול אפגניסטן

רוסיה הודיעה הבוקר (חמישי) כי היא לא תקבל כל נוכחות של תשתית צבאית של ארצות הברית או של נאט"ו במדינות הגובלות באפגניסטן. את הדברים אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. ״אלה שניסו להפוך את אפגניסטן למרכז הפוליטיקה העולמית שלהם מנסים לעשות את זה עכשיו עם אוקראינה", הוסיף לברוב. שר החוץ הרוסי אמר את הדברים במפגש שנערך בסין עם עמיתיו ממרכז אסיה.

רוסיה הודיעה על הפסקת אש זמנית במריופול

משרד ההגנה הרוסי הודיע על הפסקת אש בעיר הנצורה מריופול, החל מהשעה 10:00 הבוקר, כדי לאפשר פינוי אזרחים.

סוכונות הידיעות AFP דיווחה שלפי הודעת המשרד, "כדי שהמבצע ההומניטרי הזה יצליח, אנחנו מציעים לבצע אותו בהשתתפות ישירה של נציבות האו"ם לפליטים והצלב האדום".

הבית הלבן: פוטין מרגיש שהוטעה על ידי הצבא הרוסי

מנהלת התקשורת של הבית הלבן קייט בדינגפילד אמרה הלילה שלפי מידע מודיעיני של ארצות הברית, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "הרגיש שהצבא הרוסי הטעה אותו" מה שגרם ל"מתיחות נמשכת בין פוטין וראשי הצבא שלו".

לדברי בדינגפילד, "המלחמה של פוטין היא כישלון אסטרטגי, שתחליש את רוסיה בטווח הארוך ובודדה אותה בזירה הבינלאומית".

 

 

אוקראינה החזירה את שגריריה מגיאורגיה ומרוקו

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי החזיר לארצו את השגרירים  מגיאורגיה ומרוקו, ורמז שלא עשו מספיק כדי לשכנע מדינות אלה לתמוך באוקראינה ולהעניש את רוסיה. "עם כל הכבוד", אמר בנאום הלילי היומי שלו, "אם לא יגיעו נשקים, אם לא יגיעו סנקציות, אם לא יגיעו החלטות נגד רוסיה, אז חפשו בבקשה עבודה אחרת".

זלנסקי הוסיף: "אני מצפה לתוצאות קונקרטיות בימים הקרובים מהעבודה של הנציגים שלנו באמריקה הלטינית, המזרח התיכון, אסיה ואפריקה".

סלובקיה תגרש 35 דיפלומטים רוסים בחשד לריגול

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!