דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בעקבות המחסור בעובדים: משרד הכלכלה יתיר העסקת מאבטחים עד 14 שעות ביום

העסקה במסגרת ההיתר, שאמור להיות לתוקף מיום ראשון הקרוב ועד יום העצמאות, תתבצע רק בהסכמת העובד | יו"ר ארגון חברות האבטחה ל'דבר': "קשה מאוד לגייס מאבטחים, ההיתר יהיה משמעותי מאוד ליכולת לתת מענה בתקופה המורכבת הזאת"

מאבטח בכניסה לקניון. למצולם אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: הדס פרוש/פלאש90)
מאבטח בכניסה לקניון. למצולם אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: הדס פרוש/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי חתמה אתמול (חמישי) על היתר העסקת עובדים בשמירה עד 14 שעות ביום ועד 37 שעות נוספות בשבוע בהסכמת העובדים.

באתר AllJobs דיווחו שבעקבות גל הפיגועים, בשבוע האחרון נרשם זינוק בביקוש לעובדים במערך האבטחה.

ההיתר שעליו חתמה השרה ייכנס לתוקף בתחילת השבוע ויישאר בתוקף עד עד יום העצמאות. הוא יחייב את המעסיקים גם במתן הפסקה נוספת על זו הקבועה בחוק של 30 דקות למאבטחים שמועסקים יותר מ-12 שעות ביום. הצו מגביל גם  את העסקתם לשישה ימי עבודה בשבוע.

"קשה מאוד לגייס מאבטחים", אומר לדבר יו"ר ארגון חברות האבטחה פיני שיף. להערכתו, עוד לפני העלייה הנוכחית בביקוש, היה במשק חוסר של כ-10,000 עובדי אבטחה בכל רמות ההכשרה.

"המחסור הזה מדגיש את החשיבות להעלאת השכר בענף", הוא אומר. "וזו גם הסיבה שדחפנו לחתימת צו ההרחבה שנחתם השבוע וצפוי להעלות בספטמבר את שכר המינימום בענף מעל שכר המינימום הכללי, בהתאם לתפקיד ולהכשרת המאבטח. הדבר חיוני כדי ליצור תנופה לגיוס אנשי אבטחה".

שיף מעריך שלאור הדרישה המתגברת לאנשי אבטחה, יעדיפו חלק ממזמיני השירות להעלות בעצמם את התעריף עבור אבטחה באופן שיאפשר את העלאת שכר המאבטחים, על מנת להרחיב את מערכי האבטחה הקיימים.

"אתמול בלילה פניתי לשרת הכלכלה לאחר היוועצות עם יו"ר ההסתדרות בבקשה לאפשר את העסקת העובדים שירצו בכך בשעות נוספות" מוסיף שיף. "במידה והחברות יוכלו להעסיק עובדים עד 14 שעות החל מיום ראשון הקרוב זה יהיה דבר משמעותי מאוד ביכולת לתת מענה לאור התקופה המורכבת".

שיף ציין שלהערכתו עובדים רבים יבקשו לנצל את האפשרות לעבוד בשעות נוספות שתוספת שכר בצידן. "בצוק איתן ניתן היתר דומה וההיענות הייתה גבוהה מאוד".

לפי נתוני AllJobs, מהשוואה בין חודש פברואר האחרון לחודש מרץ נמצאה עלייה של 7% בביקוש למאבטחים, עלייה של 29% בביקוש למנהלי אבטחה, עלייה של 12% בביקוש לבודק ביטחוני ועלייה של 58% בביקוש למנהל משמרת אבטחה. יעל פרימק, מנהלת אגף לקוחות פרטיים העריכה שעליות נוספות בביקושים למאבטחים ירשמו גם בשבועות הקרובים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!