דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הושקה מערכת תשלום דמי הבידוד לעצמאים של הביטוח הלאומי

במערכת החדשה ניתן להגיש בקשה לתשלום על עד 3 ימי בידוד, רטרואקטיבית מיולי 2021 | שווי יום בידוד לעצמאי שעומד בהגדרות הביטוח הוא 570 שקלים, שווי יום בידוד לעצמאי שלא עומד בהן הוא 285 שקלים

סניף הביטוח הלאומי בירושלים. מרץ 2020 (צילום אילוסטרציה: נתי שוחט/פלאש90)
סניף הביטוח הלאומי בירושלים. מרץ 2020 (צילום אילוסטרציה: נתי שוחט/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הביטוח הלאומי השיק היום (חמישי) את מערכת התשלום להגשת בקשה לתשלום דמי בידוד לעובדים עצמאים, בסיס תנאי החוק שנקבעו בינואר השנה. המערכת מאפשרת להגיש בקשה ולקבל תשלום רטרואקטיבי על בידודים מאז חודש יולי.

שווי יום בידוד לעצמאי שעומד בהגדרות הביטוח הלאומי הוא 570 שקלים. מי שלא מחוסן או מחלים, לפי הגדרות משרד הבריאות, זכאי לתשלום בגובה 75% (427.5 שקלים ליום). שווי יום בידוד לעצמאי שלא עומד בהגדרות של הביטוח הלאומי הוא 285 שקלים. מי שלא מחוסן או מחלים, לפי הגדרות משרד הבריאות, זכאי לתשלום בגובה 75% (כ-214 שקלים ליום).

עובד עצמאי זכאי בסך הכל לתשלום על עד 3 ימים בכל תקופת בידוד. על בידוד שהתקיים בין ה-21 בדצמבר ל-14 בפברואר הזכאות עומדת על עד 4 ימים.

הזכאות לתשלום היא על ימי בידוד בשל חשיפה לחולה מאומת שנרשמו בין ה-1 ביולי 2021 ועד ה-31 במאי 2022, בתנאי שהעצמאי דיווח על כך למשרד הבריאות בזמן אמת. בתקופה שבין ה-21 בדצמבר ל-14 בפברואר, זכאים לדמי בידוד גם עצמאים שחלו בקורונה כחלק מגל האומיקרון, אבל בשאר התקופה הזכאות היא עבור ימי בידוד על חשיפה בלבד ולא על ימי מחלה. מי שהיה בבידוד שבמהלכו הפך לחולה מאומת יהיה זכאי לדמי בידוד עד היום שלפני שהוכר במשרד הבריאות כחולה.

בנוסף, זכאים לתשלום גם עובדים עצמאים שנכנסו לבידוד בגלל טיפול בילד מאומת (לא חולה) עד גיל 16. החל מה-31 בדצמבר, זכאים לדמי בידוד גם הורים שנדרשו לטפל בילד עד גיל 12 או בחסר ישע שחלה בקורונה.

עובדים עצמאים שחזרו מביקור עבודה בחו"ל זכאים לדמי בידוד, הזכאות לא ניתנת על ביקור פרטי.  עובדים עצמאים שהמשיכו לעבוד בתקופת הבידוד לא זכאים לתשלום.

מאיר שפיגלר, מנכ״ל הביטוח הלאומי: ״הביטוח הלאומי היה החלוץ בראש המחנה במאבק לסיוע סוציאלי לעצמאים ופרילנסרים במהלך כל תקופת הקורונה.  גם כשרצו לתת יום בידוד אחד לעצמאיים, נאבקנו להגדיל את מכסת הימים כמו השכירים. פיתוח מערכות מחשוב לתשלום מאות אלפי עצמאיים, עם כל סעיפי החוק ותיאום מערכות מול המיידעים במשרד הבריאות הוא לא דבר של מה בכך, בנוסף לכל שינויי החקיקה בנושאים בהם מטפל המוסד ופיתוח מערכות בהתאמה, עכשיו ניתן לעצמאים לבקש את ימי הבידוד שלהם רטרואקטיבית מאז חודש יולי. הביטוח הלאומי עדיין סבור שיש לקדם דמי אבטלה לעצמאיים כחלק מההגנה הסוציאלית עבורם״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!