דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספת תגמול והפרשות לפנסיה: הסכם קיבוצי למזכירי הוועדות הרפואיות בביטוח הלאומי

התוספת על השתתפות בוועדה תוגדל ל-130 ש"ח לוועדה באופן רטרואקטיבי מיוני 2021, ולראשונה תזכה בהפרשות לפנסיה | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "עובדי הביטוח הלאומי פועלים במסירות למען החברה הישראלית בכל רחבי הארץ"

Chairman of the Histadrut, Arnon Bar-David. (Photo: Histadrut Spokesperson)
Chairman of the Histadrut, Arnon Bar-David. (Photo: Histadrut Spokesperson)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הכללית, הסתדרות עובדי המדינה, המוסד לביטוח לאומי וועד עובדי הסניפים במוסד חתמו היום (חמישי) על הסכם קיבוצי לעובדים במוסד לביטוח לאומי, שהוסמכו או יוסמכו לשמש כמזכירי ועדות רפואיות. ההסכם נחתם בהמשך לבקשת צד, שהוגשה על ידי ההסתדרות וועד עובדי הסניפים לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים.ההסכם כולל הגדלה של גובה התגמול המשולם לעובדים בגין ביצוע תפקיד מזכיר ועדה מ-120 ל-130 שקלים עבור כל ועדה כתגמול עבודה נוספת, באופן רטרואקטיבי החל מיוני 2021. נוסף על כך נכללת בו לראשונה הסכמה על הפרשות פנסיוניות בגין התגמול, בגובה של 20.5%. עוד הוסכם על ביצוע הפקדה חד-פעמית עבור העובדים לרכיב פיצויים בקופת גמל, בגין התקופה שלפני יוני 2021.

חתימת ההסכם הקיבוצי בביטוח הלאומי (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת ההסכם הקיבוצי בביטוח הלאומי (צילום: דוברות ההסתדרות)

לפי ההסכם, יתבצע שינוי בתהליך עבודת המזכירות הרפואית ובשיטת העבודה, תוך הטמעה וקידום של טכנולוגיות מתקדמות לטובת ייעול עבודת הוועדות וכן תהיה גמישות על מנת לאפשר רציפות של עבודת המזכירות הרפואית בביטוח הלאומי.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך על חתימת ההסכם: "עובדי הביטוח הלאומי פועלים במסירות למען החברה הישראלית בכל רחבי הארץ. העובדים המסורים הוכיחו בשנתיים האחרונות את חשיבות עבודתם המקצועית ואת חשיבות המוסד לביטוח לאומי. הוועדות הרפואיות הן כלי חשוב לבחינת מצבם הרפואי של האזרחים וקבלת קצבאות, ולכן הכרחי שהעובדים בהן יקבלו תגמול הוגן תוך הסדרת תנאי העסקתם במסגרת ביצוע תפקיד של מזכיר ועדה רפואית. אני מברך על ההסכם ומודה לכל המעורבים במו"מ מטעם ההסתדרות, האוצר והמוסד לביטוח לאומי. נמשיך ונפעל לשמירת זכויות העובדים במשק".יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי: "עובדי המוסד לביטוח לאומי פועלים יומם וליל לטובת האזרחים. בשנים האחרונות, תבניות ההעסקה בשירות הציבורי דורשות התאמה לרוח התקופה. אני מברך את עובדי המוסד לביטוח לאומי וכל מי שסייע לי לסכם בהסכם קיבוצי את זכויות העובדים".הממונה על השכר באוצר, קובי בר-נתן, שנכח במעמד החתימה, הדגיש את חשיבות עובדי הביטוח הלאומי בתקופת הקורונה. "זו הזדמנות להגיד תודה. מדובר בהסכם שמסדיר נושא שלא הוסדר מזה למעלה 15 שנה, ומוסדר כעת בשקט, בהסכמות, מתוך אמון הדדי. אני חושב שזו דוגמה מצויינת לאיך וועדים יכולים להשיג הישגים".יו"ר הוועד הארצי של עובדי הסניפים במוסד לביטוח לאומי, ירון צרפתי: "אני מברך על כך שההסכמות שגובשו בהסכם ישפרו ויקצרו את תהליכי העבודה והשירות לאזרחים. לראשונה הוסדרה עבודת מזכירי הוועדות הרפואיות בהסכם קיבוצי, שיביא גם לשיפור תנאי השכר והשירות של העובדים. זה הסכם שטוב גם למבוטחים שבאים לפתחנו וייתן להם מענה מקצועי וטוב יותר".בגיבוש ההסכם היו מעורבים גם מנהל חטיבה ארצי בהסתדרות עובדי המדינה ועוזר מקצועי ליו"ר עו"ד ארז אופינקרו, עו"ד מאיה פרנקו מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי, היועצת המשפטית לאגף הפנסיה עו"ד חני חורש, וראש תחום בכיר באגף הפנסיה טל שטיין.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!