דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צרכנות

אושרה תביעה ייצוגית נגד זאפה בגין החזרים על הופעות שנדחו בקורונה

החברה מציעה הופעות במועד חלופי, אבל סירבה לתת ללקוחה החזר כספי מלא | לפי העדויות בקופת זאפה נותרו כ-9 מיליון שקלים של כרטיסים שלא מומשו | זאפה: "נוהגים ביושרה ובאמינות מול הלקוחות, אפשרנו לכולם כרטיס חלופי"

הופעה בישראל. ארכיון (צילום: נטי שוחט / פלאש90)
הופעה בישראל. ארכיון (צילום: נטי שוחט / פלאש90)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר תבייעה ייצוגית נגד תאגיד ההופעות קבוצת זאפה, בגין הופעות שבוטלו ונדחו במהלך תקופת הקורונה מבלי שהלקוחות שקנו כרטיסים קיבלו החזר כספי.

השופטת שושונה אלמגור החליטה לקבל לאשר את התביעה, מה שאומר שהיא תידון בבית המשפט. הליך האישור נועד כדי למנוע תביעות סרק, ומטרתו לקבוע שיש מחלוקת משפטית רלוונטית שבגינה לא צריך לתבוע את התביעה על הסף.

התביעה הוגשה על ידי לקוחה שקנתה כרטיסים לשני מופעים עוד לפני התפרצות מגיפת הקורונה בישראל. מופעים אלה לא התקיימו בגלל הנחיות הקורונה, והיא ביקשה לקבל החזר כספי מלא, כפי שנכתב בתנאי התקנון שפרסמה החברה, כשלטענתה עומד על 1,204 שקלים.

חברת זאפה טענה מנגד שההופעות לא בטולו אלא נדחו, והחלטתה לאפשר לקוני הכרטיסים לצפות במופעים הנדחים היא מידתית וסבירה, ואינה מפרה את החוזה עם הלקוחות. לטענתם מדובר בעמידה בחוזה בהתאם לנסיבות המשתנות. לטענתה כשלא הצליחה לקבוע מועד חלופי היא השביה את התשלום.

לטענתה גם אין מדובר בקבוצה גדולה של תובעים אלה בקומץ, מאחר ורוב רוכשי הכרטיסים הביעו את הסכמתם לפתרון שהקבוצה הציעה, והעדיף לצפות במופע במועד מאוחר יותר.

השופטת אלמגור כאמור לא הכריעה בשאלת הפיצוי, אך קובעת כי מועדת ההופעה הוא חלק מהותי מתנאי החוזה. בנוסף היא התייחסה לעדויות לפיהן הקונים לא עודכנו במועד החלופי, למרות מסמכים שזאפה הביאה בנושא זה.

"זאפה מחזיקה לכאורה בקופתה מיליוני שקלים ששילמו לה חברי הקבוצה ולא זכו לקבל בעדם דבר" כתבה השופטת, וציינה כי על פי עדותם של אנשי זאפה מדובר לכל הפחות ב-9 מיליון שקלים. בנוסף לא סיפקה זאפה נתונים על שיעור ההשבה של כספים ללקוחות.

על קבוצת זאפה יהיה לפרסם מודעה בשני עיתונים יומיים, על גודל של חצי עמוד לפחות, בו היא קוראת לאנשים להצטרף לתביעה.

באי כוח התובעת, עו"ד יובל עציוני ועו"ד אלדד פסי אמרו כי "מדובר בהחלטה חשובה שמגינה על לקוחות זאפה מפני תאגיד הופעות חסר תום לב ומניפולטיבי שדרס ברגל גסה את הזכויות של לקוחותיו לאורך כל משבר הקורונה. זאפה נמנעה בצורה מכוונת מלהחזיר כספים לרבבות לקוחותיה בגין מאות ההופעות שבוטלו ונדחו בזמן הקורונה. המענה שלה ללקוחותיה לא פעל והפתרון שהיא הציעה לא נתן מענה, פגע בלקוחות ועשק את כספם".

מזאפה נמסר: "לאחר כשנתיים מהתפרצות הקורונה , בזמן שעל פי החלטת ממשלת ישראל נסגר עולם התרבות ובתוכו כל מועדוני זאפה על כלל פעילותם, ולמרות שהרגולטור בישראל לא פסק החלטה לגבי דינם של רוכשי הכרטיסים – זאפה נהגה ועדיין נוהגת ביושרה ובאמינות מול לקוחותיה ואיפשרה לכולם מימוש בכרטיס חלופי .

"אנו שמחים לראות כי למעלה מ-50 אחוז מהלקוחות כבר מימשו כרטיס חלופי לכרטיסים שרכשו וקוראים ללקוחות זאפה שרכשו כרטיסים בתקופת הקורונה לממש את זכותם המלאה להזמין כרטיס חלופי."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!