דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

הסוכנות היהודית לישראלים יוצאי אוקראינה: "עודדו חברים וקרובים לפנות לחילוץ ולעלות לישראל"

בסוכנות מעריכים שהעלייה תצטמצם, עקב התגברות הלחימה שמעוררת חשש של יהודים לצאת מהמדינה | עד כה הפעילה הסוכנות 400 נסיעות חילוץ מתוך אוקראינה למדינות סמוכות, ויצאו לישראל כ-70 טיסות עלייה

עולים מאוקראינה בכניסה לנתב"ג (צילום ארכיון: נתי שוחט/פלאש90)
עולים מאוקראינה בכניסה לנתב"ג (צילום ארכיון: נתי שוחט/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

הסוכנות היהודית קוראת לישראלים שיש להם קרובים ומכרים שנמצאים באוקראינה לעודד אותם לקבל סיוע לחילוץ באמצעותה, ולעלות לישראל. קמפיין נרחב בנושא יעלה בערוצי המדיה בעברית וברוסית, לנוכח הערכות שמספר העולים עומד לרדת, ושאנשים נמנעים מיציאה מהמדינה עקב חשש מהפגזות.

הקמפיין יזמין ישראלים לשלוח לקרובים ולמכרים שלכודים באוקראינה לינק לפלטפורמה טכנולוגית שבאמצעותה יוכלו ליצור קשר עם הסוכנות היהודית, על מנת לקבל מידע על דרכי החילוץ באזור שבו הם נמצאים. עוד יוכלו לקבל מידע על אפשרויות הקליטה לאחר חילוצם במרכזי חירום שהסוכנות היהודית מפעילה במדינות השכנות לאוקראינה, ושבהם ידאגו לצרכיהם עד עלייתם ארצה.

מערך החילוץ יתבצע בתמיכת חדר המצב של הסוכנות היהודית הפועל מירושלים, ובאמצעות רשת של למעלה מ-100 אנשי הסוכנות היהודית, ומתנדבים הפרושים באוקראינה ובמדינות השכנות, בסיוע גורמים מקומיים. רוב אנשי הסוכנות שגויסו לפרויקט הם עובדים לשעבר שהתגייסו לסייע.

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר הסוכנות היהודית בפועל, יעקב חגואל: "זהו אחד ממבצעי העלייה וההצלה הגדולים ביותר ב- 30 השנים האחרונות, מאז התפרקות ברית המועצות וגל העלייה הגדול בעקבותיה. הסוכנות היהודית פועלת ללא לאות לחלץ את יהודי אוקראינה תחת תנאים קשים של מלחמה. יש לנו חובה מוסרית לסייע לכל אחת ואחד מהם ולהביאם לחוף מבטחים בישראל."

חגואל הציג היום (ראשון) בתדריך לעיתונאים נתונים על פעילות הסוכנות היהודית ב-40 הימים שחלפו מהפלישה הרוסית לאוקראינה. הסוכנות היהודית ושותפיה הפעילו כ-400 ׳הסעות חילוץ׳ מתוך אוקראינה, שהביאו אלפי יהודים למרכזי חירום שהוקמו במדינות השכנות: פולין, רומניה, מולדובה והונגריה. במרכזים אלה, המופעלים על ידי הסוכנות היהודית והקרן לידידות, זוכים הפליטים היהודים שנמלטו מאוקראינה לקורת גג, למזון ולליווי רפואי ונפשי.

בכירי הסוכנות היהודית במסיבת עיתונאים על המשך העלייה מאוקראינה. מימין: ראש פרויקט אוקראינה יהודה סטון, יו"ר ההסתדרות הציונית ומ"מ מנכ"ל הסוכנות בפועל יעקב חגואל, מנכ"לית הסוכנות אמירה אהרונוביץ (צילום: הסוכנות היהודית)
בכירי הסוכנות היהודית במסיבת עיתונאים על המשך העלייה מאוקראינה. מימין: ראש פרויקט אוקראינה יהודה סטון, יו"ר ההסתדרות הציונית ומ"מ מנכ"ל הסוכנות בפועל יעקב חגואל, מנכ"לית הסוכנות אמירה אהרונוביץ (צילום: הסוכנות היהודית)

ממרכזי החירום יוצאים העולים החדשים בטיסות חילוץ לישראל שמפעילה הסוכנות היהודית ושותפיה. עד כה המריאו כ-70 ׳טיסות חילוץ׳ מהמדינות השכנות לאוקראינה, שאפשרו את עלייתם של אלפים מיהודי אוקראינה לישראל. בסך הכל עלו מאוקראינה ומרוסיה מאז שפרצה המלחמה למעלה מ- 10,000 עולים חדשים. בסוכנות מעריכים שעד ליל הסדר יגיעו לישראל כ-1,000 עולים נוספים.

בד בבד עם הקמפיין הקורא לישראלים לחבר את קרוביהם לקבלת סיוע בחילוץ, הסוכנות היהודית תפנה באופן יזום לאלפי יהודים באוקראינה שהתענינו בעלייה לישראל מאז פרוץ המלחמה. סמנכ"ל הסוכנות היהודית ומנהל מבצע אוקראינה יהודה סטון, ציין כי המטרה היא: ״להציע לאותם אנשים שפנו אלינו ועדיין לא עלו ארצה סיוע מציל חיים ולאפשר את עלייתם ארצה". על פי נתוני הסוכנות היהודית עד כה התקבלו במוקדי החירום, שנפתחו ביומה הראשון של המלחמה, כ- 30 אלף פניות של קרובים או יהודים מאוקראינה, מהם אלפים שמבקשים לעלות ארצה.

סטון אף הנחה את השליחים של הסוכנות היהודית הפרושים במדינות השונות באירופה לפעול במרכזי הפליטים שם על מנת לאתר יהודים ולהציע להם סיוע – הן בעלייה לישראל והן בחיבור לקהילות היהודיות המקומיות.

מבצע אוקראינה נעשה בתמיכתן של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן היסוד ותורמים וידידים אוהבי ישראל מרחבי העולם שתרמו עד כה מאות מיליוני שקלים למען יהדות אוקראינה, מהם כ- 150 מיליון למאמצי העלייה של הסוכנות היהודית.

מנכ"לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ: "קמפיין הסיוע ליהודי אוקראינה עולה לאוויר כשאנו מציינים בישראל את "שבוע התפוצות" ויש לכך משמעות סמלית חשובה. הסוכנות היהודית מובילה את מבצע אוקראינה יחד עם מדינת ישראל ועם יהדות התפוצות, בשותפות אשר משקפת יותר מכל את ערך הערבות ההדדית בעם היהודי". אהרונוביץ ציינה כי "במקביל למבצע אוקראינה הסוכנות היהודית פועלת יחד עם משרד העלייה והקליטה להמשך מבצע צור ישראל מאתיופיה בהתאם להחלטות הממשלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!