דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

התמונות והעדויות מבוצ'ה מעוררות תגובות חריפות בעולם: "פשעי מלחמה שמחייבים סנקציות חדשות"

שורה של מנהיגים ברחבי העולם גינו את מעשי רוסיה בעיירה הסמוכה לקייב | יועצו של זלנסקי: "כמה עוד מקרי זוועה דומים לאלו מתרחשים כעת בשטח הכבוש?"

חייל אוקראיני ליד שרידי משוריין רוסי בעיירה בוצ'ה ליד קייב (צילום: AP Photo/Serhii Nuzhnenko)
חייל אוקראיני ליד שרידי משוריין רוסי בעיירה בוצ'ה ליד קייב (צילום: AP Photo/Serhii Nuzhnenko)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

זעזוע וגינויים בעולם לדיווחים בבוצ'ה: הכוחות הרוסיים נסוגו בימים האחרונים מהעיירה האוקראינית, פרבר של קייב. משרד ההגנה של אוקראינה האשים את הרוסים בהוצאה להורג של אזרחים, ופרסם סרטון וידאו שמתעד גופות של אנשים בבגדים אזרחיים מוטלות ברחוב, כשידיו של אחד הקורבנות קשורות מאחורי גבו בבד לבן.

ראש העיר בוצ'ה, אנטולי פדורוק, אמר שלאחר שחרורה של העיר מהכובשים אותר בעיר קבר אחים, שבו נמצאו כמעט 300 איש, ועוד עשרות גופות של בני אדם שכבו ברחובות העיר, ידיהם של חלק מן הקורבנות היו כבולות. לדבריו של ראש העיר, רחובות העיר גדושים בגופות.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שהכוחות הרוסיים יצרו בערים שכבשו מציאות של "קטסטרופה". לדבריו, הכוחות השאירו מוקשים בסמוך לבתים, לציוד צבאי הרוס ואפילו לגופות של הרוגים.

מיכאילו פודוליאק, יועץ ראש משרדו של זלנסקי, אמר: "ברחובות העיר גופותיהם של חפים מפשע, ידיהם כבולות, שהוצאו להורג במקום על ידי חיילים רוסים. בני אדם אלו אינם חיילים. הם לא נשאו נשק, הם לא לבשו מדים, אף לא נבע מהם איום. כמה עוד מקרי זוועה דומים לאלו מתרחשים כעת בשטח הכבוש?"

"התמונות של אזרחים הרוגים בעיירה בוצ'ה הן אגרוף בבטן", אמר שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן.

משרד ההגנה הרוסי הכחיש את הטענות לטבח בבוצ'ה. "כל התמונות והסרטונים שמתפרסמים ומעידים לכאורה על פשעים שביצע הצבא הרוסי הם פרובוקציה נוספת", הודיע המשרד.

גם שגריר ישראל באוקראינה גינה בחריפות את רוסיה: "אני מזועזע מהתמונות שמגיעות מהעיר בוצ'ה. רצח אזרחים הוא פשע מלחמה ואסור להסכים לכך".

שר החוץ הלטבי, אדגרז רינקביץ', צייץ בטוויטר: "רצח העם ופשעי המלחמה שביצעו החיילים הרוסים נגד אזרחים חפים מפשע בבוצ'ה חייבים להיענות בסנקציות חדשות ובתגבור צבאי נוסף לאוקראינה. לטביה תמשיך לתמוך בסנקציות של האיחוד האירופי ובסגירת נמלים".

שרת החוץ הקנדית מלאני ג'ולי צייצה בטוויטר: "הדיווחים על רצח אכזרי אזרחים חפים מפשע, כולל בבוצ'ה, הם מזעזעים. קנדה תעשה כל מאמץ, כולל חקירה בגין פשעי מלחמה, כדי להבטיח שהאחראים יבואו על עונשם".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!