דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סביבה ותשתיות

ארגונים סביבתיים נגד הרפורמה בתכנון ובבנייה: ״המגבלה של 6 עמודים שרירותית, ואין לה הנמקה״

״מי שלא יודע להסביר התנגדויות בשישה עמודים, לא יוכל לעשות זאת גם ב־200״, אומרים גורמים במנהל התכנון. 40 ארגונים סביבתיים לא מקבלים את הטענה הזו: ״לא ניתן לראות התנגדות להיתר בנייה של הרחבת דירה, כמו התנגדות לתכנית תשתית לאומית שחלה על עשרות קילומטרים״

אתר בנייה במרכז הארץ (צילום אילוסטרציה: גילי יערי/פלאש 90)
אתר בנייה במרכז הארץ (צילום אילוסטרציה: גילי יערי/פלאש 90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

המועצה הארצית לתכנון ובנייה תדון מחר (שלישי) בתקנות מטעם משרד הפנים, המציעות לצמצם את זכות ההתנגדות של הציבור להליכי תכנון ובנייה ל-6 עמודים בלבד, מגבלה שתחול גם על עתירות משפטיות שיוגשו בנושא.  ״ברור שמי שלא יודע להסביר את התנגדויותיו בשישה עמודים״, אומרים גורמים במנהל התכנון ל׳דבר׳, ״לא יוכל גם ב־200 עמודים״. 

40 ארגונים חברתיים וסביבתיים חברו יחד, וכתבו לשרת הפנים איילת שקד ולחברי המועצה הארצית לתכנון (בראשות עו״ד שלומי הייזלר): ״המגבלה של 6 עמודים היא שרירותית ביותר ומשוללת כל הנמקה. התקנות הינן גורפות, ואינן מתייחסות לסוגי התוכניות, למורכבויותיהן ולסוגי ההליך שהן עוברות עד לאישורן.

״לא ניתן לראות התנגדות להיתר בניה של הרחבת דירה, באותו האופן שרואים התנגדות לתכנית תשתית לאומית, שחלה על עשרות קילומטרים עם עשרות תשריטים ועשרות עמודי הוראות. שרירותיות זו גורמת לתקנות, הלכה למעשה, לפגוע קשות ביכולת ההתנגדות״. 

ההצעה למגבלה של 6 עמודים לא גובתה בעבודת מטה עם נתונים על אורך ההתנגדויות שמוגשות בפועל, בפילוח כלשהו ופעילי סביבה רואים בה, כאמור, מגבלה אקראית לחלוטין.

במכתב קראו הארגונים "שלא לאפשר קידום תקנות פוגעניות כאלה, ולקדם עבודה מקצועית בכדי לבחון כיצד ניתן לייעל באמת את עבודת התכנון בישראל, בצורה שלא תפגע, בזכויות הציבור בתכנון וביכולתו להשפיע על איכות חייו במרחב הישראלי״.

בין הארגונים החתומים על המכתב: חיים וסביבה, מנהיגות אזרחית, איגוד המתכננים, מרכז השלטון האזורי, אדם טבע ודין, החברה להגנת הטבע, תנועת המושבים, האיחוד החקלאי, איגוד אדריכלי נוף, האגודה לזכויות האזרח, גרינפיס, מגמה ירוקה, 15 דקות, צלול, שומרי הבית, מנקים את מפרץ חיפה, המועצה לבנייה ירוקה, מדבר קיימא, הפורום לישראל ירוקה, איגוד רופאי בריאות הציבור, הפורום הישראלי לעירוניות, העמותה לצדק סביבתי, המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי, אזרחים למען הסביבה ופורום מתכנני ערים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!