דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / האו״ם: יותר מ-10 מיליון אוקראינים נעקרו מבתיהם, 7 מיליון ברחו מהמדינה

נשיא אוקראינה דרש מהאו"ם לחקור את הרג האזרחים האוקראינים | הרשויות באוקראינה דיווחו שלפחות 11 בני אדם נהרגו ו-60 נפצעו בתקיפות רוסיה בעיר מיקולאייב

עשן עולה מעל העיירה בוצ'ה (צילום: AP Photo/Petros Giannakouris)
עשן עולה מעל העיירה בוצ'ה (צילום: AP Photo/Petros Giannakouris)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר הלילה (בין שני לשלישי) שלפחות 300 אזרחים נהרגו בעיירה בוצ'ה, והוסיף שמספר האזרחים שנהרגו בעיר בורודיאנקה ובעיירות משוחררות נוספות עשוי להיות גבוה בהרבה.

זלנסקי הודיע שינאם בדיון של מועצת הביטחון של האו"ם ואמר: "אנחנו מעוניינים בחקירה השלמה והמקיפה ביותר, שתוצאותיה יהיו ידועות ויובהרו לכלל הקהילה הבינלאומית".

התובעת הכללית של אוקראינה, אירינה ונדיקטובה, אמרה שהעיירה בורודיאנסקה ממערב לקייב צפויה להפוך למוקד הפגיעה האזרחי המשמעותי ביותר מצד הצבא הרוסי במחוז, וכי מצב האזרחים במקום גרוע ממצבם של תושבי העיירה בוצ'ה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

שרת העלייה והקליטה תמריא הלילה לביקור בגבול אוקראינה פולין

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, תמריא הלילה לאוקראינה ופולין על מנת לבחון פעולות נוספות לחילוץ והגברת העלייה של יהודי אוקראינה הבורחים מאזורי המלחמה. השרה תבקר במעבר הגבול בין אוקראינה לפולין, תקבל סקירה מקצועית על המתרחש מנציגי הסוכנות היהודית ונציגי נתיב בשטח, ותפגוש עולים הצפויים להגיע לישראל בימים הקרובים. עד כה עלו כ-11,000 זכאי חוק השבות מאוקראינה ורוסיה ועל אף ההאטה בקצב, במשרד העלייה והקליטה מעריכים שיגיעו בחודשים הקרובים עשרות אלפי עולים נוספים.

זלנסקי: ״הטנקים הרוסיים מחצו למוות אזרחים בתור שעשוע״

נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי, נאם בשידור חי בוידאו למועצת הביטחון של האו״ם, וסיפר: "אמש חזרתי מבוצ'ה, שם הצבא הרוסי הרג נשים מחוץ לבתיהם, משפחות שלמות. אני פונה אליכם בכל יום בשמם של מי שנרצח, חלקם גם עונו. הם מתו בסבל, אזרחים נמעכו תחת טנקים רק לשעשוע הכוחות, נשים נאנסו מול ילדיהן. מי שעשה את הדברים האלה, זאת חברה במועצת הבטחון של האו"ם. הם מחסלים כמה שיותר אזרחים. איפה מועצת הבטחון של האו"ם? העולם ראה מה הצבא הרוסי עשה בבוצ'ה, הוא עדיין לא ראה מה נעשה בעוד אזורים במדינה שלי. אני מזכיר לכם את הסעיף הראשון באמנת האו"ם – לשמור על השלום. מה הטעם בכל הסעיפים האלה אם הסעיף הראשון לא נשמר?".

לפיד: "רוסיה ביצעה פשעי מלחמה, האדמה ספוגה בדם חפים מפשע"

שר החוץ יאיר לפיד גינה נחרצות את "פשעי המלחמה שביצעו הכוחות הרוסיים נגד אוכלוסייה אזרחית" באוקראינה. בהצהרה משותפת עם שרי החוץ של יוון וקפריסין באתונה, הוסיף לפיד כי "יש מלחמה באירופה. שוב מדינה גדולה וחזקה פולשת בלי שום הצדקה לשטחה של מדינה קטנה וחלשה יותר. שוב נספגת האדמה בדמם של חפים מפשע. התמונות והעדויות שמגיעות מאוקראינה מחרידות" .

האיחוד האירופי יוזם: אמברגו ייבוא פחם מרוסיה ואיסור עגינה לספינות רוסיות בנמלי היבשת

נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, הציגה הצעות לסנקציות חדשות על כלכלת רוסיה. הנשיאה האשימה את מוסקבה ב"ניהול מלחמה אכזרית וחסרת רחמים" ואמרה כי הזוועות באוקראינה "לא יישארו ללא מענה". בין ההצעות שיובאו לאישור 27 המדינות החברות בארגון, יהיו איסור ייבוא פחם מרוסיה, הוספת בנקים חדשים לרשימה השחורה, בהם גם VTB, איסור עגינה לספינות רוסיות ואיסורים נוספים הקשורים לייבוא וייצוא. הנושא עשוי לייצר מחלוקות בתוך האיחוד האירופי, כיוון שמדינות כמו גרמניה מסתמכות במידה רבה על יבוא דלקים רוסיים.

ארה"ב חסמה את הגישה הרוסית לבנקים אמריקניים ומנעה מהמדינה לשלם חובות

ארה"ב מגבירה את הלחץ הכלכלי על רוסיה, ומנעה מגופים רוסיים רשמיים לשלם את חובות המדינה השונים באמצעות כספים המוחזקים בבנקים אמריקניים, בסכום כולל של כ-600 מיליון דולר עד כה.

אוקראינה: 165 ילדים נהרגו מתחילת הלחימה במדינה

התובע הכללי של אוקראינה מסר הבוקר כי 165 ילדים נהרגו מתחילת הלחימה במדינה, 266 נוספים נפצעו.

ארה"ב החרימה את היאכטה של האוליגרך הישראלי-רוסי ויקטור וקסלברג

מדבדב: הטענות להרג אזרחים בבוצ'ה הן פייקים תוצרת אוקראינית והמערב

נשיא רוסיה לשעבר, דמיטרי מדבדב, אמר שהטענות שכוחות רוסיים הוציאו להורג אזרחים בבוצ'ה הן "מוצרים מזויפים של תעמולה אוקראינית ומערבית שנועדה להכפיש את רוסיה".

הערכה: רוסיה נערכת למתקפה על העיר סלאביאנסק במטרה להשלים את כיבוש חבל דונבאס

מכון המחקר ללימודי מלחמה (ISW) מעריך כי רוסיה נערכת למתקפה על העיר סלאביאנסק בת 111 אלף התושבים, שבצפון מחוז דונייצק, ככל הנראה במטרה לאחד את הכוחות שבכל חבל דונבאס לקראת השלמה סופית של כיבושו, "זו תהיה נקודת מפנה נוספת במלחמה" מעריכים החוקרים.

אוקראינה: הצבא הרוסי נערך מחדש לקראת מתקפה במזרח המדינה

בדו"ח היומי שפרסם הצבא האוקראיני הבוקר נכתב שמטרת רוסיה כעת היא לבסס שליטה מלאה על מחוזות הבדלנים דונייצק ולוהנסק שבמזרח.

שר החוץ של אוקראינה: לרוסיה אין מקום בגוף זכויות האדם של האו"ם

שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, כתב בטוויטר: "שוחחתי עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, על המצב הביטחוני הנוכחי ועל הטבח שביצעו הרוסים בבוצ'ה. הבהרתי שמדינתנו תשתמש בכל מנגנוני האו"ם כדי לאסוף ראיות ולהטיל דין על פושעי מלחמה רוסים".

דיווח באוקראינה: לפחות 11 הרוגים ו-60 פצועים בתקיפה רוסית במיקולאייב

זלנסקי: "אנחנו מעוניינים בחקירה השלמה והמקיפה ביותר על הרג האזרחים האוקראינים"

זלנסקי: לפחות 300 אזרחים נהרגו בבוצ'ה

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר שמספר האזרחים שנהרגו בעיר בורודיאנקה ובעיירות משוחררות נוספות עשוי להיות גבוה בהרבה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!