דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

העובדות הסוציאליות מאיימות בשביתה אחרי פסח: "משרד האוצר מכשיל את הסכם השכר החדש"

יו"ר האיגוד ענבל חרמוני מוחה על עיכוב בחתימת ההסכם, שפרטיו סוכמו ביולי האחרון, ודורשת שייחתם עד פסח | השביתה תכלול עובדים סוציאליים העוסקים במניעת אלימות במשפחה, חוקרי ילדים, ומלווי קשישים

עובדות סוציאליות בהפגנה בצומת כברי (צילום ארכיון: איגוד העו"ס)
עובדות סוציאליות בהפגנה בצומת כברי (צילום ארכיון: איגוד העו"ס)
אסף צבי

איגוד העובדים הסוציאליים מאיים בהשבתת שירותי הרווחה לאחר חג הפסח, במחאה על חוסר התקדמות בחתימת ההסכם הקיבוצי החדש לעובדים הסוציאליים. פרטי ההסכם סוכמו עקרונית ביולי 2021, ומאז מתנהל מו"מ על ההסכם המפורט, שעד כה לא נחתם.

יו"ר איגוד העובדות ועובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, שלחה הבוקר (שלישי) מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן ובו הודיעה על כוונת העובדים לשבות, ודרישה שההסכם ייחתם עד החג.

לפי הודעת האיגוד, השירותים שיושבתו הם: שירותי מבחן וחקירות ילדים, עובדות אלימות במשפחה, עו"ס חוק הנוער האמונות על ילדים ונוער בסיכון, עו"ס סדרי דין אשר כותבות תסקירים לבתי הדין, עו"ס קשישים, עו"ס במחלקות בריאות הנפש ומחלקות כלליות בבתי החולים.

הרפורמה בשכר ובתנאי ההעסקה של העובדים הסוציאליים סוכמה לאחר מאבק רחב ושביתה של העובדים הסוציאליים בקיץ 2020, חודשים ספורים מפרוץ משבר הקורונה. בעקבות השביתה קיבלו העובדים מענק חד פעמי, והחל מו"מ על רפורמה כוללת במבנה השכר של העובדות הסוציאליות. סוכם שהרפורמה תבוצע בשתי פעימות, כאשר הפעימה הראשונה, בעלות של 200 מיליון שקלים, הייתה אמורה להיכנס לתוקף ב-1 ביולי 2021.

באיגוד קיימו מו"מ עם משרד האוצר במשך שנה על פרטי מבנה השכר החדש, עד שבאוקטובר 2021 סוכמו פרטי רפורמת הישג. מבנה השכר החדש כולל עליה של פ 3.5 בשכר היסוד של העובדות הסוציאליות, ביטול רכיב 'ההשלמה לשכר מינימום' ותגמול על השכלה ומקצועיות, באופן שמבטיח אופק וצמיחה.

לדברי חרמוני, "אף על פי כן, עד היום, 9 חודשים מאז הייתה אמורה הרפורמה להיכנס לתוקף, אגף הממונה על השכר במשרד האוצר טרם חתם על ההסכם. עובדי אגף הממונה על שכר ממשיכים לעכב את החתימה על- ידי חזרה מההסכמות".

חרמוני הוסיפה: "עובדות ועובדים סוציאליים ממשיכים לעזוב את השירות הציבורי. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, חל גידול של 50% במשרות הפנויות בתחום העבודה הסוציאלית בשנתיים האחרונות. הסיבות לנטישה הן העדר תגמול ושכר הולם ועומסים בלתי סבירים אשר לא מאפשרים להם לבצע את עבודתם כיאות. לצד הנטישה ההמונית של המקצוע, המצוקות בציבור רק הגדילו את עומס הפניות לעובדות ולעובדים הסוציאליים".

"בלית ברירה, השבוע אנו מכריזים סכסוך עבודה בשל אי-חתימת הסכם הרפורמה והחזרה מהסיכומים", כתבה חרמוני, "אם הסכם הרפורמה לא ייחתם עד פסח, לאחר החג – העובדות הסוציאליות ישביתו את כל השירותים החברתיים במדינה".

בהסתדרות קוראים לאוצר לחתום בהקדם על ההסכם: "זה הזמן לעצור את הסחבת בנוגע להסכמי השכר במשק. אין ראוי יותר מחיזוק מעמד העובדים הסוציאליים, ציבור שעומד בראש החנית של התמודדות המדינה עם משבר הקורונה והשלכותיו. לצד העובדות הסוציאליות ישנן עוד אוכלוסיות רבות במשק הישראלי שיש לדאוג להן ולחזק אותן, והגיע הזמן להפסיק לגרור רגליים בעניינן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!