דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

יו״ר ההסתדרות לשרי הממשלה: ״מעונות היום קורסים, כנסו בדחיפות את ועדת המחירים״

ארנון בר-דוד מתריע בפני שרי האוצר, החינוך והכלכלה על משבר כוח האדם שנובע משכר המטפלות הנמוך: ״המעונות לא מסוגלים עוד להתנהל במצב הדברים הקיים״ | באוקטובר סוכם על כינוס ועדת המחירים במטרה לעדכן את עלויות הפעלת המעונות

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד פנה היום (שלישי) לשר האוצר אביגדור ליברמן, לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי ולשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון בדרישה לכינוס דחוף של ועדת המחירים לצורך פתיחת סל התשומות לגבי מעונות היום המפוקחים.

״סוכם זה מכבר״, כתב בר-דוד לשרים, ״בין משרדי הממשלה האחראים על מעונות היום לפעוטות, לבין ההסתדרות וראשי הארגונים המפעילים מעונות מפוקחים, כי תכונס ועדת המחירים המשותפת לאוצר ולמשרד הממשלתי הרלוונטי, לביצוע בדיקת בסיס של התעריף המפוקח מתוך רצון ליישום מסקנותיה כבר בתחילת שנת הלימודים הבאה.

״המצוקה ההולכת וגוברת מעמידה את ענף מעונות היום בפני קריסה. מעונות רבים ייסגרו ואחרים לא ייפתחו בתחילת שנת הלימודים הבאה כתוצאה ממחסור חמור וחסר תקדים במטפלות, שנובע מתנאי שכר נמוכים, תנאי העסקה בלתי הולמים ותקינה שאינה מאפשרת מענה ראוי לפעוטות ולתינוקות. הגיעו מים עד נפש.

״המעונות לא מסוגלים עוד להתנהל במצב הדברים הקיים, לא מצליחים לשמר כוח עבודה קיים ולא מסוגלים לגייס כוח אדם חדש. ככל שלא יעודכן סל התשומות על-ידי הוועדה שתכונס באופן מיידי, הענף יקרוס. אני מבקש שדיוני הוועדה יחלו לאלתר״.

ההתחייבות להעלאת שכר המטפלות עדיין לא מומשה

במעונות היום מטופלים כ-360 אלף תינוקות ופעוטות מגיל לידה עד 3. שליש מילדים אלו מטופלים במעונות היום המפוקחים, המופעלים על ידי ארגונים חברתיים בהם נעמת, ויצו ואומונה.

באוקטובר האחרון יצאו הארגונים המפעילים את המעונות המפוקחים לשביתה בת שבוע בדרישה להעלות את שכר המטפלות עקב משבר כוח אדם חמור שנגרם עקב השכר הנמוך. התנהלות המעונות המפוקחים מוגבלת מאחר שהמחיר אותו הם רשאים לגבות נקבע על ידי ועדת המחירים המשותפת למשרדי הכלכלה והאוצר, כלומר, כדי להעלות את שכר המטפלות נדרש עדכון של התעריף שמותר להם לגבות.

הפגנת הורים ומטפלות בתל אביב בתמיכה במאבק מעונות היום, אוקטובר 2021 (צילום ארכיון: מטה מאבק מעונות היום)
הפגנת הורים ומטפלות בתל אביב בתמיכה במאבק מעונות היום, אוקטובר 2021 (צילום ארכיון: מטה מאבק מעונות היום)

בתום השביתה סוכם על העברת מענק חד פעמי למטפלות, ועל כינוס ועדת המחירים במטרה לעדכן את עלויות הפעלת המעונות, בכללן גם שכר המטפלות. הפעם האחרונה בה כונסה הוועדה היתה בשנת 2012.

בינואר השנה עבר תחום המעונות לגיל הרך ממשרד הכלכלה למשרד החינוך. עם המעבר התחייבה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון לשפר את היחס בין מטפלות לילדים במעונות, והודיעה שתקדם זאת באמצעות ועדת המחירים לקראת שנת הלימודים הבאה. ככל הנראה, אם הוועדה תחליט על העלאת התעריף, המשמעות תהיה גם הגדלת הסבסודים שניתנים על ידי המדינה לאמהות של ילדים במעונות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!