דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

עדכונים שוטפים / ראש עיריית מריופול: ״למעלה מ-5,000 אזרחים נהרגו עד כה בהפצצות הרוסיות על העיר״

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הודיע שפוטין הורה לכוחות הרוסיים לסגת ממחוז קייב "כמחווה של רצון טוב", כדי ליצור תנאים טובים יותר למשא ומתן | הודו גינתה את ההרג בבוצ'ה וקראה לחקור את האירועים

הרס בעיירה בוצ'ה, לאחר שצבא רוסיה עזב אותה (צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky)
הרס בעיירה בוצ'ה, לאחר שצבא רוסיה עזב אותה (צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

הבית הלבן הודיע היום (רביעי) על שורה של סנקציות חדשות בעקבות העדויות על פשעי מלחמה שביצע הצבא הרוסי באוקראינה. הסנקציות יכללו הימנעות מהשקעות חדשות ברוסיה.

הודו פרסמה גינוי להרג בבוצ'ה, ותמכה בקריאות ל"חקירה עצמאית של הדיווחים המטרידים". זהו הגינוי המשמעותי ביותר מכיוון הודו מאז תחילת המלחמה, אבל בהודעתה לא הוזכר שמה של רוסיה כאשמה בהרג.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

ראש עיריית מריופול: יותר מ-5,000 תושבים נהרגו עד כה מההפצצות הרוסיות

ראש עיריית מריופול, עיר הנמל הנצורה באוקראינה, טען כי מספר האזרחים שנהרגו שם עומד על יותר מ-5,000.

הבית הלבן הטיל סנקציות חדשות נגד בנותיו של פוטין

הבית הלבן הכריז על סנקציות חדשות נגד מספר חברי ממשל רוסים, כולל בנותיו הבוגרות של פוטין וקרוביו של שר החוץ סרגיי לברוב.

האו״ם יצביע על השעיית רוסיה ממועצת זכויות האדם של הארגון

העצרת הכללית של האו"ם תצביע מחר על ההצעה האמריקאית להשעות את רוסיה ממועצת זכויות האדם של האו"ם, כך פורסם בסוכנות הידיעות רויטרס.

זלנסקי בנאום לפרלמנט באירלנד: ״מדינתכם לא נשארה אדישה לאסון באוקראינה״

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי נשא נאום במהלך ישיבת פרלמנט באירלנד, ואמר כי למרות שאירלנד היא מדינה ניטרלית, היא "לא נשארה נייטרלית לאסון שרוסיה הביאה על אוקראינה". הוא גם קרא לממשלה לשכנע את שותפיה באיחוד האירופי לחזק את הסנקציות הבינלאומיות נגד רוסיה.

אוקראינה: רוסיה הפגיזה מוקד סיוע הומניטרי, לפחות שניים נהרגו וחמישה נפצעו

לפחות שני אזרחים נהרגו וחמישה נפצעו מירי ארטילרי רוסי על נקודת הפצה של סיוע הומניטרי בעיר וולדאר, לפי המושל פבל קירלנקו.

הצלב האדום: שיירה של 500 בני אדם הגיעה ממריופול לזפוריז'יה

דובר הקרמלין: פוטין הורה לכוחות הרוסיים לסגת ממחוז קייב

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הודיע שפוטין הורה לכוחות הרוסיים לסגת ממחוז קייב "כמחווה של רצון טוב", כדי ליצור תנאים טובים יותר למשא ומתן.

זלנסקי: רוסיה משתמשת במשבר המזון כנשק, נמאס מחוסר ההחלטיות של המערב

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שהוא לא מסוגל לשאת את חוסר ההחלטיות של מדינות המערב באשר להטלת סנקציות נגד רוסיה. זלנסקי הוסיף שרוסיה עושה שימוש במשבר המזון ומשתמשת באוכל כ"נשק".

שר החוץ ההונגרי נזף בשגריר אוקראינה

העימות בין הונגריה לאוקראינה מחריף אחרי הניצחון של ויקטור אורבן: שר החוץ ההונגרי, פטר סיירטו, זימן הבוקר את שגריר אוקראינה לשיחת נזיפה על רקע הביקורת מקייב בשל העמדות של ממשלת אורבן ביחס למלחמה.

"הצהרות על הקמה של מערכות טוטליטריות, דו קיום במלחמה וחרטה על הרצון של העם ההונגרי הן בלתי מקובלות", אמר. "הגיע הזמן שמנהיגי אוקראינה יפסיקו להעליב את הונגריה ויתחשבו ברצון של העם ההונגרי".

הודו גינתה את ההרג בבוצ'ה וקראה לחקור את האירועים

הודו פרסמה גינוי להרג בבוצ'ה, ותמכה בקריאות ל"חקירה עצמאית של הדיווחים המטרידים". זהו הגינוי המשמעותי ביותר מכיוון הודו מאז תחילת המלחמה, אבל בהודעתה לא הוזכר שמה של רוסיה כאשמה בהרג.

סנקציות חדשות: המערב יימנע מהשקעות נוספות ברוסיה

הבית הלבן הודיע על שורה של סנקציות חדשות בעקבות העדויות על פשעי מלחמה שביצע הצבא הרוסי באוקראינה. הסנקציות יכללו הימנעות מהשקעות חדשות ברוסיה.

בין השאר, הסנקציות יכוונו ליוזמות ממשלתיות של רוסיה, לגורמי ממשל ולמשפחותיהם, לדברי ג'ן פסקי, דוברת הבית הלבן. "המטרה היא לגרום לרוסיה לבחור", אמרה. "היעד העיקרי שלנו הוא לייבש את מקורותיו של פוטין ולאלץ אותו לסיים את המלחמה".

זלנסקי: הכוחות הרוסים מנסים להתקדם לאזורים נוספים במזרח אוקראינה ונהדפים על ידי הצבא

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי אמר בנאום מוקלט לאומה שהכוחות הרוסים עדיין מנסים להתקדם לאזורים נוספים במזרח אוקראינה, אך נהדפים על ידי צבא אוקראינה.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה המריאה לגבול אוקראינה פולין, לבחינת דרכי סיוע נוספות למבקשים לעלות לישראל

תמנו-שטה יצאה לאוקראינה ופולין בראש משלחת מיוחדת בהשתתפות יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו״ר הסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל; יו"ר קרן היסוד סאם גרונדוורג; יו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית מייקל סיגל; יו"ר חבר הנאמנים של קרן היסוד, סטיבן לואי; ראש נתיב נטע בריסקין; מנכ״לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ.

השרה תמנו שטה תבקר במעבר הגבול בין אוקראינה לפולין לקבל סקירה מקצועית על המתרחש ע״י נציגי הסוכנות היהודית ונציגי נתיב בשטח. תפגוש במלונות המעבר עולים חדשים הצפויים להגיע לישראל בימים הקרובים.

משם תמשיך השרה תמנו שטה לאוקראינה לבית החולים ״כוכב מאיר״ שהקימה מדינת ישראל, שם תפגוש את שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי ואת מתנדבות ומתנדבי הצוות הרפואי של בית החולים.

במהלך ביקורה תגיע השרה תמנו שטה לאחד ממרכזי הסוכנות היהודית בוורשה לפגוש מועמדי עלייה, זכאי חוק השבות טרם עלייתם ארצה ולפקח וללמוד על הפעילות במאמצי העלייה.

ארה"ב תעביר לאוקראינה נשק הגנתי בשווי 100 מיליון דולר

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אישר העברת נשק הגנתי לאוקראינה בשווי 100 מיליון דולר – כך דווח הלילה (בין שלישי לרביעי) בסוכנות הידיעות AP ואושר על ידי הבית הלבן. הנשק שיועבר יהיה טילי 'ג'בלין'. ההעברה היא חלק מתקציב של 13.6 מיליארד דולר של סיוע לאוקראינה שאישר בידן, ועד כה נעשה בו שימוש של 2.4 מיליארד דולר.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!