דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

דירוג פורבס: בישראל 30 מיליארדים, שינויים בצמרת הטבלה

המגזין הכלכלי דירג בשני המקומות הראשונים את בני הדודים המוכרים ממשפחת עופר, אבל האחים בוכמן, שמחזיקים במקומות השלישי והרביעי, פחות מוכרים לציבור הישראלי | בראש הרשימה העולמית: ג'ף בזוס ואילון מאסק

מיליארדי ישראל. שורה עליונה ימין לשמאל: שרי אריסון, סטף וטרהיימר ועידן עופר. שורה תחתונה: טדי שגיא, יצחק תשובה ואייל עופר (צילומים: פלאש90/ ויקימדיה)
מיליארדי ישראל. שורה עליונה ימין לשמאל: שרי אריסון, סטף וטרהיימר ועידן עופר. שורה תחתונה: טדי שגיא, יצחק תשובה ואייל עופר (צילומים: פלאש90/ ויקימדיה)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

בישראל יש 30 מיליארדרים לפי הרשימה השנתית של מגזין פורבס שפורסמה היום (רביעי), שניים מתוכם נוספו לרשימה השנה. בסך הכול יש 2,668 מיליארדים בעולם לפי פורבס, 87 פחות מאשר בשנה הקודמת. שוויים המשותף עומד על 12.7 טריליון דולר.

הירידה הדרמטית ביותר במספר המיליארדרים הייתה ברוסיה, שבה נגרעו 34 מיליארדים בעקבות הפלישה לאוקראינה, ובסין, שם מתקפה ממשלתית נגד חברות טכנולוגיה הורידה את מספר המיליארדים הכולל ב-87.

לעומת זאת, סין גם מובילה במספר השמות החדשים ברשימה, עם 62 מיליארדרים חדשים שהתווספו. במקום השני ניצבת ארצות הברית, עם 50 מצטרפים, בהם הבמאי והמפיק פיטר ג'קסון והמוזיקאית ריהאנה. בסך הכול, 236 מיליארדרים חדשים נוספו לרשימה השנה.

ארצות הברית מובילה את הרשימה הנוכחית, עם 735 מיליארדרים שמחזיקים יחד ב-4.7 טריליון דולר. בסין יש 607 מיליארדרים שמחזיקים ב-2.3 טריליון דולר.

מרים אדלסון נמצאת במקום ה-50 בעולם עם 27.5 מיליארד דולר, אבל היא לא רשומה בישראל, ולכן לא מובילה את רשימת המיליארדרים המקומית.

מבין הישראלים ברשימה, המוביל הוא אייל עופר, עם 15.4 מיליארד דולר, ומיד אחריו בן דודו עידן עופר עם 10.5 מיליארד דולר. השניים הם היורשים של החברות שהרכיבו את קבוצת האחים עופר שהקימו הוריהם, האחים יולי וסמי עופר, ומחזיקה ברשת קניונים, במפעלי כימיקלים לישראל בים המלח ועוד.

10 המיליארדים הגדולים בישראל (גרפיקה: אידאה)
10 המיליארדים הגדולים בישראל (גרפיקה: אידאה)

המקומות השלישי והרביעי גם הם שייכים לקרובי משפחה, אבל שמם הרבה פחות מוכר לציבור הישראלי: האחים דימטרי ואיגור בוכמן, עם 8.1 מיליארד דולר. השניים התעשרו בתעשיית הגיימיניג, עם חברת Playrix שמייצרת משחקים לסלולר.

במקום החמישי ברשימה איש ההון סיכון הישראלי רוסי יורי מילנר, עם 7.3 מיליארד דולר,  ואחריו התעשיין סטף ורטהיימר ומשפחתו עם 6.2 מיליארד דולר. בהמשך העשירייה: איש העסקים ומייסד פלייטק, טדי שגיא (5.6 מיליארד דולר), אשת העסקים שרי אריסון (5 מיליארד דולר), מייסד ECI שאול שני (4.1 מיליארד דולר) ויצחק תשובה (3.8 מיליארד דולר).

בישראל 4 נשים מיליארדריות: שרי אריסון (5 מיליארד דולר), ליאורה עופר (1.8 מיליארד דולר), דנה עזריאלי (1.5 מיליארד דולר) ודורית ורטהיים (1.4 מיליארד דולר). שני ישראלים חדשים נוספו לרשימה: אורן זהב (3 מיליארד דולר) ושלמה קרמר (2.2 מיליארד דולר).

בראש הרשימה העולמית ניצב אילון מאסק, עם 219 מיליארד דולר. במקום השני יו"ר אמזון ג'ף בזוס (171 מיליארד דולר), ואחריו טייקון האופנה והמשקיע הצרפתי ברנר ארנו (158 מיליארד דולר).

10 המיליארדים הגדולים בעולם (גרפיקה: אידאה)
10 המיליארדים הגדולים בעולם (גרפיקה: אידאה)

במקום הרביעי משקיע העל וורן באפט (118 מיליארד דולר), ואחריו מייסדי גוגל, לארי פייג' (111 מיליארד דולר) וסרגיי ברין (107 מיליארד דולר). במקום השמיני לארי אליסון (106 מיליארד דולר), יו"ר ענקית התוכנה אורקל, ואחריו מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר, סטיב בלמר (91.4 מיליארד דולר). את העשירייה נועל התעשיין ההודי מוקשה אמבאני (90.7 מיליארד דולר).

לרשימה המלאה של פורבס

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!