דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף ללא גבולות

תושבי שנחאי מחו על ההפרדה בין ילדים שנדבקו בקורונה לבין הוריהם, והמדיניות רוככה

נגיף ללא גבולות: סין ממשיכה לדבוק במדיניות אפס הדבקה, להטיל סגרים הרמטיים על הערים ולשלוח לבידוד בבתי חולים שדה את כל מי שמאובחן כחיובי | הציבור מביע מחאה על ההנחיות הנוקשות ועל הפגיעה הכלכלית, וגם באיחוד האירופי מזהירים ממחסור במזון, בתרופות ובצוותים רפואיים

תורים לבדיקות בשנחאי (צילום: AP Photo)
תורים לבדיקות בשנחאי. מחסור בעובדי רפואה (צילום: AP Photo)

שנחאי מתירה להורים להישאר עם ילדיהם שנדבקו בקורונה, בניגוד למדיניות הנוקשה שמחייבת בידוד של כל מי שאובחן כחיובי.

העיר הגדולה בסין עדיין נתונה בסגר, ובמבצע הבדיקות ההמוני התגלה זינוק במקרי ההדבקה החדשים.

בכיר במערכת הבריאות בעיר אמר במסיבת עיתונאים שהורים יכולים להגיש בקשה להישאר עם ילדיהם, במקרה שיש להם צרכים מיוחדים, וללוות אותם אם הם ממלאים את כל ההנחיות וחותמים על הסכם.

ההורים מחויבים לעטות מסכות, לאכול בנפרד מילדיהם, להימנע משימוש באביזרים משותפים ולעקוב אחר כל ההנחיות, אמרה וו קיאנו ממחלקת הבריאות העירונית. היא לא פירטה מה עונה להגדרה של "צרכים מיוחדים".

הכרזתה מגיעה אחרי דיווחים בתקשורת המקומית מאתמול, שלפיהם ילדים הגיעו עם הוריהם לבית חולים השדה שהוקם במרכז הירידים הבינלאומי בשנחאי. בעיר נפתחו מרכזי בידוד לעשרות אלפי הנדבקים החדשים.

הדיווחים על כך שההורים הופרדו מילדיהם הובילו לגל של מחאות רשת בסוף השבוע שעבר, ותמונות של ילדים בלי הוריהם הופצו בהמוניהן.

בשנחאי אובחנו ביממה האחרונה 17,077 נדבקים חדשים, מהם רק 311 גילו תסמינים. לפי מדיניות אפס הדבקה של סין, העיר מחייבת את כל מי שאובחן כחיובי להיכנס לבידוד בבית חולים שדה.

מניין הנדבקים בעיר הגיע ל-90 אלף בהתפרצות שהחלה בחודש שעבר. לא דווח על מתים בגל הנוכחי, שרוב ההדבקות בו הן בזן ה-BA.2, שנחשב מדבק ביותר אבל קטלני הרבה פחות מהדלתא.

בטינה שון-בהנזין, ראש לשכת המסחר של האיחוד האירופי בסין, הצטרפה לביקורת על הסגר בשנחאי, ששיבש את החיים היומיומיים ואת המסחר בעיר שמהווה מוקד כלכלי ועסקי. "אנחנו רואים מחסור חמור במוצרי מזון בסיסיים, בעיקר בירקות טריים, ואזרחים לא יכולים לקבל משלוחים מהאפליקציות", אמרה.

בעוד תושבים מקבלים אספקת מזון מהממשלה, לדבריה התפתח שוק שחור שמפקיע את מחירי הירקות והפירות. "פחד גדול נוסף הוא למות באחד מאתרי הבידוד האלה", אמרה שון-בהנזין.

תלונות נשמעו גם על מחסור בעובדים במערכת הבריאות, במתנדבים ובמיטות אשפוז. יותר מ-38 אלף עובדי רפואה מ-15 מחוזות נשלחו לשנחאי כדי לעזור במבצע הבדיקות ובמשימות נוספות.

בייג'ין החמירה גם היא את ההגבלות בעקבות אבחון של 11 מקרים חדשים בימים האחרונים.

הרשויות סגרו את מרכז הקניות והמשרדים במחוז וונגג'ינג, ומחייבות את הנכנסים לעיר להיבדק תוך 72 שעות, ושוב תוך 48 שעות.

התסכול והדאגה הכלכלית גוברים, אבל סין ממשיכה לדבוק במדיניות אפס הסובלנות ולקדם סגרים, בדיקות המוניות ובידודים של כל החיוביים וקרוביהם.

שיעור המתחסנים בסין עומד על 90%, אבל החיסון מהתוצרת המקומית נמצא יעיל פחות מחיסוני פייזר ומודרנה. כמו כן, שיעור ההתחסנות בקרב האוכלוסייה המבוגרת נמוך יותר, עם 80% בלבד שמחוסנים באופן מלא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!