דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספת שכר לעובדים והעסקה ישירה למנקים בחברה: הסכם קיבוצי חדש נחתם ב״כלל״

ההסכם יחול על כ-3,800 עובדי החברה ויהיה בתוקף עד סוף שנת 2024, והוא כולל תוספת שכר ממוצעת של 13% בשלוש השנים הקרובות, ושכר מינימום שיחול על כל מועסק | יו"ר הוועד: ״נמשיך לשים את העובדים במרכז״

כלל ביטוח (צילום: דבר)
כלל ביטוח (צילום: דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות ו-ועד עובדי חברת הביטוח ״כלל״ חתמו היום (רביעי) על הסכם קיבוצי חדש עם הנהלת החברה. ההסכם כולל העלאות שכר ממוצעות של 13% לכל עובד במהלך שלוש השנים הקרובות. בנוסף נקלטו במסגרת ההסכם עובדי הניקיון בחברה להעסקה ישירה, וכן נקבע בחברה שכר מינימום שיעמוד על 6,600 שקלים.ההסכם הקיבוצי החדש יחול על כ-3,800 עובדי החברה ויהיה בתוקף עד סוף שנת 2024. בוועד העובדים הדגישו כי החברה שברה את שיאי ההכנסות שלה בשנים האחרונות, ועל כן הוחלט על תוכניות תוספות השכר בעלות כוללת של 45 מילון ש״ח.

לצד זאת, יהיו זכאים העובדים לאופציות שהוקצו להם, במסגרת ההסכמות שהושגו כבר לפני שנה, כשמחיר המניה עמד על 55 ש״ח וכיום עומד על 80 ש״ח. עלות הבונוסים והאופציות צפויה לעמוד על 10 מיליון ש״ח.

ההסכם מבטיח גם כי לא ניתן יהיה לפטר עובדים בחברה במסגרת פיטורי ייעול או צמצום, למעט פיטורים על רקע תפקוד לקוי, באמצעות מנגנון סיום העסקה ברור ובאישור ועד העובדים. עובדי הניקיון אשר הועסקו בטרם חתימת ההסכם באמצעות קבלן, ייקלטו לחברה ויהיו זכאים לתנאים המלאים של העובדים. בנוסף, יהנו עובדי החברה מבריאות ושיניים מהיום הראשון לעבודה והחברה תשתתף בהוצאות על קייטנות לילדים מגיל שנתיים ועד גיל 12. כמו כן, הכניס ועד העובדים להסכם גם נופש מיוחד בתאילנד שיימשך חמישה ימים, וימומן במלואו על חשבון ההנהלה.

עוד נקבע בהסכם כי עובדי החברה יוכלו לעבוד לפחות יום אחד בשבוע מהבית, וכי בעוד כחצי שנה תבחן החברה את האפשרות לאפשר יום יום נוסף בשבוע לעבודה מרחוק. סעיף פורץ דרך נוסף שהוסכם בין הצדדים כי יוענק לכל הורה הרוצה להביא ילד בדרך של אימוץ או פונדקאות יקבל מהחברה מענק של 50,000 ש״ח נטו. סעיפים נוספים בהסכם הם הגדלת דמי ההבראה לעובדים, השתתפות החברה בתשלום על קייטנות, וכן תוכנית פרישה מרצון לעובדים בני 60 ומעלה שירצו בכך בשנת 2024 – בכפוף לשיקול דעת ההנהלה.

רוני רז, יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח ופיננסים אמר לאחר החתימה: "מהיום הראשון לפעילותינו התווינו דרך בכל הקשור להגנה על העובד. היינו הראשונים להקים ועד עובדים בעולם הביטוח והפיננסים, וכעת אנו חותמים על הסכם קיבוצי ששם את העובד במרכז".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!