דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בנמלים: ״משרד התחבורה והעומדת בראשו מתנהלים באופן חד צדדי״

השרה מרב מיכאלי הודיעה שתעביר רציפים נוספים לנמלים הפרטיים, בניגוד לסיכומים | יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: ״ההסתדרות בראשותי פועלת בממלכתיות ובאחריות, אבל לא אתן לפגוע בעובדים ובמעמדם״

צוות עגינה קושר אוניה לרציף בנמל חיפה (צילום: גילעד שרים)
צוות עגינה קושר אוניה לרציף בנמל חיפה (צילום: גילעד שרים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בנמלים בעקבות הודעתה של שרת התחבורה, מרב מיכאלי, על העברת רציפים לנמלים הפרטיים החדשים, באופן חד צדדי, בניגוד להבנות בין הצדדים.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד ושרת התחבורה מרב מיכאלי (צילום: אגף דוברות ההסתדרות, ויונתן זינדל/פלאש90)
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד ושרת התחבורה מרב מיכאלי (צילום: אגף דוברות ההסתדרות, ויונתן זינדל/פלאש90)

סכסוך העבודה כולל 2,600 עובדים ועובדות בנמלי ישראל, נמל חיפה, נמל אשדוד, חברה תעבורה ימית חיפה וחברת תעבורה ימית אשדוד.

עילות סכסוך העבודה אותן מונה ההסתדרות:

  • התנהלות חד-צדדית במסירת רציפים נוספים לנמל הפרטי החדש, בניגוד להבנות רבות שנים בין הצדדים שעמדו ביסוד הסכמי הרפורמה;
  • פתיחה בלתי מבוקרת של שוק המטען הימי לתחרות, תוך התעלמות מנציגות העובדים;
  • איום על איתנותם הפיננסית של הנמלים הקיימים, כתוצאה מפתיחה בלתי מבוקרת של השוק לתחרות והשלכותיה החמורות על ציבור העובדים;
  • התנהלות באופן חד-צדדי, בחוסר תום לב, ותוך הפרות של יסודות בסיסיים ביחסי עבודה.

בהסתדרות אומרים שהמהלך של השרה חמור שבעתיים מאחר שהוא נעשה  בתקופה של משא ומתן של 60 ימים, שהחל ביום ראשון האחרון, וזאת בהתאם להחלטת בית הדין הארצי לעבודה.

"ההסתדרות בראשותי פועלת בממלכתיות ובאחריות, אך עם זאת לא אתן לפגוע בעובדים ובמעמדם״, אומר יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ״לא אתן לפגוע באיתנות הנמלים הקיימים ובהסכמים שנחתמו בעמל רב.

״לצערי, בעקבות ההתנהלות החד-צדדית של משרד התחבורה ושל העומדת בראשו, נאלצנו להכריז היום על סכסוך עבודה. נמשיך לשמור על ביטחונם התעסוקתי של העובדים בישראל".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "בעקבות הודעתה חסרת האחריות של שרת התחבורה, ההסתדרות תגלה אחריות, תשמור ותגן על עובדי הנמלים – תוך גילוי אחריות יתרה למשק".

השרה מרב מיכאלי הודיעה שבכוונתה להעביר את רציף 28 באשדוד ורציפים 7 ו-8 בחיפה לרשות נמל הדרום באשדוד שבשליטת TIL השוויצרית, ונמל המפרץ בחיפה שבשליטת SIPG הסינית. המהלך נועד לדבריה בשביל להפחית את העומס ולפתור את משבר הפקק בנמלים. הרציפים שייכים כיום לחברת נמלי ישראל, ועומדים ריקים לאחר ששימשו לבניית הנמלים החדשים.

העברת הרציפים מתבצעת על אף התנגדות הגורמים המקצועיים בחברת נמלי ישראל וברשות הספנות. בעבר, התנגדה אף השרה עצמה למהלך הזה, שצפוי לערער את האיזון התחרותי בין הנמלים השונים ולפגוע בסופו של דבר ביכולתם של הנמלים הוותיקים להתחרות בנמלים החדשים.

על פי מרבית גורמי המקצוע, משבר הפקק בנמלים נובע בעיקרו ממחסור בכוח אדם, שהרציפים החדשים אינם עתידים לפתור. הרציפים החדשים לא מאובזרים כיום במנופים וכלי פריקה הנחוצים לצורך הפעלתם, כך שלא ברור כיצד יועיל הדבר לפריקת האוניות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!