דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

העלאת שכר ומענקים לעובדי מד״א, ההסתדרות: ״הבטחנו לדאוג לעובדי הבריאות בעסקת החבילה״

״אני מלווה את מד״א הרבה שנים ושמח על ההסכם״, אומר יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ״האנשים והרוח בגוף הזה מביאים אותו להצטיינות״ | מנכ״ל מד״א אלי בין: ״ההסתדרות שותפה להצלת חיים״

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ומנכ"ל מד"א אלי בין (צילומים: אגף דוברות ההסתדרות; יונתן זינדל / פלאש90)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ומנכ"ל מד"א אלי בין (צילומים: אגף דוברות ההסתדרות; יונתן זינדל / פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, מד"א ומשרד האוצר חתמו אתמול (רביעי) על הסכם קיבוצי מיוחד שיחול על 2,800 עובדים בארגון. ההסכם מבטיח מענקי התמדה ותוספות שכר, ומגיע כהמשך לעסקת החבילה עליה חתם יו"ר ההסתדרות מול האוצר והמגזר העסקי.

״אני מלווה את מד״א הרבה מאוד שנים ושמח שהגענו להסכם״, אמר ארנון בר-דוד למנכ״ל מד״א אלי בין, ״הגוף שאתה מוביל, האנשים והרוח שאתם שיצרתם, הובילו את מד״א להצטיינות במהלך הקורונה שעוד לא הסתיימה. נתתם שירות מדהים לאזרחי מדינת ישראל ואני גאה בכם, וחושב שמגיע לכם להיות פה מאושרים. אתם מהגופים המדהימים שטיפלתי בהם בחצי השנה האחרונה״.

תדריך של עובדי מד״א. יו״ר ההסתדרות: ״אם יש גוף שמגיע לו, זה הגוף שלכם. נמשיך לקדם ולטפח את עובדי מד״א״ (צילום: אלירן אביטל / תיעוד מבצעי מד״א)
תדריך של עובדי מד״א. יו״ר ההסתדרות: ״אם יש גוף שמגיע לו, זה הגוף שלכם. נמשיך לקדם ולטפח את עובדי מד״א״ (צילום: אלירן אביטל / תיעוד מבצעי מד״א)

יו״ר ההסתדרות הזכיר את עסקת החבילה במשק במסגרתה סוכם על הקצאת מאות מיליוני שקלים לעובדים בשכר נמוך במגזר הציבורי כבר ב-2022, בדגש על עובדי מערכת הבריאות וסייעות לגיל הרך. ״במסגרת עסקת החבילה״, אמר בר-דוד, ״הבטחתי לדאוג לעובדים בתחום הבריאות וכך נעשה גם היום. ההסתדרות, כבית של העובדים, תמשיך לפעול למען שיפור וחיזוק מעמד העובדים, בכל מקום שנידרש. אני מודה לכל מי שלקח חלק במשא ומתן וליווה את העובדים״.

לדברי בר-דוד, "תוקפים אותי כמי שקיבל כסף ל׳חלוקת מתנות למקורבים׳. אז אם חלוקה למתנות ומקורבים זה מד"א אז שיגידו מה שהם רוצים, אם חלוקה למקורבים זה לעובדי הבריאות של מדינת ישראל שהצילו את מדינת ישראל בקורונה, אז שיגידו מה שהם רוצים. אנחנו נמשיך ליישם את מה שאנחנו מאמינים ולטפל בעובדים במערכות הבריאות שצריך לחזק אותם. זו המשימה שלי כיו״ר הסתדרות ושל כל הצוות שלי.

חתימה על ההסכם הקיבוצי לעובדי מד״א. אלי בין: ״מברך על שנים של שותפות אמיצה״ (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימה על ההסכם הקיבוצי לעובדי מד״א. אלי בין: ״מברך על שנים של שותפות אמיצה״ (צילום: דוברות ההסתדרות)

״אני גאה כיו״ר הסתדרות שהגענו למצב שאנחנו חותמים על הסכם במד״א כחלק מעסקת החבילה שחתמנו עליה בנובמבר האחרון. אם יש גוף שמגיע לו, זה הגוף שלכם. נמשיך לקדם ולטפח את עובדי מד״א״.

מענקי התמדה בסך 2,000 עד 3,600 ש"ח

בהסכם נקבע בין היתר שפרמדיקים ועובדי מעבדה בעלי ותק של עד 3 שנות העסקה יקבלו מענק של 2,700 שקלים בשנה השנייה להעסקתם, ו-3,600 שקל בשנה השלישית. עובדים בתפקידים אחרים במד״א יהיו זכאים למענק בגובה של 2,000 ו-2,800 שקלים, בהתאמה. המענק ישולם בארבע פעימות ויהיו זכאים לו מי שמועסקים במשרה מלאה.

כמו כן, כלל העובדים עם ותק של יותר משלוש שנים במד"א יזכו לתוספת שכר חודשית קבועה לשכרם, שתנוע בין 350-300 שקלים (תוספת מעו"ף). התוספת תהווה שכר לכל דבר ועניין, ותובא לעניין בחישוב ערך שעה לצורך תשלום גמול לעבודה נוספת, לרבות כוננויות, תורניות, משמעות, הקפצות וכו'. התוספת תשולם מיום חתימת ההסכם, ורטרואקטיבית לתחילת 2022.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "הובלנו מהלך אסטרטגי לעתיד טוב יותר עבור מד"א"

מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר במעמד החתימה: "אתם בהסתדרות שותפים שלנו להצלת חיים. מצאנו הזדמנות לעשות מהלך יוצא  מן הכלל שמביא בשורה אמיתית לעובדים אשר עומלים לילות כימים. אני מברך את יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על שנים של שותפות אמיצה, וכמובן את צוותו, שיחד הובלנו מהלך אסטרטגי לעתיד טוב יותר עבור מד״א״.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל: "ההסכם מהווה הכרה בחשיבותם של עובדי מד"א לאורך כל הדרך כעובדים בארגון מציל חיים, והכרת תודה על פעולותיהם בשעות משבר וחירום. זה צעד ראשון, וקידום נוסף יהיה בשנת 2023 בהסכמים נוספים. הסתדרות המעו"ף גאה לייצג עובדים מסורים אלה ותמשיך לדאוג לזכויותיהם".

יו"ר ועד העובדים, עוזר לייפר: "אני מודה להסתדרות, וליושב הראש ארנון בר-דוד, על שיתוף הפעולה הפורה, ועל כך שעמדנו ביעדים שהצבנו לעצמנו".

ההסכם נחתם במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל; מנכ"ל מד"א אלי בין; הממונה על השכר באוצר קובי בר-נתן; ראש חטיבת מוסדות הציבור והבריאות מהסתדרות המעו"ף עדה קרמרסקי; יו"ר הוועד עוזר לייפר וחברי הוועד, והיועצת המשפטית להסתדרות המעו"ף יעל שילוני.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!