דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

״עבודה ומנוחה נעימה״: מתחם התרעננות חדש לנהגי מטרופולין הוקם בתחנה מרכזית באר שבע

המיזם נוצר בשיתוף ההנהלה וההסתדרות, במטרה לשפר את תנאי הנהגים ולהקל על שגרת העבודה | החדר כולל מקרר, שש מיטות ואספקת פירות טריים | מנהל אשכול דרום בחברה: ״רווחה ושקט זה בדיוק מה שהנהגים צריכים״

נציגי ההסתדרות במרחב נגב עם נציגי הנהלת וועד החברה (צילום: דוברות ההסתדרות)
נציגי ההסתדרות במרחב נגב עם נציגי הנהלת וועד החברה (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בשיתוף עם הסתדרות העובדים במרחב נגב ואיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות החליטה הנהלת מטרופולין להשיק בשבוע שעבר חדר מנוחה עבור נהגי החברה בתחנה המרכזית בבאר שבע.

חדר המנוחה החדש הוקם על ידי ההנהלה בשיתוף עם ההסתדרות, במטרה לשפר את תנאי הנהגים ולהקל על שגרת עבודתם. החדר החדש מאובזר וכולל מקרר, שש מיטות ואספקת פירות טריים המיועדת לשימוש נהגי החברה בלבד.

טקס חנוכת החדר התקיים במעמד מנהל אשכול דרום בחברה, ברוך ברקוביץ' ובמעמד מ"מ יו"ר ההסתדרות במרחב נגב, נורברט בוקובזה שליווה מקרוב את הנושא ביחד עם איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות.

חדר המנוחה לנהגי מטרופולין בתחנה המרכזית ב"ש (צילום: דוברות ההסתדרות)
חדר המנוחה לנהגי מטרופולין בתחנה המרכזית ב"ש (צילום: דוברות ההסתדרות)

"מדובר בחדר המנוחה הראשון בישראל שהוקם במטרופולין", אמר בהתרגשות ברקוביץ' והוסיף: "החדר הזה מיועד אך ורק לרווחת הנהגים. אין כאן טלוויזיה, ואין רדיו, יש כאן רק שקט, כי זה בדיוק מה שהנהגים צריכים. יחליפו להם כל יום מצעים במיטות, ימלאו את המקרר במים וכמובן יכינו עבורם פירות טריים. אני מודה להסתדרות שדחפה איתנו ביחד את הנושא ומאחל לנהגים מנוחה והמשך עבודה נעימה".

נורברט בוקובזה, מ"מ יו"ר ההסתדרות במרחב נגב שיבח את המהלך: "מחמם את הלב לראות הנהלות של עובדים שדואגות באמת ודרך מעשים לעובדים. עשינו היום צעד משמעותי בדרך לשיפור תנאיהם של מאות נהגים במרחב נגב. אני מבקש להודות למזכיר הוועד הארצי של מטרופולין, חיים קמחי על האכפתיות והמסירות שלו למען העובדים".

דורון עזרא, מנהל חטיבת התחבורה הציבורית בהסתדרות, אמר: "לאחר מאמץ וטיפול צמוד שלנו מול הנהלת מטרופולין זכינו לראות את חדר המנוחה אשר ישרת את נהגי מטרופולין מאזור הנגב והנהגים המגיעים מאזור המרכז. איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות יחד עם מרחב נגב בראשותו של נורברט בוקובזה והוועד הארצי של נהגי מטרופולין בראשות אסדי ויסאם וחיים קמחי ימשיכו לדאוג לתנאי עבודתם ורווחתם של נהגי מטרופולין".

חדר המנוחה לנהגי מטרופולין בתחנה המרכזית ב"ש (צילום: דוברות ההסתדרות)
חדר המנוחה לנהגי מטרופולין בתחנה המרכזית ב"ש (צילום: דוברות ההסתדרות)

לא בכל התחנות המרכזיות הותקנו מתחמי נוחות לנהגים

מזה כמה שנים שעובדי החברה במרחב הדרומי התלוננו על מחסור במרחב שקט לישיבה בהפסקותיהם מהעבודה, לארוחות צהריים ולהתרעננות בו בין נסיעה לנסיעה. מדובר בסוגייה שמעסיקה רבים מנהגי התחבורה הציבורית בישראל, כשבחלק ממסופי התחבורה הציבורים הותקנו חדרי מנוחה, בעוד באחרים הם חסרים.

שחיקת הנהגים והעומס הפיזי הרב בעבודתם הובילו בשנים האחרונות להתפטרות רחבה של נהגים ומנגד לקושי רציני שמתמודדות מולו חברות התחבורה בגיוס נהגים חדשים. על פי ההערכות חסרים כיום בענף למעלה מ-3,000 נהגי תחבורה ציבורית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!