דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

נרצח שלישי בפיגוע בתל אביב: ברק לופן (35), בן קיבוץ גנוסר

בפיגוע נרצחו גם תומר מורד ואיתם מגיני, חברים מכפר סבא, בזמן שבילו בפאב | הלוויותיהם יתקיימו ביום א' בבית העלמין פרדס החיים | ראש הממשלה נפתלי בנט: "שומרים על דריכות מחשש לפיגועים נוספים" | המחבל, פלסטיני בן 28 מג'נין, חוסל הבוקר סמוך למסגד ביפו, לאחר מרדף

ברק לופן, שנרצח בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב (צילום: אלבום פרטי, באדיבות המשפחה)
ברק לופן, שנרצח בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב (צילום: אלבום פרטי, באדיבות המשפחה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

עלה לשלושה מניין ההרוגים בפיגוע אמש (חמישי) בתל אביב: ברק לופן (35) בן קיבוץ גנוסר ותושב גבעת שמואל. הוא נפצע קשה בפיגוע ולאחר שעות ארוכות של מאבק על חייו נפטר מפצעיו אחר הצהריים בבית החולים איכילוב בתל אביב.

מוקדם יותר פורסמו שמותיהם של תומר מורד (28) ואיתם מגיני (27), תושבי כפר סבא, שנהרגו גם הם בפיגוע בבר ״אילקה״ ברחוב דיזנגוף בתל אביב. הלוויותיהם של מגיני ומורד יתקיימו ביום ראשון בבית העלמין פרדס החיים בכפר סבא. לופן ייטמן בעמק הירדן, שם נולד וגדל, ומועד ההלוויה יפורסם בהמשך.

תומר מורד ואיתם מגיני ז"ל (מתוך רשתות חברתיות)
תומר מורד ואיתם מגיני ז"ל (מתוך רשתות חברתיות)

המחבל שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב נלכד הבוקר ביפו בתום מרדף לילי של כוחות הביטחון, וחוסל. הוא אותר במסגד בעיר, שעות לאחר הפיגוע, וכשניסה להימלט נורה על ידי כוחות לוחמי שב"כ וימ"מ. לא היו נפגעים במהלך החיסול.

המחבל הוא רעד פתחי זידאן, פלסטיני בן 28 מג'נין. ככל הידוע אין לו עבר הקשור לטרור, ונבדקת השתייכותו לאחד הארגונים. החמאס, הג'יהאד האיסלאמי ופת"ח בירכו על הפיגוע.

ראש הממשלה נפתלי בנט הורה הבוקר להותיר את מעבר גלבוע, המאפשר תנועה לעיר ג'נין וממנה, סגור עד להודעה חדשה. בנט קיים הבוקר הערכת מצב עם שר הביטחון גנץ, השר לבטחון פנים עמר בר לב וראשי מערכת הביטחון, בה הנחה גם להעמיק את החקירה לאיתור אנשים שסייעו למחבל. מוקדם יותר בירך בנט את הלוחמים על חיסול המחבל ואמר שבמערכת הביטחון "שומרים על דריכות מקסימלית מחשש לאירועים נוספים".

הפיגוע התרחש סמוך לשעה 21:00 בפאב 'אילקה בר' ברחוב דיזנגוף 148, פינת רחוב נתן החכם. המחבל נכנס למקום ופתח בירי באקדח, ממנו נהרגו שני בני אדם וכ-12 נוספים נפצעו, ונמלט. כוחות הביטחון החלו במצוד אחריו, במהלכו רחובות במרכז העיר נסגרו לתנועה במשך שעות ארוכות ותושבי האזור התבקשו להישאר בבתיהם. האירוע לווה באי ודאות גבוהה, וחשש ממחבל נוסף או מירי נוסף. לאזור הגיעו מאות שוטרים שהחלו בסריקות. על מאות צופים בהצגה בתיאטרון הבימה נאסר לצאת מהמקום בתום ההצגה.

מורד ומגיני אושפזו בבית החולים איכילוב ושם נקבע מותם במהלך הלילה. נוסף עליהם אושפזו בבתי החולים 12 פצועים מהפיגוע. שמונה מהם בבית החולים איכילוב, בהם גם לופן שהיה במצב אנוש וסכנה נשקפה לחייו. שלושה פצועים נוספים שהיו במצב אנוש יצאו מכלל סכנה, ומאושפזים ביחידות טיפול נמרץ השונות. ארבעה פצועים נוספים מאושפזים במצב קל עד בינוני. שני פצועים מהפיגוע אושפזו בבית החולים וולפסון ושניים נוספים בשיבא, ארבעתם במצב קל.

קווי הסיוע לנפגעי חרדה תוגברו וניתן לפנות אליהם לייעוץ: הקו החם של עמותת נט"ל שמספרו: 1-800-363363, יהיה פתוח עד השעה 14:00. הקו החם של עמותת ערן שמספרו: 1201, יהיה פתוח 24 שעות ביממה. החל ממחר מהבוקר, בין השעות 8.00 עד 14.00 – ניתן לקבל סיוע נפשי מסובסד לנפגעי חרדה בבית נט"ל בכתובת: פנחס רוזן 72 בניין B קומה 4, תל אביב. (הגעה למקום), בעמותת עמך, בכתובת: מזא"ה 58, תל אביב (לתיאום 03-5665701), ובמרכז חוסן ע"ש כהן האריס, מתמחה בטיפול בילדים עד גיל 12, ברחוב אשרמן 18 א תל אביב. (לתיאום 03-7339304).

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

המחבל שביצע את פיגוע הירי נלכד ביפו וחוסל

בנט יקיים ב-8:30 הערכת מצב בהשתתפות גנץ, בר לב וראשי מערכת הביטחון

בלשכת רה"מ הודיעו שראש הממשלה, נפתלי בנט, עודכן בהתפתחויות במהלך הלילה באופן שוטף. בשעה 08:30 יקיים רה"מ הערכת מצב נוספת בהשתתפות שרי הביטחון והבט"פ וראשי מערכת הביטחון.

מוקדם יותר הלילה, לפני שנלכד המחבל, אמר בנט: "‏היכן שהמחבל נמצא – אנחנו נגיע אליו. ‏וכל מי שסייע לו בעקיפין או במישרין – ישלם מחיר".

מזכיר המדינה של ארה"ב גינה את הפיגוע: "ליבנו עם משפחות הנרצחים והנפגעים"

מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, גינה הלילה (שישי) את הפיגוע בתל אביב. "אנו מגנים בחריפות את מתקפת הטרור שאירעה בישראל", כתב בלינקן בחשבון הטוויטר שלו, "ליבנו עם משפחות הנרצחים והנפגעים".

המחבל שביצע את הפיגוע: רעד פתחי זידאן, פלסטיני בן 28 מג'נין

ככל הידוע, למחבל לא היה עבר הקשור לטרור, ונבדקת השתייכותו לאחד מארגוני הטרור.

המפכ"ל על חיסול המחבל: "בשיתוף פעולה מבצעי ומודיעיני הצלחנו לסגור מעגל"

מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, התייחס הבוקר לחיסול המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב: "אחרי לילה קשה ולאחר שעות ארוכות של פעילות משטרת ישראל, שב"כ וצה"ל, הצלחנו הבוקר, בשיתוף פעולה מבצעי ומודיעיני, לסגור מעגל ולחסל בחילופי אש את המחבל. הדגשנו אמש שנשים את ידנו על המחבל, חי או מת, ואכן המגע שנוצר איתו הבוקר חייב תגובה מהירה ונחושה של לוחמי השב"כ והימ"מ ביפו. פעלנו בשני צירים מרכזיים, מבצעי ומודיעיני, והבוקר שניהם הובילו לסיום האירוע המתגלגל".

לדברי שבתאי, "אנו ממשיכים בהיערכות השיא של משטרת ישראל בכל הגזרות והמחוזות, לרבות באבטחת תפילות יום השישי הראשון של הרמדאן. נגיב בכוחות גדולים ובעוצמה לכל אירוע חריג, כפי שהגבנו מיד לאחר הפיגוע בתל אביב, ונרדוף כל מי שיפגע או יבקש לפגוע באזרחי ישראל"

איכילוב: אחד מפצועי הפיגוע במצב אנוש ונשקפת סכנה לחייו

בבית החולים מאושפזים הבוקר 8 פצועים מהפיגוע. מתוכם: 1 במצב אנוש בסכנה מידית לחייו. 3 יצאו מכלל סכנה ומאושפזים ביחידות טיפול נמרץ השונות. 4 נוספים במצב קל עד בינוני.

שני פצועים מהפיגוע אושפזו בבית החולים וולפסון ושניים נוספים בשיבא, ארבעתם במצב קל.

לפיד: "נילחם בטרור יחד, לא ננוח עד שהשקט יחזור לרחובות"

שר החוץ יאיר לפיד, בתגובה לפיגוע בתל אביב: "נילחם בטרור יחד, נכה במחבלים השפלים בכל מקום שהם יסתתרו, נמצא את שולחיהם וסייעניהם בכל מקום ולא ננוח עד שהשקט יחזור לרחובות.

"הלילה היכה טרור רצחני בלב העיר תל אביב. צעירים ישראלים שלא עשו רע לאיש נרצחו רק משום היותם ישראלים. הטרור הזה הוא פרי מורעל של הסתה מתמשכת מצד ארגוני טרור המונעים מאידאולוגיה של שנאה. נלחם בטרור ללא פשרות.

"הלב עם משפחות הנרצחים, אנחנו בוכים אתכם בבוקר הזה. אני שולח ברכת החלמה מהירה לפצועים, ומקווה שישובו מהר לביתם.

הטרור לא ינצח אותנו. כולנו יחד במאבק הזה. מחזק את כוחות הבטחון הפועלים ימים ולילות ארוכים למען בטחון האזרחים. נתפלל יחד לשבת שקטה."

בנט: "שומרים על דריכות מקסימלית מחשש לאירועים נוספים. המלחמה שלנו בטרור ארוכה וקשה"

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לחיסול המחבל בפיגוע בתןל אביב, ואמר שבממשלה ערוכים לאפשרות של פיגועים נוספים: "אני מברך את כוחותינו שהצליחו למצוא את המחבל הנמלט, ולחסלו. אנחנו שומרים על דריכות מקסימלית, בתוך תל אביב ובכל הארץ, מחשש לאירועים נוספים או פיגועי חקיינות. עם ישראל כולו כואב את צער משפחות הנרצחים, ומתפלל לבריאות הפצועים. המלחמה שלנו בטרור הרצחני ארוכה וקשה. אנחנו ננצח."

גנץ: "נרחיב את הפעולות שלנו מול גל הטרור בהתקפה, בהגנה ובמודיעין"

שר הביטחון בני גנץ התייחס לחיסול המחבל: "תם ולא נשלם – שמנו את ידינו על המחבל הנתעב. נרחיב את הפעולות שלנו מול גל הטרור בהתקפה, בהגנה ובמודיעין. המחיר שנגבה מהמפגעים ושולחיהם יהיה כבד. אני משתתף בצער משפחות הנרצחים, מאחל החלמה לפצועים ומביע הערכה לכוחות שפעלו וממשיכים לפעול מסביב לשעון. נמשיך לפעול בכל מקום בו יהיה צורך.

מוקדי הסיוע לנפגעי חרדה יתוגברו בעקבות הפיגוע

מוקדי הסיוע הנפשי יתוגברו לטובת הרחבת המענה לציבור בעקבות הפיגוע בתל אביב ובשל רצף אירועי הטרור. המוסד לביטוח לאומי שמממן את פעילות המוקדים הודיע לרשות הציבור עומדים הקווים הבאים:

• קו חם נט"ל שמספרו: 1-800-363363. הקו יהיה פתוח בין השעות: 08:00-14:00
• קו חם ערן שמספרו: 1201. הקו יהיה פתוח 24 שעות ביממה.

כמו-כן, החל ממחר (שבת) בין השעות 8.00 עד 14.00 – ניתן לקבל סיוע נפשי מסובסד לנפגעי חרדה:

– בבית נט"ל בכתובת: פנחס רוזן 72 בניין B קומה 4, תל אביב. (הגעה למקום)

– עמותת עמך, בכתובת: מזא"ה 58, תל אביב. לתיאום יש להתקשר למספר: 03-5665701.

– מרכז חוסן ע"ש כהן האריס, מתמחה בטיפול בילדים עד גיל 12
רחוב אשרמן 18 א תל אביב. לתיאום, יש להתקשר למספר:
03-7339304

ירונה שלום, סמנכלית מערך הנכויות והשיקום בביטוח הלאומי: ״בעקבות האירוע המתגלגל, בו במשך שעות הסתובב המחבל חופשי וגרם לפאניקה בקרב אלפי אזרחים, הביטוח הלאומי ביקש להיערך לסיוע מיידי לנפגעי חרדה ומענה נפשי לזקוקים לכך. רצף הפיגועים גרם לתחושת חוסר אונים וצורך במרכזי חוסן שההגעה אליהם, תמומן באופן מלא על ידינו. מערך השיקום של הביטוח הלאומי יגיע אל בתי החולים, לפצועים ולמשפחות על מנת לתת מענה לצרכים שלהם בשעה קשה זו״.

בנט הנחה: מעבר גלבוע המוביל לעיר ג'נין ייסגר עד להודעה חדשה

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הנחה הבוקר (שישי) להותיר את מעבר גלבוע (ג׳למה) סגור בשלב זה עד להודעה חדשה, במטרה לבודד אפשרויות תנועה מהעיר ג׳נין ואליה. המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב אתמול הגיע מהעיר ג'נין. בנוסף הנחה בנט לבדוק את המעורבות של סביבתו הקרובה של המחבל באירוע, ולפעול בהתאם כלפי כל מי שסייע או ידע על כוונותיו האלימות.

בנט קיים הבוקר (שישי), הערכת מצב לאחר הפיגוע שאירע אמש בתל אביב, בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי ובכירים נוספים.

לפי הודעת לשכת רה"מ, בנט ביקש למסור פעם נוספת תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים, וכן שיבח את הפעילות הנחושה לחיסול המחבל במהלך הלילה ע"י השב"כ והימ"מ.

הותרו לפרסום שמות הנרצחים בפיגוע: תומר מורד ואיתם מגיני

בשעה זו נפתחת התרמת דם בדיזנגוף סנטר

בשעה זו נפתחת התרמת דם בדיזנגוף סנטר לטובת סיוע רפואי לנפגעי הפיגוע ולהמשך הסיוע בתפעולו השוטף של מערך הדם במגן דוד אדום.

אוניברסיטת תל אביב מבכה את מותם של שני הסטודנטים איתם מגיני ותומר מורד, ומעמידה את הסיוע הפסיכולוגי לשירות הסטודנטים

אוניברסיטת תל אביב מבכה את מותם של שני סטודנטים של האוניברסיטה בפיגוע הטרור אמש במרכז תל אביב. תומר מורד ז"ל סטודנט שנה ד' להנדסת מכונות, ואיתם מגני ז"ל סטודנט שנה ג' למדעי המוח בשילוב פסיכולוגיה ומדעי המחשב.

קהילת האוניברסיטה שולחת תנחומיה למשפחות האבלות ומחזקת את סגל המרצים וחבריהם לכיתה שאיבדו תלמידים וחברים אהובים ומוערכים.
זו שעה קשה, שעת מבחן, לכולנו בקהילת האוניברסיטה ובמדינה כולה. יחד נעמוד למול גל הטרור ונשמור על חוסננו ולכידותנו כקהילה וכחברה, המקפידה על פתיחות, כבוד הדדי ובטחון אישי לכל חבריה.

רקטור אוניברסיטת תל אביב, פרופ' מרק שטייף: "אוניברסיטת תל אביב כולה מרכינה ברגעים אלו את ראשה, ומשתתפת בצער משפחות מורד ומגני. איבדנו אתמול שני סטודנטים יקרים שלנו והכאב הוא רב. חוסנה ולכידותה של האוניברסיטה נמדדים גם בימים עצובים אלו, ואני בטוח שביחד נצליח להתגבר על האובדן, בתקווה לימים טובים יותר".

יו"ר האגודה, ליאור חזן: "זהו בוקר קשה עבורנו, הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב. אנו מבכים את מותם של תומר ואיתם, שניהם חברינו לספסל הלימודים. ליבנו עם משפחות הנרצחים. אגודת הסטודנטים והסטודנטיות זמינה עבור כל מי שנזקק לסיוע בעקבות המצב. יהי זכרם ברוך".

האוניברסיטה תעמיד כבר במהלך סופשבוע את השירות הפסיכולוגי של דקאנט הסטודנטים לטובת סטודנטים.יות ומרצים.ות שירגישו צורך בסיוע.

 

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!