דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המלחמה באוקראינה

ג׳ונסון נחת בקייב לפגישה חשאית עם זלנסקי

שגרירות בריטניה באוקראינה פרסמה את תמונתם של השניים במשרדו של הנשיא האוקראיני, בתוספת כיתוב ״הפתעה״ | עשרות הרוגים בהפצצה רוסית על תחנת רכבת בעיר סמוכה לדונייצק | לפחות 26 גופות נמצאו בעיר ההרוסה ברודיאנקה הסמוכה לקייב

משפחה אוספת ציוד בביתה שהופצץ בצ'רניהיב (צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka)
משפחה אוספת ציוד בביתה שהופצץ בצ'רניהיב (צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, נפגש בשעה זו בקייב עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, כך פרסמה היום (שבת) בטוויטר שגרירות בריטניה בקייב, בצירוף תמונתם של השניים.

בלשכתו של ג'ונסון אישרו כי שני המנהיגים "ידונו בתמיכתה של בריטניה באוקראינה" וכי ראש הממשלה מתכוון להציג חבילת סיוע חדשה לקייב, במישור הביטחוני והכלכלי. מלשכת זלנסקי נאמר כי "בריטניה עומדת בראש המסייעים להגנה על אוקראינה, ומובילה את הקואליציה נגד המלחמה ובהטלת סנקציות כנגד התוקפנות של רוסיה".

אתמול נפגש זלנסקי בקייב עם נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, ועם הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל.

מוקדם יותר השלים הצבא הרוסי את הסגת כל כוחותיו מאזור קייב וצ'רניייב, במטרה להצטייד ולהיערך מחדש ללחימה. לדברי מקורות אוקראינים רשמיים, באוקראינה מעריכים שהנסיגה תאפשר לרוסים תקיפה מחודשת על מזרח המדינה בטווח הקרוב ועל אזור קייב בטווח הרחוק יותר.

בהפצצה אווירית הבוקר על תחנת הרכבת בעיר קראמטורסק, הסמוכה לדונייצק, נהרגו לפחות 30 בני אדם ונפצעו  למעלה מ-100. לדברי מושל המחוז, אלפי אנשים היו בתחנת הרכבת של העיר בת 160 אלף התושבים. לאחר שרוסיה הסיגה את כוחותיה מצפון המדינה, הערכות אוקראיניות היו כי היא תתקוף בטווח הזמן הקרוב במזרח המדינה, וכעת התבררו כנכונות.

בעיר בורודיאנקה, הסמוכה לעיר בוצ'ה, התגלו לפחות 26 גופות מתחת להריסות של בניינים שנפגעו מתקיפות אוויריות רוסיות. נשיא אוקראינה זלנסקי טען הלילה כי בעיר בורודיאנקה המצב "מפחיד הרבה יותר" מאשר בבוצ'ה.

רכבי "בושמאסטר" ממוגנים לשינוע אזרחים, חיילים וגורמים רשמיים, החלו לצאת מאוסטרליה לעבר אוקראינה. המשלוח, הכולל 20 רכבים בעלות כוללת של 37 מיליון דולר, מגיע לאחר פנייה של הנשיא זלנסקי לממשלת אוסטרליה לפני כשבוע בבקשה מפורשת לקבלת הרכבים הממוגנים המיוצרים באוסטרליה.

מתנדבים מחלקים לחם וסיוע הומניטרי בצ'רניייב (צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka)
מתנדבים מחלקים לחם וסיוע הומניטרי בצ'רניייב (צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka)

הצבא הרוסי טוען לכיבוש עיר הנמל הדרומית, מריופול, אך החיילים האוקראינים עדיין מחזיקים בחלקים מעיר הנמל, ובנמל העיר עצמו. מריופול היא העיר האוקראינית האחרונה לחוף הים האזובי שעוד לא נכבשה כליל. ראש העיר טוען כי לפחות 5,000 אזרחים נהרגו כתוצאה מתקיפות רוסיות.

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, הזהיר שהמלחמה באוקראינה עשויה להימשך שנים רבות, וכי הדרך היחידה לסיומה הקרוב תלויה בנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.  "הדרך הקלה ביותר לסיים את המלחמה הזאת היא שהנשיא פוטין יסיג את כל הכוחות שלו, יסיים את המלחמה ויישב ויעסוק במאמצים דיפלומטיים רציניים כדי למצוא פתרון", אמר סטולטנברג.

תוצאות ההצבעה על השעיית רוסיה ממועצת זכויות האדם באו"ם (צילום: AP Photo/John Minchillo)
תוצאות ההצבעה על השעיית רוסיה ממועצת זכויות האדם באו"ם (צילום: AP Photo/John Minchillo)

לאחר החשד לרצח אזרחים על ידי הצבא הרוסי באזור העיר בוצ'ה, מועצת זכויות האדם של האו"ם החליטה אתמול (חמישי) על השעיית רוסיה מהמועצה, בתמיכה של 93 מדינות, התנגדות של 24 מדינות והימנעות של 58 מהמדינות החברות במועצה.

במטרה להגביר את הסנקציות על רוסיה ובנות בריתה, הסנאט האמריקני החליט פה אחד, באופן נדיר, להשעות את יחסי המסחר עם רוסיה ובלארוס. לפי המכון לחקר המלחמה (ISW), הסנקציות המערביות ככל הנראה מצליחות להפריע לתעשייה הצבאית ברוסיה.

משרד העלייה והקליטה ורשות האוכלוסין וההגירה בישראל עדכנו הבוקר שמתחילת הלחימה באוקראינה, ב-24 בפברואר, הגיעו לישראל 22,924 אזרחים אוקראינים, מתוכם 234 עולים מאוקראינה ו-151 עולים מבלארוס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!