דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

איתם מגיני, תומר מורד וברק לופן שנרצחו בפיגוע בתל אביב, יובאו היום (א׳) למנוחות

איתם מגיני היה מאוהדיה השרופים של הפועל כפר סבא בכדורגל ונרתם להצלתה | חבריו למילואים של תומר מורד שיבחו את מסירותו לחיילים: "האכפתיות שלו היתה מעוררת השראה" | ברק לופן חתר בקיאקים ואימן את נבחרת ישראל הפראלימפית

נרצחי הפיגוע בפאב ה'אילקה' בתל אביב: ברק לופן (מימין), תומר מורד ואיתם מגיני ז"ל (צילומים: אלבום פרטי, ומתוך רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
נרצחי הפיגוע בפאב ה'אילקה' בתל אביב: ברק לופן (מימין), תומר מורד ואיתם מגיני ז"ל (צילומים: אלבום פרטי, ומתוך רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
אור גואטה

שלושת ההרוגים בפיגוע בתל אביב איתם מגיני (27), תומר מורד (27) וברק לופן (35), יובאו היום (א׳) למנוחות. הלוויותיהם של מורד ומגיני, חברי ילדות מכפר סבא, יתקיימו בשעות 15:30 ו-16:30 בבית העלמין פרדס חיים בכפר סבא. הלוויתו של לופן, תושב גבעת שמואל, תערך בקיבוץ גינוסר בו גדל.

תומר מורד ז"ל: "אומרים 'מלח הארץ' וזה נשמע כמו קלישאה, אבל זה באמת מה שתומר היה"

תומר מורד שירת כקצין בשירות קבע בחטיבת הנח"ל. הוא למד הנדסת מכונות באוניברסיטת תל אביב ועבר להתגורר בעיר. במילואים שירת כמ"מ, והשתתף בקמפיין לעידוד גיוס ליחידות קרביות. "תמיד ידעתי שאפשר לסמוך עליו ולהטיל עליו את המשימות המאתגרות באמת" מספר ל'דבר' גלעד אשחר, מפקד הפלוגה שבה שירת מורד במילואים, "ומצד שני הוא דאג מאוד לחיילים שלו והיה מאוד אנושי, אדם עם חוש הומור שכיף לעבוד איתו, אוהד שרוף של הפועל תל-אביב, שההיכרות שלו עם החיילים והאכפתיות שלו כלפיהם היו באמת דבר מעורר השראה. אי אפשר לתאר כמה הוא יחסר לנו".

"הוא היה אדם מקסים ונעים" מספר אור זיו, סמל המחלקה ששירת תחתיו במילואים,  "בחור ערכי מאוד עם הרבה מוכנות, אהבה ורצון למלא את התפקיד שלו. בכל פעם שהייתי רואה אותו היה לו חיוך על הפנים. אומרים 'מלח הארץ' וזה נשמע כמו קלישאה, אבל זה באמת מה שתומר היה".

שירת בצוללות ולמד פסיכולוגיה ומדעי המוח: איתם מגיני ז"ל

איתם מגיני למד במסלול למדעי המוח בשילוב פסיכולוגיה ומדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, ובצבא שירת בשירות קבע ביחידת הצוללות של חיל הים. מגיני היה אוהד של הפועל כפר סבא, וממקימי עמותת האוהדים שלה, 'הלב הירוק'. "כילד הוא היה מגיע עם אביו למשחקי הקבוצה", מספר ל'דבר' שי גולוב, חבר ועד העמותה, "כשקמה הקרן להצלת הפועל כפר סבא, הוא לקח חלק פעיל". מגיני ומורד נהגו להיפגש ולבלות יחד.

תומר מורד ואיתם מגיני, הנרצחים בפיגוע בתל אביב (צילום: מתוך רשתות חברתיות בכפוף לחוק זכויות יוצרים סעיף 27א')
תומר מורד ואיתם מגיני, הנרצחים בפיגוע בתל אביב (צילום: מתוך רשתות חברתיות בכפוף לחוק זכויות יוצרים סעיף 27א')

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער ,ספד לבני עירו: "אבל כבד ירד על עירנו, התעוררנו לבוקר קשה מנשוא עם הידיעה הקשה על הירצחם של שני בני העיר היקרים שלנו – איתם מגיני ותומר מורד בני ה-27, חברי ילדות שגדלו והתחנכו בכפר סבא עירנו, מטובי בנינו. ליבי עם משפחות הנרצחים, משפחות יקרות ואהובות. התחושות קשות ומעורבות בכעס, תסכול וכאב".

באוניברסיטת תל אביב, שבה למדו מורד ומגיני, הביעו צער על הירצחם. "איבדנו אתמול שני סטודנטים יקרים שלנו והכאב הוא רב", אמר רקטור האוניברסיטה, פרופ' מרק שטייף, "חוסנה ולכידותה של האוניברסיטה נמדדים גם בימים עצובים אלו, ואני בטוח שביחד נצליח להתגבר על האובדן, בתקווה לימים טובים יותר".

ברק לופן ז"ל: "ספורטאי בכל רמ"ח איבריו"

ההרוג השלישי בפיגוע הוא ברק לופן, בן 35, נשוי לדנה ואב לשלושה ילדים. הוא גדל בקיבוץ גינוסר, וכיום תושב גבעת שמואל. הוא היה ספורטאי, חבר הסגל האולימפי בתחום הקיאקים, ומאמן הנבחרת הפראלימפית בקיאקים. לופן נפצע אנושות בפיגוע, ובשעות אחר הצהריים נקבע מותו ביחידה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים איכילוב, לאחר מאמצי החייאה ממושכים של הצוות הרפואי.

ברק לופן ז"ל חותר בקיאק (צילום: אלבום פרטי, באדיבות המשפחה)
ברק לופן ז"ל חותר בקיאק (צילום: אלבום פרטי, באדיבות המשפחה)

משפחתו של לופן אמרה: "ברק אהובנו, נכד של מייסדי קיבוץ גינוסר, בעל ואב למופת. ספורטאי בכל רמ"ח אבריו, חבר הסגל האולימפי בתחום הקיאקים ומחנך דור העתיד בתחום. עזב אותנו בטרם עת, המומים, כואבים ואוהבים מאוד".

המועצה האזורית עמק הירדן וראש המועצה עידן גרינבאום אמרו: "אנחנו מרכינים ראש בכאב גדול ומשתתפים בצערם הכבד של משפחת לופן ושל כל קיבוץ גינוסר כולו. ברק אשר נפצע אנושות בפיגוע הטרור בתל אביב והלך לעולמו לאחר מאבק קשה על חייו בשעות האחרונות, הותיר מאחוריו משפחה אוהבת ועמק שלם כואב. יהי זכרו היקר ברוך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!