דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י"ג באייר תשפ"ד 21.05.24
22.9°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 21.0°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.5°באר שבע
  • 30.7°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 20.6°צפת
  • 22.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

ג׳ונסון נחת באוקראינה לפגישה חשאית עם זלנסקי

שגרירות בריטניה באוקראינה פרסמה את תמונתם של השניים במשרדו של הנשיא האוקראיני, בתוספת כיתוב ״הפתעה״ | עשרות הרוגים ופצועים, בהם ילדים, בפגיעת טיל בתחנת הרכבת בקראמטורסק שבחבל דונבאס, בשעה שניסו להימלט מהאזור לפני מתקפה רוסית נרחבת

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון באוקראינה עם הנשיא זלינסקי (צילום: Ukrainian Presidential Press Office via AP)
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון באוקראינה עם הנשיא זלינסקי (צילום: Ukrainian Presidential Press Office via AP)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, נפגש בשעה זו בקייב עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, כך פרסמה היום (שבת) בטוויטר שגרירות בריטניה בקייב, בצירוף תמונתם של השניים.

בלשכתו של ג'ונסון אישרו כי שני המנהיגים "ידונו בתמיכתה של בריטניה באוקראינה" וכי ראש הממשלה מתכוון להציג חבילת סיוע חדשה לקייב, במישור הביטחוני והכלכלי. מלשכת זלנסקי נאמר כי "בריטניה עומדת בראש המסייעים להגנה על אוקראינה, ומובילה את הקואליציה נגד המלחמה ובהטלת סנקציות כנגד התוקפנות של רוסיה".

אתמול נפגש זלנסקי בקייב עם נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, ועם הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל.

מושל מחוז דונייצק שבמזרח אוקראינה עדכן שלפחות 50 בני אדם, בהם חמישה ילדים, נהרגו במתקפה על תחנת רכבת באזור, שהייתה עמוסה באזרחים שביקשו להימלט משם למערב אוקראינה.

בכיר בפנטגון אמר הלילה שכוחות רוסים ביצעו את מתקפת הטילים על תחנת הרכבת בקראמטורסק שבמזרח אוקראינה, בה נהרגו לפחות 50 בני אדם בהם ילדים ונפצעו כמאה בני אדם נוספים. מוקדם יותר, רוסיה טענה כי היא אינה אחראית למתקפה.

 

המתקפה התרחשה בשעות הבוקר, כאשר לפי הדיווחים טיל עוצמתי מסוג טוצ'קה-U נחת ממש מחוץ למבנה המרכזי של תחנת הרכבת בעיר קראמאטורסק, שנמצאת בשליטת אוקראינה, בשעה שכ-4,000 בני אדם מחכים לפינוי מהאזור.

מזירת המתקפה הופצו, גם על ידי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, תמונות קשות ביותר ובהן נראות גופות ההרוגים שרועות על הקרקע, באזור שנראה כמקום המתנה בתחנת הרכבת. באחד הסרטונים מהזירה נשמעת אישה אחת צורחת: "יש כל-כך הרבה גופות. אלה ילדים, הם רק ילדים!".

זלנסקי אמר בעקבות המתקפה: "הרוסים הלא-אנושיים לא משנים את השיטות שלהם. בלי כוח או אומץ לעמוד מולנו בשדה הקרב, הם משמידים באופן ציני את האוכלוסייה האזרחית". בדברים שפרסם ברשתות החברתיות, בהן כאמור גם שיתף כמה מהתמונות הקשות מהזירה, הוא הוסיף: "זהו רשע ללא גבולות, ואם הוא לא ייענש – הוא לעולם לא ייפסק".

רוסיה ארגנה מחדש את הפיקוד הצבאי שלה באוקראינה ומינתה מפקד חדש למלחמה, כך לפי גורם מערבי שצוטט על ידי ה-BBC. במסגרת השינוי, הגנרל אלכסנדר דבורניקוב קיבל כעת את האחריות הכוללת על ניהול המבצע. לדבורניקוב יש ניסיון צבאי עשיר מהמלחמה בסוריה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!