דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בהיקף של יותר מחצי מיליארד ש״ח: הממשלה אישרה את התכנית לפיתוח חריש

השרים קיבלו את הצעתם של ראש הממשלה ושרת הפנים להשקעה ביישוב, בין היתר באמצעות שיפור התחבורה והגדלת מקומות העבודה | השרה שקד: ״בקרוב מאוד חריש תהפוך לעיר״

בנייה חדשה (צילום אילוסטרציה: פלאש90)
בנייה חדשה (צילום אילוסטרציה: פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה היום (ראשון) את תכניתם של ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושרת הפנים, איילת שקד, לפיתוח העיר חריש. כחלק מן התכנית יוקצו בן היתר כ-400 מיליון ש"ח לשיפור נגישות תחבורתית, וכ-100 מיליון ש״ח לטובת מקורות הכנסה ו״מנועי צמיחה״ בעיר.

הרחבת פתרונות הגישה לעיר באמצעות תכנון וביצוע של מעברים לכבישים בין-עירוניים, הרחבת כביש הגישה הצפוני וסלילת כביש יציאה חדש לעיר מכיוון דרום, פיתוח תשתיות רכיבה והליכה בעיר, וכן קידום רשת קווי תחבורה ציבורית עירוני ובין-עירוני.

עוד הוחלט כי כ-74 מיליון ש"ח יוקצו לטובת הקמה ופיתוח של מוסדות ציבור, ומתן שירותים לקליטת תושבים חדשים. בין היתר מתוכננים הקמת מבני ציבור, מעונות יום, הקמת מחלקה לשירותים חברתיים, מרכז מדעים ומרכז לפעילות נוער.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר ש"חריש היא העיר עם הצמיחה המואצת ביותר בישראל. ככזו, היא מהווה סטארט-אפ של מדינת ישראל והסטארט-אפ הזה יוצא היום לדרך. החלטת הממשלה הנוכחית היא דרמטית לתושבי העיר. אנחנו צריכים לייצר בחריש עיר בת-קיימה, עם אזור תעשייה, עם הכנסות מעסקים. העיר צפויה להכפיל את עצמה תוך שנתיים וחצי, פי-שניים תושבים, וזו בשורה גדולה. אלה סדרי גודל בלתי נתפסים, ואנחנו צריכים לתת את הרוח הגבית לראש העיר ולתושבים".

שרת הפנים, איילת שקד, אמרה על ההחלטה: "שמחתי לבקר בשבוע שעבר בחריש, שבקרוב מאוד אהפוך אותה לעיר. כיום הישוב הזה מאוד גדול ואין סיבה שחריש לא תהפוך לעיר. חתמתי על כתב מנדט ואני מאמינה שתוך חודש-חודשיים נסיים עם התהליך. יש כאן השקעה נרחבת של משרדי ממשלה בהחלטות ממשלה, הוקצה הרבה כסף ממשרד הפנים, משרד רה"מ, משרד האוצר ומשרד התחבורה. החלטת הממשלה מחזקת את העיר ונותנת פתרונות תחבורתיים והמטרה הבאה והמיידית היא לחזק את איזורי התעסוקה, התעשייה והמשרדים – כדי שהעיר תוכל להיות עיר יציבה ואיתנה בזכות עצמה".

ראש העיר חריש, יצחק קשת, בירך על החלטת הממשלה החדשה ש״היא בראש ובראשונה הבעת אמון ממשלתית בעיר החדשה. המדינה החליטה להשקיע כאן משאבים גדולים נוספים בסכומים של מאות מיליוני שקלים, מתוך הבנה שחריש היא פרויקט לאומי שעדיין לא הסתיים ושמחייב תמיכה ממשלתית יוצאת דופן. אני רוצה להודות לראש הממשלה נפתלי בנט, לשרת הפנים איילת שקד ולשר האוצר אביגדור ליברמן. החלטת הממשלה וההשקעות הגדולות שיגיעו לכאן יסייעו להמשך הצלחתה של חריש".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!