דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גל טרור

תומר מורד ואיתם מגיני הובאו למנוחות; אחותו של איתם: ״עשית אותי למה שאני, הלב לא מעכל״

אלפי בני אדם ליוו את הנרצחים בפיגוע הטרור ברחוב דיזנגוף, בדרכם האחרונה | זוגתו של תומר: ״אתה הלב שלי, העוגן שלי, העולם שלי. אתה הכל בשבילי״

  • אלפי בני אדם ליוו את הנרצחים בפיגוע הטרור ברחוב דיזנגוף, בדרכם האחרונה | זוגתו של תומר: ״אתה הלב שלי, העוגן שלי, העולם שלי. אתה הכל בשבילי״
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הלווייתו של איתם מגיני (28) שנרצח בפיגוע הרצחני בתל אביב, נערכת בשעה זו בבית העלמין בכפר סבא, זמן קצר לאחר שחברו תומר מורד (27), נקבר באותו בית העלמין בעיר מגוריהם של השניים.

אייל, אביו של איתם, ספד לו ראשון: ״נרצחת על ידי רוצח שפל. הרוע והשנאה לעולם לא יביאו לפתרון אף סכסוך. רק לעוד עצב וכאב. אני ואמא ונועה אחותך, ואיילה ארוסתך מתאבלים על מותך יחד עם המשפחה, החברים. נזכור אותך כחבר אהוב, ידיד, שותף שידע לחבר בין אנשים ולהכיל את כולם. היית לי בן שיח חבר ושותף. מאות פוסטים מספרים על טוב ליבך. עצוב שנלקחת מאיילה ומאיתנו בגיל כל כך צעיר. מבטיח שכולם יזכרו איזה אדם נפלא היית, ולשמור על איילה שכל כך אהבת. אני אוהב אותך עד יומי האחרון״.

חבריו לנשק של איתם מגיני ז"ל. "התגייסנו ב-8 באפריל ועכשיו היום הזה מקבל עוד משמעות איומה״ (צילום: ניצן צבי כהן)
חבריו לנשק של איתם מגיני ז"ל. "התגייסנו ב-8 באפריל ועכשיו היום הזה מקבל עוד משמעות איומה״ (צילום: ניצן צבי כהן)

נועה, אחותו של איתם אמרה בדמעות: "איתמי שלי, אחי הגדול והיחיד, אין לי מילים. הלב אינו מעכל. כל הזמן היית שמח, מרים לאנשים, בדיחות וצחוקים. גורם לכולם לחייך. הגנת עלי מכל העולם. עשית אותי למי שאני היום. אשמור על כולם, על אמא ואבא וסבא וסבתא. אני ידעת שתשמח בשבילי על כל דבר שאעשה בחיים. תמיד תמיד תהיה בלב שלי".

רועי, בן דודו של איתם: "איתמי שלי, איתמון. אני לא תופס את זה. כמה השפעת עלי. היית לי ולכל הנכדים מודל לחיקוי, לא רק כי היית הנכד הבכור, אלא בגלל מי שהיית. האווירה החיובית, הבדיחות המתגלגלות. הגיעו אלייך בשישי הביתה כל החברים שלך שהיית מספר לנו עליהם. וכל החברים של איילה. אנשים שהיינו אמורים לרקוד איתם בחתונה שלכם".

"היית מהאנשים הבודדים בחיי שידעו עלי כמעט הכל"

עידו, חבר מהצבא, ספד לאחיו לנשק: ״איתם, חבר שלי, אח שלי. לא רק כביטוי. היית עבורי משפחה. לא מאמין שאתה לא פה. כל פעם שאני רואה תמונה שלך הדמעות עולות. מקווה שהסיוט יגמר. היית אדם טוב, חבר טוב. הדבק של החברים מהצבא שבלעדיו לא היינו חברים ככה טובים. מהאנשים הבודדים בחיי שידעו עלי כמעט הכל. הכרנו בגיבוש ובגיוס נהיינו חברים. התגייסנו ב-8 באפריל ועכשיו היום הזה מקבל עוד משמעות איומה״.

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא, אמר: ״איזה יום קשה. איך אפשר לסכם את חייו של צעיר? לתפוס שערב שמתחיל בהזמנה לפאב מסתיים בפיגוע. איתם היה תבנית נוף מולדתו. אהבתו הראשונה הייתה הפועל כפר סבא למשחקיה היה מגיע עם אביו אייל. שמר לה אמונים גם בבגרותו. בחולצה ירוקה וצעיף ירוק ביציע. הערכים שספג בבית הוריו, אהבת העם והמולדת, באו לידי ביטוי בשירותו כלוחם בצוללת אחי תנין. דוגמה ומופת לאחרים. ערכי, מנהיג. סמל למצוינות״.

זוגתו של תומר עמה רצה להתחתן: ״אנחנו לא באמת נפרדים״

אריאל ויינבלט, בת זוגו של תומר, נפרדה ממנו: ״תומר שלי. הלב שלי העוגן שלי. העולם שלי. אתה הכל בשבילי. הגוף רועד והלב לא תופס. זה היה אמור להיות סתם יום ראשון משעמם. היינו אמורים לצפות בסתם סדרה משעממת. לא מצליחה לחבר בית עלמין, ז״ל, הלוויה לשם שלך. אתה כל כך חי. ביום חמישי עשיתי הליכה בטיילת בצהרים וחשבתי שהים אפור. כנראה הייתה סיבה. הייתי צריכה לדעת. אנחנו לא באמת נפרדים. יש לנו את האהבה הכי טובה, טהורה, נכונה. אף אחד לא יוכל לקחת אותה לעולם. באת לי אתמול בחלום ואמרת לי שהכל בצחוק. האמנתי, ואז קמתי. הנוכחות שלך מדהימה. כל אחד יגיד. מקווה שתמשיך להיות נוכח. אוהב, מצחיק, צוחק״.

״אני רוצה לומר לך תודה על הזכות להיות לצדך כמעט 7 שנים מופלאות יום יום. על החוויות. הערכים, הצחוק הענקי החי והמשמח כל כך. תודה לעם ישראל על החיבוקים והתמיכה. אין לי ספק שגם תומר מעריך. דיברנו ממש בשבוע האחרון על זה ששנינו עומדים לסיים תואר. כמה שמחנו שעכשיו נוכל באמת להתחיל את החיים, להקים בית ומשפחה. אבל החלומות נשברו לרסיסים ואני איתם. אני בטוחה שאם היית כאן היית מחבק אותי חזק. מסתכל לי בעיניים ואומר חיים שלי הכל בסדר. תרימי את הראש. החברים המדהימים שלך, נחזיק ידיים, נרים את הראש. אני אלך למשחקים של הפועל כמו שתמיד רצית״.

עמרי וטל, האח והאחות, נפרדו יחד מתומר: ״יום שישי בבית שלנו הוא חג. מודים לה׳ על מה שנתן לנו. בשישי האחרון היה רק בכי. עלמה שאלה אותי למה סבתא עצובה היא קיבלה מכה? היא קיבלה מכה בלב אמרתי לה. הפרידה ממך כואבת לי בכל כלי דם. אני מתקשה להאמין. הבטן מתהפכת. איך יכול להיות שלא תהיה חלק מהחיים שלי ושל הילדים שלי? שלא תתחתן? שלא יהיו לך ילדים שאוכל בנשיקות. תודה על הזכות להיות אחותך ב-27 השנים האחרונות. תמיד ביחד. כשעוד לא היה לך רישיון והייתה מסיעה אותך למשחקים והיית מכריח אותי לשיר שירים של הקבוצה״.

ניר חיון, חברו של תומר, סיפר בצחוק מהול בכאב: ״אני וגל הלכנו קודם לראות חלקה. אם תומר היה פה היה אומר, את חבר שלכם תקברו בכזה שקע. אני רוצה בור בור. כילדים היינו רבים הרבה. זה היה לא הוגן כי היית גבוה ממני בשני ראשים. אבל הלבבות שלנו נמשכו. אתה האדם הראשון שצרפתי לחיי מבחירה, מגיל חמש. למדתי ממך תמיד לשאוף ליותר. היית עבורי חבר יקר אבל גם מורה. אני לא יודע מה אעשה עכשיו? למי אפנה לעצה? כשקשה? כמה שהיית גאה במה שהפועל עושים בשבילך. היית אומר שהפועל זו משפחה.

רפי סער, ראש עיריית כפ"ס, אמר בהלוויה: ״אנחנו אבלים ומוכי יגון מלווים את תומר בדרכו האחרונה. מטובי בנינו, מלח הארץ פניה היפות של כפס. העיר נפרדת היום משניים מטובים בניה. תומר ואיתם, איתם ותומר. חברי ילדות. בוגרי ביס הרצוג. נהגו לבלות כל חייהם ביחד עד הרגע האחרון. בחייהם ומותם לא נפרדו. קשה להאמין שתומר, שהיה קרוב לסוף לימודי הנדסת מכונות באוניברסיטת תל אביב, כבר לא יעמוד במשחקי הפועל תל אביב, או ישיר אדום עולה. שבת זוגו וחבריו לא ייהנו עוד מצחוקו המתגלגל. שהוא איננו עמנו והוא רק בן 27״.

היום מסר מועדון הכדורגל הפועל תל אביב, אותו תומר אהד, כי בתום מסע הלוויה, ייצאו הסעות ללא תשלום מבית העלמין בכפר סבא לאצטדיון טוטו טרנר בבאר שבע, למשחקה של הקבוצה מול הפועל באר שבע וכמחווה לתומר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!