דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י"ג באייר תשפ"ד 21.05.24
26.1°תל אביב
  • 20.5°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 22.7°חיפה
  • 25.0°אשדוד
  • 23.2°באר שבע
  • 32.6°אילת
  • 26.4°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 25.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

ראש עיריית מריופול: ״יותר מעשרת אלפים תושבים נהרגו במהלך המצור הרוסי על העיר״

ודים בויצ'נקו סיפר על גופות "מפוזרות" ברחובות העיר, והוסיף שהכוחות הרוסיים הביאו משרפות ניידות כדי להיפטר מהן ולהסתיר את מעשי הטבח | קודם לכן אמר נשיא אוקראינה כי בעיר עשויים להיות ״עשרות אלפי מתים״

חייל פרו-רוסי ליד בניין דירות שנהרס במריופול (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko)
חייל פרו-רוסי ליד בניין דירות שנהרס במריופול (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש העיר מריופול, ודים בויצ'נקו, אמר הערב (שני) כי יותר מעשרת אלפים מתושבי העיר נהרגו במהלך המצור הרוסי על עיר הנמל, אך הדגיש כי מספר המתים האמיתי עלול להיות כפול.

בשיחה עם סוכנות הידיעות אי-פי סיפר ראש העיר מדרום מזרח אוקראינה כי גופות "מפוזרות" ברחובות, וכי הכוחות הרוסיים הביאו משרפות ניידות כדי להיפטר מהן. בויצ׳נקו המשיך לאשר את הדיווחים לפיהם חיילו צבא רוסיה מונעים משיירות הומניטריות להיכנס לעיר, בין היתר במטרה להסתיר את ממדי ההרג.

נשיא אוקראינה, וולודומיר זלנסקי, אמר מוקדם יותר שייתכן שעשרות אלפי בני אדם נהרגו במתקפה הרוסית על העיר. "מריופול נהרסה, יש עשרות אלפי מתים, אבל למרות זאת הרוסים לא עוצרים את המתקפה שלהם", אמר הנשיא בנאום שנשא בווידאו בפני המחוקקים בדרום קוריאה. זלנסקי גם פנה אתמול לאזרחי המדינה ואמר להם להתכונן לכך שרוסיה תבצע "מבצעים גדולים עוד יותר במזרח המדינה שלנו".

עשרות גופות התגלו הבוקר באזור העיירה בוזובה, הנמצאת בין קייב לז'יטומיר. הגילויים מאשרים את טענות האוקראינים בדבר רצח של עשרות שניסו להימלט מהלחימה, כאשר בתמונות שהגיעו לידי הניו-יורק טיימס, נראות גופות של למעלה מ-50 אנשים פזורות בצדי הכביש ולאורכו, חלקן עם ידיים קשורות מאחורי הגב ונוספים אשר ניכרים עליהם סימני התעללות או פגיעות אחרות המוגדרות כפשעי מלחמה.

כמחצית משטחה של אוקראינה זקוק לפינוי מוקשים, כך לפי הרשות למצבי חירום (SES) גוף אוסטרלי המסייע למדינות במצבי חירום. ביממה האחרונה החל אזרחים למצוא מוקשים באזור קייב וצפון המדינה, וייתכן כי חלק מהפיצוצים שנשמעו נוגעים להפעלת מוקשים במקומות בהם הצבא הרוסי שהה.

במקביל נשמעו אזעקות הבוקר בלביב, דניפרו ואודסה. בתקשורת האוקראינית דווח על פיצוצים עזים במשך הלילה בחרקיב שבמזרח אוקראינה ובמיקולאייב שבדרום המדינה.

"הם טוענים שלא תקפו בקרמטורסק, אלא לכאורה אנחנו", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בסרטון שפרסם בטלגרם. "הם הורגים נשים וילדים על אדמתנו בשמונה השנים האחרונות, ואנחנו לכאורה אשמים. האמת תנצח, אוקראינה תנצח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!