דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום העצמאות

"יד פוגשת יד אחות": הוכרזו ארבעת מדליקי המשואות הראשונים

מייסד עמותת "שלוה", הוריה של שירה בנקי, יו"ר מרכז מורשת יהדות אתיופיה ויו"ר ארגון נכי צה"ל, הם האנשים הראשונים שנבחרו להדליק ארבע מהמשואות בטקס הממלכתי ביום העצמאות.

  • מייסד עמותת "שלוה", הוריה של שירה בנקי, יו"ר מרכז מורשת יהדות אתיופיה ויו"ר ארגון נכי צה"ל, הם האנשים הראשונים שנבחרו להדליק ארבע מהמשואות בטקס הממלכתי ביום העצמאות.
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, הודיע היום (שני) על הבחירה במשיאי ארבע המשואות הראשונות בטקס המסורתי ליום העצמאות שיערך בהר הרצל. הארבעה נבחרו על ידי הוועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות, ושמונת מדליקי המשואות הנוספים יפורסמו בשבועות הקרובים.

הטקס, שיעמוד השנה בסימן "יד פוגשת יד אחות", ישים דגש על אזרחים אשר תורמים "תרומה יוצאת דופן לבנייתה של חברה ישראלית טובה יותר, פועלים למען חברה מכלילה, בונים קהילות וחיבורים, מקדמים שוויון הזדמנויות, קירוב לבבות ואחדות ישראלית".

 קלמן סמואלס, מייסד עמותת "שלוה"

קלמן ומלכי סמואלס הקימו את עמותת "שלוה לפני 32 שנים, בעקבות הצורך של בנם יוסי, במסגרת טיפולית כוללת. עד מהרה הם הבינו כי גם הורים נוספים זקוקים למסגרות דומות עבור ילדיהם, וכי הטיפול בילדים עם מוגבלויות בכל יום ובכל לילה, יכולה להיות קשה ואף הרסנית עבור משפחות רבות. במסירות רבה ותוך תשלומי מחיר אישיים רבים, הם הקימו את מרכז שלווה, שמטפל ומלווה למעלה מ-2000 ילדים וצעירים עם מוגבלויות.

"מפעלם של קלמן ומלכי הפך אבן שואבת לאנשים מרחבי הארץ והעולם, וכן מיצב את ישראל ואת ירושלים כמרכז הדוגל בהכלה ובדאגה לכבוד האדם." נכתב בנימוקי הוועדה, "מאות המתנדבים הצעירים בעמותה מייצגים דור צעיר וערכי המסור לחסד ולנתינה. במאור פניהם ובמסירות אין-סופית, מעניקים קלמן ומלכי תקווה גדולה למשפחות רבות בישראל, ומקדמים חברה המקבלת כל אדם באשר הוא"

סמואלס עצמו אמר "אין מילים בפי לתאר כמה אני מתרגש וכמה מוקיר תודה. מי חלם לפני 32 שנה, כשאשתי מלכי ואני הקמנו את שלוה, בעקבות הנסיון האישי שלנו עם בננו יוסי, שאדליק משואה ביום העצמאות של מדינת ישראל. זהו כבוד עצום עבורי לייצג אלפי משפחות של ילדים עם מוגבלויות, ואת הילדים והאנשים עם המוגבלויות עצמם, בעינינו הם בראש ובראשונה אנשים עם יכולות. אני מתרגש עבור כל הילדים ומשפחותיהם, שזוכים לקבל חיבוק מהחברה הישראלית ולעבור עוד צעד קדימה בשילובם הראוי בחברה".

מיקה ואורי בנקי, הוריה של שירה בנקי ז"ל ומייסדי "דרך שירה בנקי"

מתוך האבל על בתם, שירה בת ה-15, שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים לפני 7 שנים, החליטו הוריה, מיקה ואורי, להקים את "דרך שירה בנקי", עמותה חברתית וחינוכית שמטרתה בנייה של חברה מתונה ובריאה יותר. לרתום את החברה הישראלית לפעילות של עשייה ושינוי חינוכי-ערכי במטרה לקדם סובלנות וקבלה של האחר במרחב הציבורי בישראל.

"מתוך השכול, בנו מיקה ואורי מפעל חיים מעוררת השתאות, הנוגע בליבה של החברה הישראלית ומצמיח חברה סובלנית ומאוחדת", נכתב בנימוקי הוועדה, "העמותה מפעילה מגוון יוזמות חברתיות וחינוכיות ובהן הקליניקה למאבק בשנאה במרחב הציבורי, מיזם "נקודת מפגש", שבמסגרתו נערכים מעגלי שיח בכיכר ציון שבירושלים, מפגשים בין תלמידי תיכון דתיים וחילוניים ועוד".

"מיקה ואורי בנקי, פועלים ללא לאות מאז שביתם שירה זכרה לברכה נרצחה במצעד הגאווה, כדי לקדם סובלנות ושותפות", אמר שר התרבות, חילי טרופר, "בהספד מעל קברה הם אמרו: "ננסה לשנוא פחות ולאהוב יותר, וכך נציע לכולכם" ומאז הם מפנים את כוחם וליבם כדי לחבר בין קבוצות שונות בחברה הישראלית. רבים מדברים על אחדות. מיקה ואורי בנקי עושים אחדות. הלוואי שנצליח כולנו לשנוא פחות ולאהוב יותר."

ד"ר שמחה גתהון, יו"ר מרכז מורשת יהדות אתיופיה

ד"ר שמחה גִּתְהוֹן היא יו"ר התאגיד הממלכתי "מרכז מורשת יהדות אתיופיה", היא הייתה שותפה בהקמת עמותת "עלם" לסיוע לבני נוער במצבי סיכון ומרצה לחינוך באקדמיה. ד"ר גתהון נולדה באתיופיה ועלתה בצעירותה לארץ, ומאז עוסקת בקידום ושילוב אוכלוסיות מוחלשות בחברה.

"ד"ר גתהון לא הסתפקה בעשייתה האקדמית" נכתב בנימוקי הוועדה, "מתוך אמונה בערבות הדדית ובמחויבות הקהילה לקידום בניה ובנותיה, ד"ר גתהון מיישמת במשך מעל לשלושה עשורים, את תובנותיה משנות המחקר, בעבודת שטח חינוכית, חברתית וציבורית. אין ספק שהיא מהווה מודל לבני ולבנות קהילת יוצאי אתיופיה וליוצאי קהילות מיעוט אחרות בארץ".

"שמחה היא אשת חינוך וחברה מובילה ומהווה סמל עבור רבים מהעולים מאתיופיה" כתב שר התרבות חילי טרופר בנימוקי הוועדה, "העשייה האקדמית שלה לצד העשייה החברתית שלה הם שהופכים אותה לדמות לחיקוי."

עידן קליימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל

עידן קְלַיְמָן שירת כלוחם בחטיבת גבעתי בגזרת לבנון וברצועת עזה. במהלך היתקלות עם חוליית מחבלים בח'אן יונס, הוא נורה בחזהו ונפצע אנושות. בתהליך השיקום, בו נודע לו כי יישאר מרותק לכסא-גלגלים, נתקל לראשונה בקשיים של פצועי צה"ל, שלרבים מהם המערכת לא ידעה לתת מענה. הוא הצטרף לארגון נכי צה"ל והקדיש את חייו לסיוע לחיילים משוחררים שנפגעו במהלך שירותם. כיום קליימן עומד בראש הארגון, המונה כ-50 אלף חברים, ומייצג את נכי צה"ל ובני משפחותיהם.

בנימוקי הוועדה נכתבי כי קליימן "בשנה האחרונה הוביל למהפך היסטורי ביחס כלפי נכי צה"ל ובטיפול בהם, כשהוא שותף ליישום רפורמת "נפש אחת", שעיקרה שינויים הנדרשים ביחסה של המדינה כלפי נכי צה"ל וכלפי נפגעי פוסט-טראומה. דלתו של קלימן פתוחה תמיד לכל פונה והוא מושיט ידו לאלפי נכי ונכות צה"ל".

"עידן הפך לכתובת עבור רבים ועם הלב הגדול נרתם לעזרתם" אמר שר התרבות חילי טרופר, "בשנה האחרונה היה שותף גם לקידום התכנית המהפכנית של "נפש אחת", שמובילה שינוי ביחס של המדינה כלפי מי שנלחם למענה ושילם מחיר עבורה. ראויים נכי צה"ל לכבוד מהמדינה ששלחה אותם אל הקרב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!