דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

פרסום ראשון / תקנות חדשות יעניקו תוקף רשמי לבדיקות קורונה ביתיות

לפי התקנות שמקדם משרד הבריאות, הנבדק יבצע את הבדיקה בשיחת וידאו עם דוגם מוסמך, תוך הצגת אמצעי זיהוי | התקנות יאפשרו גם בדיקת PCR עצמית במוקדי בידוק

בדיקת קורונה ביתית מול המחשב (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
בדיקת קורונה ביתית מול המחשב (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות פרסם טיוטת תקנות שיאפשרו, לראשונה, לתת תוקף לבדיקות אנטיגן ביתיות לקורונה על ידי פיקוח מרחוק, וכן לבדיקות PCR שיבוצעו על ידי הנבדק באתרי בדיקה בפיקוח מרחוק.

לפי טיוטת התקנות, בדיקות אלו יתנו גם מענה לאוכלוסייה בסיכון מוגבר לתחלואה קשה, בהם אנשים בגיל 60 ומעלה או בעלי גורמי סיכון רפואיים, שחוששת להגיע למתחמי בידוק. בנוסף הוא ימנע את המצב כיום שבו אדם שקיבל תוצאה חיובית בבדיקה ביתית צריך להגיע למתחם בידוק כדי להיבדק בצורה מפוקחת. כמו כן, הסדרת נקודות 'קיוסק' PCR בהן יתאפשר ביצוע דיגום עצמי תסייע גם בהגדלת סף הספיקה הארצי של הבדיקות.

לפי התקנות, גורמים שמפעילים בדיקות קורונה מהירות יסמיכו עובדים לפיקוח על דגימות קורונה מרחוק. הפיקוח יתבצע באמצעות שיחת וידאו בין הדוגם מרחוק לבין הנבדק. הדוגם מרחוק יבצע זיהוי של הנבדק מול תעודה מזהה, ושל ערכת הבדיקה, על מנת לוודא כי התוצאה המוצגת היא אכן של הבדיקה שנעשתה.

התקנות קובעות שורת הגנות על פרטיות הנבדק. בין היתר נקבע כי הצילום ישמש רק לזיהוי הנבדק וערכת הבדיקה, ולפיקוח על ביצוע הבדיקה, ושהצילום לא יוקלט ולא יישמר. התקנות מחדדות שבתיעוד לא ייעשה שימוש לצורך מאגרי זיהוי ביומטריים. עוד נקבע שהדוגם מרחוק יודיע לנבדק על אפשרותו להיערך לפני תחילת הצילום, ועל משך זמן הבדיקה, וכי הצילום יימשך רק במהלך זיהוי הנבדק והבדיקה. המפעילים לא יידרשו לדווח על מיקום הנבדק בעת ביצוע בדיקות ביתיות מפוקחות מרחוק.

תקנה נוספת מגדירה הפעלה של תחנות בדיקת PCR עצמית ('קיוסק'). מנכ"ל המשרד יוכל להסמיך גופים המבצעים בדיקות PCR להפעיל תחנת בדיקה עצמית, שבה הנבדק יפוקח באמצעות שיחת וידאו על ידי דוגם מרחוק במהלך הבדיקה. באתרים אלו הפיקוח יהיה רק על ביצוע תקין של הבדיקה, מאחר שפענוח בדיקת PCR דורש שליחה של הדגימה למעבדה.

התקנות הנוכחיות מטילות חובת בדיקת קורונה מפוקחת על מי שנמצא חיובי לקורונה בבדיקה ביתית, כדי שיוגדר רשמית כחולה קורונה ולאחר מכן כמחלים. גם מי שנדרש לבידוד (כרגע רק אנשים שאינם מחוסנים או מחלימים שבן בית שלהם הוא חולה מאומת) צריך לבצע בדיקה מפוקחת ביום החמישי לבידוד. אנשים מעל גיל 60 ובקבוצות סיכון נדרשים לבצע בדיקת PCR במקרה של חשיפה לחולה מאומת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!