דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
14.9°תל אביב
  • 11.3°ירושלים
  • 14.9°תל אביב
  • 16.5°חיפה
  • 14.6°אשדוד
  • 12.9°באר שבע
  • 18.2°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 11.7°צפת
  • 13.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בעקבות לחץ ציבורי: שנחאי מקלה על הסגר באזורים מסוימים למרות שיא נדבקים בקורונה

שלושת השבועות של סגר הולידו תסכול ומחאה ברחבי העיר, וכעת היא חולקה לאזורים שחלקם יזכו להקלות בסגר בהתאם לרמת התחלואה

תושבים עומדים בתור לבדיקת קורונה בשנחאי  (צילום: REUTERS/Aly Song)
תושבים עומדים בתור לבדיקת קורונה בשנחאי (צילום: REUTERS/Aly Song)

מרכז הסחר של שנחאי החל אתמול (שני) להקל על הסגר באזורים מסוימים למרות שדיווח על שיא של יותר מ-25,000 זיהומים חדשים של קורונה, כאשר הרשויות ביקשו להשיב את העיר לפעולה לאחר יותר משבועיים.

הלחץ גובר על הרשויות בעיר המאוכלסת ביותר בסין, ואחת העשירות בה והתושבים הולכים ונהיים מתוסכלים. גורמים בעירייה הודיעו שיחלקו את אזורי המגורים לשלוש קטגוריות סיכון כצעד לאפשר "פעילות מתאימה" של אנשים בשכונות ללא מקרים חיוביים במשך שבועיים, והוסיפו שהרשויות המחוזיות יפרסמו פרטים נוספים.

בין המחוזות הראשונים שפרסמו רשימות היו אזור התעשייה של ג'ינסאן בקצה הדרום-מערבי של שנגחאי והאזור המרכזי של ג'ינג'אן, שפרסם את שמות אתרי מגורים שעדיין נמצאים בקטגוריות בסיכון גבוה ובינוני.

בעוד שסרטונים שפורסמו על ידי כלי תקשורת מקומיים הראו שרוב התושבים באזורים המיועדים להקלה עדיין נעולים ומחכים לקבל הודעה על הצעדים הבאים על ידי ועדי השכונות שלהם, הם גם הראו כמה אנשים מטפטפים מבתיהם לרחובות.

"טוב לצאת סוף סוף, למרות שאין לאן ללכת", אומרת תושבת שנחאי לרויטרס.

הצעד מספק הקלה מסוימת לרבים שנאלצו לשהות בבתיהם במשך יותר משלושה שבועות במאבק נגד ההתפרצות הגדולה ביותר של סין מאז נגיף הקורונה נמצא לראשונה במרכז ווהאן בסוף 2019.

פקיד העירייה, גו הונגהוי, אמר ששנגחאי חולקה ל-7,624 אזורים שימשיכו להיות תחת סגר, קבוצה של 2,460 אזורים שיהיו כפופים ל'בקרות' לאחר שבוע ללא הדבקות חדשות, ו-7,565 "אזורי מניעה" שייפתחו לאחר שבועיים ללא נדבקים חדשים.

אנשים ב"אזורי מניעה" שמסתובבים בשכונות שלהם חייבים לשמור על ריחוק חברתי ויכולים להיכנס שוב לסגר אם יהיו מקרי הדבקה חדשים, הוסיף גו.

 

חלק ממשתמשי המדיה החברתית מתחו ביקורת על מהלך ההקלה כמסוכן בזמן של שיא מקרים יומיומיים חדשים, אך אחרים אמרו לשנגחאי לא הייתה ברירה.

התלונות על בקרות נמשכו, כאשר חלק מהמחוז Xuhui בעיר אמרו לרויטרס כי ועדי שכונות שמו מנעולים ושרשראות אופניים על הדלתות הקדמיות שלהם מאז סוף יום ראשון כדי להגביל אותם לבתיהם.

גישת האפס סובלנות של סין ל-COVID-19, הקובעת הסגר מרכזי לכל מי שנבדק חיובי אפילו בהיעדר תסמינים, נמתחת יותר ויותר על ידי הגרסה הזיהומית ביותר, אם כי פחות קטלנית, של Omicron.

המדיניות עצרה כמעט את כל הנסיעות הבינלאומיות וגובה מחיר כלכלי הולך וגובר ככל שהערים מטילות גבולות, כאשר דרום גואנגג'ואו ומזרח נינגבו הן האחרונות שעשו זאת, אפילו כשמדינות אחרות מנסות לחיות עם המחלה.

ביום שני, לשכת המסחר האירופית בסין אמרה שהיא שלחה מכתב למועצת המדינה, או לקבינט של סין, המתארת ​​את האתגרים של חברות בגלל האמצעים האחרונים למניעת COVID וקוראת למדינה לבדוק את המדיניות.

נתונים גם הראו כי מכירות הרכב בסין צנחו במרץ, כאשר המדרכה לריסון התפרצויות COVID-19 גבה מחיר, כאשר Tesla Inc בקרב יצרניות הרכב חשה את הכאב של מגבלות הייצור.

ובכל זאת, מדיניות "ההסרה הדינמית" נותרה "האופציה הטובה ביותר" של שנגחאי, אמרה ליאנג וואניאן, העומדת בראש פאנל של ועדת הבריאות הלאומית בנושא COVID-19.

זה היה מטעה לראות באומיקרון "שפעת גדולה", והורדת השמירה של סין תחשוף את אוכלוסיית הקשישים הענקית שלה לסיכון, במיוחד כשהנגיף עובר מוטציה, אמר ליאנג.

"אם נשכב, המגיפה תהיה פשוט אסון לאנשים פגיעים מהסוג הזה", ציטט היומון העם הרשמי של המפלגה הקומוניסטית השלטת את ליאנג, תוך שימוש במונח פופולרי לעשיית המינימום.

שנחאי הוסיפה 25,173 זיהומים א-סימפטומטיים חדשים ביום ראשון, עלייה מ-23,937 ביום הקודם, אם כי המקרים הסימפטומטים ירדו ל-914 מ-1,006.

 

(דיווח מאת דיוויד סטנווי, Engen Tham וחדרי החדשות של שנחאי ובייג'ין; עריכה מאת קלרנס פרננדס, טוני מונרו, ראג'ו גופאלקרישנן ואלכס ריצ'רדסון)

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!