דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מעונות יום

כתב אישום הוגש נגד חמש מטפלות במעון לתינוקות בצפון: "זלזול מוחלט בחיי אדם"

המטפלות במעון ויצו בקרית שמונה מואשמות בגין תקיפה והתעללות בחסרי ישע | ויצו הפסיקה את העסקת המטפלות לאלתר והתריעה: "הענף כולו זועק בעקבות מחסור במטפלות"

גננת המואשמת בהתעללות בילדים בגן בקריית שמונה בבית המשפט (צילום: דוד כהן/פלאש90)
גננת המואשמת בהתעללות בילדים בגן בקריית שמונה בבית המשפט (צילום: דוד כהן/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

פרקליטות מחוז הצפון הגישה אתמול (שני) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום בגין תקיפה והתעללות של פעוטות במעון ויצו "ורדים" בקריית שמונה כנגד חמש מטפלות: אילנית ואקנין (49), מיכל שוקרון (53), רחל בן שמעון (48), אריאנה כברי (46) ודינה ממן (48).

לפי כתב האישום, הנאשמות עבדו בכיתה עם 27 פעוטות, ובמסגרת עבודתן כמטפלות נהגו הנאשמות להטיל אימה על הפעוטות, להשתמש כלפיהם באלימות פיזית ונפשית ולנקוט כלפיהם בצעדי משמעת נוקשים.

בכתב האישום מתוארים, בין היתר, מקרים של הכאות, דחיפות, משיכתם בחוזקה של הפעוטות מידיהם ורגליהם, הטחתם במיטה וכיסוי פניהם וראשם בשמיכה עבה לראשם מבלי להשאיר להם פתח לאוויר.

הפרקליטות בקשה לעצור את הנאשמות עד תום ההליכים המשפטיים נגדן והוסיפה בבקשת המעצר: "המסוכנות של המשיבות מתחזקת לאור ריבוי העבירות והמעשים, שבוצעו במועדים שונים ולאורך תקופה ארוכה כלפי פעוטות חסרי ישע וחסרי אונים אשר חסו תחת אחריותם, נתונים לחסדיהן ותלויים בהן באופן מוחלט".

בבקשת המעצר נכתב כי "העבירות בוצעו תוך גרימת סבל רב ופגיעות גופניות ונפשיות לפעוטות… מעשיהן של המשיבות מעידים על קשיות לב, קהות חושים, זלזול מוחלט בחיי אדם ובבריאות הגופנית והנפשית של הפעוטות".

חקירת המטפלות החלה בעקבות תלונתה של אחת האימהות, שנחשפה למטפלת שהטיחה פעוטה לרצפה. לאחר מכן נחשפו שאר מעשי האלימות במצלמות האבטחה.

כתב האישום, שהוגש ע" עו"ד לונה מטר, מייחס לנאשמות ביצוע עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע על ידי אחראי, תקיפת קטין או חסר ישע ותקיפה בנסיבות מחמירות.

"אנו מתייחסים לכל פניה בכובד ראש ומגלים אפס סובלנות", נמסר ממעונות היום של ויצו "האירוע, נמצא בבדיקת הגורמים המוסמכים ואנו מקיימים עמם שיתוף פעולה מלא. העסקתן של העובדות הופסקה לאלתר. מזה תקופה ארוכה שהענף כולו זועק בעקבות מחסור במטפלות ותקינה בלתי אפשרית ואנו לא מרפים ידינו ועושים הכל בכדי למנוע גם את המקרים הבודדים שלצערינו קורים גם במעונות המופעלים על ידי ארגונים מפוקחים.  אנו לא נפקיר את ילדי המעון והוריהם, ונעשה הכל כדי להמשיך בשגרת היום-יום, כדי להשאיר את המעון פתוח לטובת הילדים וההורים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!