דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועד עובדי פרטנר

אחרי הודעות ההתפטרות בהנהלה: ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בפרטנר

סכסוך העבודה הוכרז בפרטנר לאחר שרוכשיה החדשים של החברה לא קיימו משא ומתן עם ועד העובדים בנוגע להסדרת תנאי העובדים הנוגעים למכירה | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "נעמוד לצד העובדים ככל שיידרש"

קרן אופק, יו"ר ועד עובדי פרטנר (צילום: אלבום פרטי)
קרן אופק, יו"ר ועד עובדי פרטנר (צילום: אלבום פרטי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בהמשך להתפטרות מנכ"ל פרטנר ויו"ר הדירקטוריון, ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברה, בטענה כי הרוכשים החדשים נמנעים מלקיים עימם מו"מ להסדרת זכויות העובדים בעקבות המכירה. הסכסוך יחול על 2,700 עובדי החברה, שדורשים לחתום על הסכם קיבוצי חדש לאור העברת השליטה, כנהוג במקרים כאלה, על מנת להבטיח את עתידם התעסוקתי.

העובדים דורשים, בין היתר, שהחברה תקיים את חובת הגילוי אודות הנתונים הנוגעים בעסקת המכירה, וכן דורשים מההנהלה שקיפות באשר להשלכות העסקה על מצב החברה ועל זכויות העובדים. העובדים דורשים גם לחתום על סעיף אשר יבטיח להם רשת ביטחון מפני פיטורים או התייעלות.

כמו כן, ההסתדרות ונציגות העובדים מבקשות לקבוע מנגנון להבטחת שמירה על איתנות פיננסית של החברה תוך הקצאת בטוחות לעובדים, מינוי נציגי עובדים לדירקטוריון, ביסוס תוכניות לפיתוח ולהשקעה, ותגמול בגין עסקת המכירה.

"גם בתקופות של שינוי וטלטלה היו ונותרו עובדי פרטנר הכוח המניע של החברה", אומר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, "כעת, עם העברת השליטה, דורשת ההסתדרות מהבעלים החדשים לכבד את זכויות העובדים ולהיכנס למו"מ על הסכם חדש שיסדיר את יחסי העבודה ויבטיח את עתידם"

"החברה צריכה לשים לנגד עיניה את חשיבות העובדים ואת תנאי עבודתם" הוסיף בר-דוד, "אנחנו בהסתדרות נעמוד לצד העובדים ככל שיידרש עד שתושלם עסקת המכירה באופן שיכבד ויוקיר את אלה שנותנים מזמנם ומרצם להצלחת פרטנר".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי,  עמד על דרישות העובדים: "אנו דורשים מגרעין השליטה החדש לקחת אחריות כלפי החברה ועובדיה ולהבהיר את כוונותיהם. אני מצפה מהרוכשים שיתעשתו וייכנסו למו"מ, שכן אם לא יהיה כך, לא נהסס לנקוט מהלכים שיובילו בכל זאת למו"מ הוגן".

יו"ר ועד עובדי פרטנר קרן אופק מסרה: "פעמים רבות ניסינו להיכנס למשא ומתן מאז נודע כי הסכם הרכישה מתגבש, אך נתקלנו בגרירת רגליים. המצב בו מנכ"ל החברה ויו"ר הדירקטוריון מתפטרים מתפקידם מחד, ומנגד אין עם מי לנהל מו"מ על מעמדם של עובדי החברה בהסכם הרכישה, אילץ אותנו להכריז על סכסוך עבודה. עובדי פרטנר הם כוח מאוחד ומלוכד, ומי שיבחר להתעלם מזכויותיהם ימצא מולו אלפי עובדים ועובדות נחושים וכוח ארגוני מוכח".

באשר להתפטרותו של מנכ"ל החברה הוסיפה אופק: "ידענו לעבוד ביחד, וראינו עין בעין את ההון האנושי כמרכיב העיקרי בהצלחת החברה ומנוע הצמיחה העיקרי שלה. פרטנר זכתה באחד מטובי המנהלים בשוק התקשורת ובמשק בכלל" היא אומרת בהתייחסותה להודעות מנכ"ל החברה אבי צבי ויושבת ראש הדירקטוריון אוסנת רונן על כוונתם לסיים את תפקידם, שבוע לאחר העברת גרעין השליטה בחברה לידיה של קבוצת רודב-גבאי-פניקס (המוחזקת בין היתר על ידי אבי גבאי – מנכ"ל סלקום לשעבר).

בשנים האחרונות האיצה פרטנר את פרוייקט פרישת הסיבים שלה, וצמחה באופן משמעותי כשהיא  נשענת כיום על שתי רגליים עסקיות חזקות: האחת בעולם הסלולר והשנייה בעולם התקשורת הקווית והסיבים. כיום מחוברים לשירות הקווי שלה כ-250 אלף בתי אב ועל פי צפי החברה היא צפויה להמשיך ולצמוח עד כ-300 אלף לקוחות. גם במגזר הסלולר החברה חזרה בשנים האחרונות לצמיחה, תוך גידול במספר הלקוחות ובהכנסות ואף חצתה את רף 3 מיליון הלקוחות. כל אלה בדוחות הכספיים של החברה  לשנת 2021  רשמה רווח הנקי שהסתכם ב-115 מיליון שקל וברווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות  בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

מחברת פרטנר נמסר: ״היחסים בין הנהלת החברה לועד העובדים מתבססים על אמון והבנה הדדית. אנו בטוחים כי גם עתה נדע לייצר יחד שיח פורה וחיובי״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!