דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מגן דוד אדום

"שגרירים להצלת חיים": עשרות מורי נהיגה יחזיקו ערכות החייאה ברכביהם

תורם סבסד רכישה של 50 מַפְעֵמִים (דפיברילטורים) לסיוע בהחייאה עבור מורי הנהיגה. לאחר תקופת ניסיון, העמותה לרווחת מורי הנהיגה תפעל לקידום הצמדת מפעמים לכלל מורי הנהיגה בישראל

מורי הנהיגה עוברים הדרכה על שימוש במפעם (צילום: העמותה לרווחת מורי הנהיגה)
מורי הנהיגה עוברים הדרכה על שימוש במפעם (צילום: העמותה לרווחת מורי הנהיגה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות שני מקרים טרגיים בדרום הארץ ובמרכזה, במסגרתם תלמידי נהיגה לקו בדום לב במהלך מבחן נהיגה מעשי, החליטו בעמותה לרווחת מורי הנהיגה, המונה כ-2,200 חברים, לצייד את רכבי מורי הנהיגה במכשירי מַפְעֵם (דפיברליטור). בעזרת תורם סובסדה רכישה ראשונית של 50 מכשירים, ובהמשך יצוידו רכביהם של מורים נוספים.

עשרות המורים הגיעו השבוע למוקד הלאומי של מד"א בקריית אונו לקבל את מכשירי המַפְעֵם ועברו הכשרה על תפעולו ע"י פראמדיקית מד"א ענת גילגל. המכשירים יוצבו באופן קבוע ברכבי המורים, אשר יוכלו בעת הצורך להעניק טיפול רפואי מציל חיים לתלמידיהם ולעוברי האורח במרחב הציבורי.

סמי ארביב מאשקלון, שתלמיד אותו לימד לקה בליבו במהלך הטסט בשדרות לפני כחודש סיפר "תלמיד הנהיגה, כבן 60, איבד לפתע את הכרתו והתמוטט במהלך הטסט", הוא נזכר, "הבוחן שהיה איתו ברכב החל מיד בפעולות החייאה על פי הנחיות שקיבל בהדרכה טלפונית ממוקד מד"א, עד להגעת ניידת טיפול נמרץ למקום שהמשיכה את פעולות החייאה תוך כדי הפינוי לבית החולים שם לאחר מאמצי הרופאים הוא נפטר".

"אחרי האירוע הטרגי, הבנו שאם היה לנו את מכשיר דפיברילטור ייתכן והיינו יכולים להציל את חייו", הוסיף ארביב, "יחד עם העמותה לרווחת מורי הנהיגה והמורים רכשנו את המכשירים על מנת שהם יהיו בכלי הרכב ובכדי שנוכל להגיש עזרה במקרה חירום".

"אנחנו נמצאים במערך של ניסוי" אמר יו"ר העמותה לרווחת מורי הנהיגה, שלמה יוספברגר, "לאחר סיומו נפנה לממשלת ישראל ולגורמים הנוגעים בדבר שיתנו מימון למכשירים שכל מורה נהיגה שירצה בכך יהיה מרושת ויהיו מכשירים ברכבים. כל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו".

איתמר אברמוביץ, מנהל אגף מתנדבים והדרכה במד"א, אמר למורי הנהיגה: "זו זכות גדולה שאתם כאן. אנחנו רואים בכם, מורי הנהיגה שנוסעים בכל יום בכבישי ישראל שגרירים שלנו להצלת חיים. כולי תקווה כי לא תצטרכו להשתמש במכשיר אף פעם ואני בטוח שאם כן, תסייעו להציל חיים בעזרתו"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!